אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עדיין הגדול מכולם: מותג מייקל ג'ורדן הכניס 2.25 מיליארד דולר לנייקי ב-2013 צילום: איי פי

עדיין הגדול מכולם: מותג מייקל ג'ורדן הכניס 2.25 מיליארד דולר לנייקי ב-2013

שוק נעליי הכדורסל בארה"ב רותח - חווה עלייה של 20% בהכנסות ל-4.5 מיליארד דולר אשתקד. לברון ג'יימס וקווין דוראנט הם הכדורסלנים הפעילים שמייצרים הכי הרבה כסף לנותני חסות הנעליים שלהם - אבל אף אחד לא מתקרב לגדול מכולם

08.02.2014, 12:23 | שירות כלכליסט

שוק נעליי הכדורסל בארה"ב רותח. ב-2013 השוק חווה עלייה של 20% בהכנסות ל-4.5 מיליארד דולר. לברון ג'יימס וקוויין דוראנט הם שחקני ה-NBA שהנעליים על שמם הכי נמכרות בארה"ב, אבל הם עדיין לא מתקרבים אפילו להכנסה של מותג מייקל ג'ורדן, שהפעם האחרונה ששיחק בשיקגו בולס היתה לפני 16 שנה.

קראו עוד בכלכליסט

לפי חברת המחקר SportsOneSource "מותג ג'ורדן" הכניס ב-2013 יותר מ-2.25 מיליארד דולר - עלייה מ-2 מיליארד דולר בשנת 2012. "מותג ג'ורדן" השייך לנייקי הכניס 12% יותר מהשנה שעברה ובכך פותח פער מ"המותג" השני ברשימת המוכרים המצטיינים - שזה לברון ג'יימס, שנעליו מכרו ב-300 מיליון דולר בשנת 2013 (כמו ב-2012).

ג ג'ורדן בימיו כשחקן. הגדול מכולם | צילום: mct ג

"המותג" שחווה את העלייה הגבוהה ביותר היה קווין דוראנט. כוכב אוקלהומה סיטי, רשם עלייה של 400% בהכנסות ממכירת הנעליים על שמו - ל-175 מליון דולר. לפי "SportsOneSource" דוראנט "הפך למותג בפני עצמו ב-2013". דוראנט חתם ב-2007 עם נייקי על הסכם חסות בשווי 60 מיליון דולר לשבע שנים. לשם השוואה, לברון ג'יימס מקבל 20 מיליון דולר בשנה מנייקי.

לברון ג לברון ג'יימס (מימין), קובי ברייאנט וקווין דוראנט. לא מגיעים למספרים של ג'ורדן | צילום: רויטרס לברון ג

במקום השלישי בין השחקנים הפעילים נמצא קובי בראיינט, שבזכות הפופולריות שלו בסין, רשם הכנסות גבוהות לנייקי, אבל הכניס "רק" 50 מיליון דולר לחברה מהמותג שלו בארה"ב. לברייאנט חוזה בשווי 15 מיליון דולר בשנה עם נייקי.

אדידס עדיין במקום השני

דריק רוז משיקגו בולס במקום הרביעי מבחינת שחקנים פעילים מכניסים עבור מותג הנעליים שלהם. כוכב שיקגו הכניס 40 מיליון דולר ממכירות הנעליים על שמו של אדידס. הוא חתום על הסכם בן 13 שנים בשווי 185 מיליון דולר עם אדידס, שקיוותה כי הוא יעזור לה לסגור את הפערים מנייקי, אך נראה כי חוסר המזל שלו (שתי פציעות קשות) לא מסייעים לאדידס לצמצם פערים. מותג אדידס שווה רק 5.5% מהשוק בארה"ב שנשלט באופן בלעדי על ידי נייקי ומותג ג'ורדן (92%). ריבוק (1.4%) ואנדר ארמור (0.7%) מכניסים ממש גרושים ביחס לנייקי. גם דווייט הווארד מיוסטון וג'ון וול מוושינגטון (5 מיליון דולר כ"א בהכנסות ממכירת נעליו) לא מסייעים לאדידס.

כרמלו אנתוני מניו יורק ניקס וכריס פול מכניסים 30 מיליון דולר כ"א עבור מותג ג'ורדן של נייקי. שחקנים נוספים שלובשים את מותג ג'ורדן הם בלייק גריפין (קליפרס), ראסל ווסטברוק (אוקלהומה) וריי אלן (מיאמי היט).

תגיות