אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"ויזל לא יפגע בנו, הוא ישלם שכירות חולנית" צילום: יריב כץ

"ויזל לא יפגע בנו, הוא ישלם שכירות חולנית"

המשנה למנכ"ל סופר־פארם בטוח שהשכירות הגבוהה בקניונים לא תאפשר לרשת מייבלין שתופעל בידי פוקס לגבות מחירים תחרותיים. לדבריו, "גם איב רושה שמביאה קסטרו לא תתחרה בנו"

06.02.2014, 08:17 | אורנה יפת

"אני לא חושב שהחנויות של מייבלין ושל איב רושה שייפתחו בארץ יפגעו במכירות הקוסמטיקה שלנו. הראל ויזל לא יפתח חנויות רחוב, ובשל השכירות החולנית בקניונים לחנויות של 40 מ"ר אין לו יתרון במחיר, ואיב רושה יפגע קודם כל בללין ובבודי שופ של ד"ר פישר", כך אמר אתמול המשנה למנכ"ל סופר־פארם דני לוזון.

קראו עוד בכלכליסט

לוזון התייחס לפגיעה השולית שצפויה לספוג סופר־פארם, לדעתו, על רקע הפתיחה הצפויה של שלוש חנויות של מותג האיפור מייבלין (שנמכר כיום בסופר־פארם ומייבאת לוריאל) בידי פוקס במקביל לפתיחת חנויות של מותג האיפור איב רושה על ידי קסטרו. הוא אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שבה הציגו בכירי סופר־פארם את התוצאות העסקיות של הקבוצה לשנת 2013.

דני לוזון. עלייה של 7% במכירות סופר-פאר- ב-2013, צילום: יריב כץ דני לוזון. עלייה של 7% במכירות סופר-פאר- ב-2013 | צילום: יריב כץ דני לוזון. עלייה של 7% במכירות סופר-פאר- ב-2013, צילום: יריב כץ

מנכ"ל הרשת ניצן לביא עקץ את רשתות הקמעונאות המתחרות בסופר־פארם ואמר: "רשתות מכריזות על פתיחה של עשרות חנויות, אבל תבדקו כמה סניפים הן באמת פותחות. כמה סניפים של קוסט 365 יש לרמי שביט בפועל, וכמה הוא הבטיח שיהיו לו ב־2014?".

סופר־פארם הציגה במסיבת העיתונאים נתונים המצביעים על המשך העלייה במכירות הרשת. מכירותיה בשנה החולפת עלו ב־7% והסתכמו ב־4.2 מיליארד שקל. העלייה נבעה מהמשך התרחבות הרשת ומהעלייה במכירות של חנויות זהות. מספר חנויות הרשת גדל בשנה החולפת בשמונה, וכיום היא מונה 193 חנויות.

לדברי לביא, המחיר הממוצע לפריט ברשת ירד ב־2013 בפחות מ־1%. זאת, לעומת ירידה של 2% בפרמטר זה ב־2012 וירידה של 3.7% לפני שנתיים. "זו לא היתה שנה פשוטה מבחינת התחרות בשוק. יש לנו יכולת להשיג מכירות גבוהות יותר, אבל בסוף משלמים על זה ברווחיות הגולמית", אמר לביא. לדבריו, "שופרסל, רבוע כחול והרשת הרביעית הן המתחרות הכי גדולות שלנו. לרשתות מזון הלקוח יגיע פעם בשבוע מתוך צורך אמיתי של קניית מזון, ואם על הדרך הוא יקנה שמפו או משחת שיניים, זה יבוא על חשבון סופר־פארם".

לביא טוען שהרווחיות הגולמית של סופר־פארם (נתון שהיא מסרבת לחשוף) גבוהה מזו של רשתות המזון. הרווחיות הגולמית במותג הפרטי לייף היא 45%, רווחיות הזהה לזו שנרשמה ב־2012. "הצלחנו לשמור על רווחיות גולמית ברשת בגלל המותג לייף", אמר אתמול לביא. "לולא לייף, היינו בבעיה".

סופר־פארם ממשיכה להפסיד מחיתולים וממזון תינוקות. הרשת רשמה ב־2013 הפסד של 63 מיליון שקל בשתי הקטגוריות. מבחינה כספית תחליף החלב מטרנה היה המוצר הנמכר ביותר בסופר־פארם ב־2013 (מכירות של 73 מיליון שקל), ומבחינה כמותית המוצר הנמכר ביותר היה מארז מגבונים לחים של לייף. לדברי לוזון, "אנחנו מפסידים משישה מתוך עשרת המוצרים הנמכרים ביותר - מטרנה, סימילאק, האגיס, שני סוגי פמפרס ונייר טואלט לילי".

ויזל בתגובה: "אני מאחל לדני לוזון הצלחה בתפקידו החדש".

תגיות