אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הביקוש עולה, ותעשיית התעופה העולמית צפויה לרשום השנה רווחי שיא צילום: בלומברג

הביקוש עולה, ותעשיית התעופה העולמית צפויה לרשום השנה רווחי שיא

לפי הערכות, יסתכם הרווח של חברות התעופה בשנת 2014 ב־19.7 מיליארד דולר. מספר הנוסעים יעלה ב־6%

10.02.2014, 22:17 | שירות כלכליסט

תעשיית התעופה העולמית צפויה לרשום רווחי שיא ב־2014, כך מעריך ארגון התעבורה האווירית הבינלאומי (IATA). הסיבות העיקריות שמציין הארגון לתחזית האופטימית שלו הן מחירי דלק יציבים וכן עלייה בביקוש מצד הצרכנים. סיבה נוספת לעלייה הצפויה ברווחים היא מיזוגים בין חברות תעופה שהובילו לצמצום הוצאות ולירידה בתחרות.

קראו עוד בכלכליסט

לפי ההערכות, הרווחים המצטברים של חברות התעופה בעולם יגיעו ל־19.7 מיליארד דולר השנה, זאת לעומת 19.2 מיליארד דולר אשתקד - סכום זהה לשיא שקבעה התעשייה ב־2010.

למרות המספר המרשים שאותו נקבה IATA, תעשיית התעופה שנפגעה מאוד במשבר הכלכלי העולמי של 2008 עדיין חשופה לטלטלות דוגמת התקפות טרור או שינויים במחירי הדלק עקב משברים גיאופוליטיים.

אף ש־2014 צפויה להיות שנת שיא ברווחים המצטברים של חברות התעופה, הרווח הממוצע לנוסע בחברות התעופה אינו גבוה וצפוי לעמוד על 5.94 דולר בלבד.

בהתאם לכך, מנכ"ל IATA טוני טיילר שמר על טון סולידי והצהיר כי "תעשיית התעופה מתנהלת באקלים קשוח, שבו התחרות היא קשה ושולי הרווח מצטמצמים". טיילר הצביע על ענף המטענים כחוליה החלשה של תעשיית התעופה: "היקפי שינוע המטענים לא גדלו מאז 2010 וההכנסות חזרו לרמה שבה הן היו בשנת 2007", אמר.

ב־2014 צפויים 3.3 מיליארד נוסעים לטוס בטיסות פנימיות או בינלאומיות, עלייה של 6% לעומת אשתקד שבה טסו 3.1 מיליארד נוסעים.

חברות התעופה עתידות לשנע 52.5 טונות של מטען בשנת 2014, עלייה קלה לעומת 2013 שבה הן שינעו 51.6 טונות. ב־IATA מציינים שחרף העלייה הקלה בהיקף המטענים, ההכנסות בענף יישארו ללא שינוי ב־2014 בהשוואה ל־2013 ויגיעו ל־60 מיליארד דולר. שנת השיא של ענף שינוע המטענים בתעשיית התעופה היתה 2011, אז הוא רשם הכנסות של 67 מיליארד דולר.

התחזית שפורסמה שלשום עתידה למנוע העלאות מחירים חדות בשל התחרות שמציבות לחברות התעופה המסורתיות חברות הלואו־קוסט, שמציעות כרטיסי טיסה זולים יחסית.

יאן ברוקנר, פרופסור לכלכלה מאוניברסיטת אירוויין שבקליפורניה, אמר ל"לוס אנג'לס טיימס" כי להערכתו חברות התעופה ישקיעו חלק מהרווחים בשיפור השירותים הניתנים לנוסעים בטיסותיהן. בין השאר עשויות החברות לדאוג למושבים מרווחים יותר, מערכות בידור מתקדמות יותר ומזון טעים יותר. "עבורם זו דרך לגבות יותר כסף מהנוסעים", הסביר ברוקנר.

תגיות