אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנהלת נמל חיפה: "התפוקה ירדה ב־75% בגלל השיבושים"

בלעדי לכלכליסט

הנהלת נמל חיפה: "התפוקה ירדה ב־75% בגלל השיבושים"

כך כתב ממלא מקום מנכ"ל נמל חיפה ביום חמישי לממונה על השכר באוצר, כדי שישקול לקזז את שעות העיצומים משכר העובדים. היום יתחדשו שיחות הפשרה בין הנמלים לאוצר

09.02.2014, 06:56 | ליאור גוטמן

עובדי נמל חיפה שיבשו את העבודה במהלך השבוע שעבר וגרמו לירידה של עד 75% בתפוקות הרציפים, כך טוענת הנהלת הנמל. במכתב ששלח ביום חמישי האחרון ממלא מקום המנכ"ל יעקב לטבינסקי, שהגיע לידי "כלכליסט", נכתב שביום רביעי בערב "החלו שיבושי עבודה ברציפים על ידי עובדי ציוד וטרנספורט. משמעות השיבושים היא הורדת התפוקות כדלקמן - משמרת א' - 25%; משמרת ב' - 50%; משמרת ג' - 75%".

קראו עוד בכלכליסט

המכתב נשלח להנהלת רשות הספנות והנמלים, רשות החברות הממשלתיות וגם לממונה על השכר באוצר - כדי שיבחן אם לקזז את שעות העיצומים משכרם של העובדים.

לטענת לטבינסקי, השיבושים החלו על רקע "העתקת השטעונים (העברת מטען מכלי תחבורה אחד לשני — ל"ג) של צים מנמל חיפה לנמל פיראוס בנובמבר 2013, שהובילה לירידה של 40% בפעילות בנמל". כתוצאה מכך נמנעה ההנהלה משיבוץ עובדים לשעות נוספות בכל התחומים, ביטלה ימי גיבוש מחלקתיים, קיצצה תקני כוח אדם וצמצמה את הפרמיות שמהן נהנו העובדים.

נמל חיפה, צילום: בלומברג נמל חיפה | צילום: בלומברג נמל חיפה, צילום: בלומברג

לאחר חודש של נתק, יתחדשו היום שיחות הפשרה בין נציגי הוועדים לבין הנהלות הנמלים וראשי משרדי האוצר והתחבורה. הפגישות ייערכו ללא מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי שיצא לחופשה, וללא מנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן, שנמצא אף הוא בחופש.

גם נמל אשדוד מתנהל כבר 3.5 חודשים בלי מנכ"ל, וממלא מקום המנכ"ל יוסי סבן מתוכנן לפרוש בסוף השבוע הקרוב. לפגישה יגיעו הוועדים וההסתדרות בהרכב מלא, משרדי הממשלה ירשמו נוכחות חלקית ואילו הנהלות הנמלים יציגו הרכב חסר, כך שספק אם הפגישה תניב תוצאות. חידוש אחד הוא במעמד יו"ר ועד ציוד מכני בנמל אשדוד אלון חסן — שמונה לחבר מועצת העיר אשדוד.

ב־17 בפברואר מתוכננים הצדדים לשוב לבית הדין הארצי לעבודה ולדווח על ההתקדמות במגעים ביניהם, שלא ברור אם יושגו.  

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
ותודה להסתדרות שהביאתנו עד הלום...
זה לא הגנה על העובדים - זה מאפיה של העובדים, שהשתלטו על מקום העבודה וסוחטים אותו בלי בושה: כל השירותים החיוניים, שהממשלה פוחדת מהשבתה שלהם -- חשמל. מים. נמלים. תעופה. בנקים [זה לא ממשלתי - אבל זה רגולטורי. אני ואתה לא יכולים לפתוח בנק. הנהלת הבנק פוחדת מאוד מהשבתה, ונכנעת לכל לחץ]. ההסתדרות מגינת העובדים - אינה מגינה על החלכאים והנדכאים שבאמת זקוקים לזה: אלו פוחדים לשבות, פן יפסידו בכלל את מקום העבודה. ולרוב בשכר נמוך במיוחד. אבל הבריונים, העשירים, המעסיקים את בני המשפחה שלהם בניגוד לחוק -- הללו זוכים להגהת ההסתדרות, כי הם מביאים הרבה כסף. והרבה קולות. להקיא מהם.
כלכליטוס  |  09.02.14