אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוק הרישוי: שר התחבורה יוכל לבטל רישיון ליבואן רכב שפגע בתחרות צילום: אוראל כהן

חוק הרישוי: שר התחבורה יוכל לבטל רישיון ליבואן רכב שפגע בתחרות

במסגרת הדיונים להסדרת חוק רישוי הרכב הוחלט כי השר יוכל שלא לחדש רישיון במקרים שבהם הממונה על ההגבלים קבע כי היבואן פגע בתחרות התקינה של השוק

06.02.2014, 19:51 | תומר הדר

הדיונים להסדרת חוק רישוי רכב ממשיכים: השבוע התקיימו בוועדת הכלכלה שני דיונים בנושא חוק רישוי רכב, במטרה להסדיר חוקית את ההיבטים הקשורים בנושא היבוא המקביל. במסגרת הדיון הראשון שהתקיים שלשום (ג') הוחלט כי שר התחבורה המכהן יוכל להתנות רישיון של יבואן רכב, לא לחדשו ואפילו לבטלו במקרים שבהם הממונה על ההגבלים העסקיים קבע כי יבואן רכב פגע בתחרות התקינה בשוק.

קראו עוד בכלכליסט

כמו כן, במהלך הדיון שהתקיים היום ציין עו"ד ניל סמולט, עורך דינה של איילון מוטורס, הגוף היחיד העוסק כיום ביבוא מקביל, כי "מנסים להפיץ אגדת עם שאי אפשר לטפל ברכבים שהיבואן לא הביא לארץ, אך כל הקושי הוא עניין של רצון. צריך לחייב את היבואנים הישירים לתת את השירות, אחרת זה יהיה חסם תחרותי". 

דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת (ארכיון), צילום: נועם מושקוביץ דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת (ארכיון) | צילום: נועם מושקוביץ דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת (ארכיון), צילום: נועם מושקוביץ

לדברי מנהל הפיתוח העסקי של קבוצת אלון, חיים פילצר: "היצרן משפה את היבואן הישיר על שירות ואחריות, לכן אין מניעה שהוא יטפל בכל הרכבים". לדברי סמנכ"ל מנהל תנועה במשרד התחבורה אבנר פלור: "זיהינו שאחד החסמים בענף הוא שהיבואנים היבואנים חדשים לא מצליחים לקבל אפשרות לממש את אחריות היצרן".

פלור הוסיף כי המחלוקת עם היבואנים הישירים נוגעת לסירובם לטפל בדגמים שהם לא מייבאים, ואמר כי כך נהוג באירופה. עוד אמר פלור כי המשרד טיפל בנושא השיפוי, כך שהיצרן יתחייב לשאת בעלויות הטיפול של כל הרכבים שבאחריותו. בשבוע הבא צפויה וועדת הכלכלה לקיים דיון נוסף בנושא, במסגרתו יוחלט האם לחייב את יבואני הרכב להעניק שרות לרכבים ביבוא מקביל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
ל-2: רוב ההשקעותהן רק בהקמת הסוכנות.תקציב לטישיו כללת בהערכתך?
עוררת את רחמי. אוי כמה שיבואני הרכב מסכנים. עוררת גם את סקרנותי לבדוק תוצאות עיסקיות - איך זה שהיבואנים מראים רווחים שגדלים משנה לשנה, ואף יבואן איננו מפסיד כסף? רוב השקעות הם חד פעמיוןת בהקמת העסק: מיחשוב, מחסני חלפים, הדרכה וכו'. אז יוצא דגם חדש - בדרך כלל אין מהפכה אלא עוד פריט לנהל ולמכור. לא הכל מתורגם, התקינה היא חד פעמית ועלותה היחסית אינה בשמיים, קטלוד וכו היצרן מספק וכל שהיבואם צריך זה לכלול עוד כמה קבצים במערך המיחשוב. נגיד יום עבודה? חבל שלא כללת תקציב לטישיו. זו ההוצאה הכי גדולה שלהם...
אישימוטו  |  07.02.14