אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"יש לנו 100 משרות פתוחות שנשמח לגייס אליהן עובדים" צילום: עמית שעל

ראיון כלכליסט

"יש לנו 100 משרות פתוחות שנשמח לגייס אליהן עובדים"

סקוט קינגספילד, נשיא תחום הקמעונאות ב־NCR, הגיע לישראל לבחון את תהליך ההטמעה של ריטליקס בחברת המחשוב האמריקאית. קינגספילד מסביר למה הוא שמח שלא קנה את החברה במחיר נמוך יותר ומבטיח שאנשיה ישתלבו בהנהלת NCR

11.02.2014, 09:05 | מאיר אורבך

"גם רדיאנט נוסדה על ידי שני ישראלים, כך שכנראה נועדתי לעבוד עם ישראלים" מצהיר סקוט קינגספילד. קינגספילד, נשיא תחום הקמעונאות ב־NCR שהגיע לחברת המחשוב אחרי שהיא רכשה את רדיאנט, מתייחס לעבודה עם ריטליקס — ספקית התוכנה לרשתות קמעונאיות גדולות. NCR רכשה את החברה הישראלית מידי קרן ההשקעות פימי עבור 800 מיליון דולר לפני שנה בדיוק. קינגספילד שעומד מאחורי רכישת החברה, מסביר בראיון בלעדי ל"כלכליסט" למה ריטליקס היא רכישה חשובה לחברה כיום, ומה צופים לה בעתיד כחלק מ־NCR.

קראו עוד בכלכליסט

"יכולתי לקנות את ריטליקס במחיר הרבה יותר נמוך אם לא הייתי מחכה עד שהם ישלימו את פיתוח המערכת החדשה שלהם, אבל הם השקיעו 100 מיליון דולר בפיתוח של ריטליקס10, מערכת שהיא כיום, להערכתי, המערכת הטובה ביותר מסוגה בשוק. המחיר ששילמנו עליה שיקף את הערך הטמון בפיתוח הזה", אומר קינגספילד. היום נמנות עם לקוחותיה של החברה מרבית הרשתות הקמעונאיות הגדולות דוגמת טסקו וסיינסבורי. "אני מכיר את ריטליקס יותר מ־15 שנה, בעיקר כמתחרה במערכות ששיווקתי בעבודתי ב־NCR וברדיאנט שנקנתה על ידי NCR", אומר קינגספילד. "אני מאוד שמח שאני כבר לא צריך להתחרות בה ושהיא חלק מהמערכות שלנו, ומאוד שמח שעשיתי את הדבר הנכון ורכשתי אותה".

הרכישה ה"חכמה" של NCR משתקפת גם בדו"חות הכספיים. בסוף השבוע האחרון פרסמה NCR את תוצאות הרבעון הרביעי שלה. החברה דיווחה על רווח נקי של 221 מיליון דולר לרבעון הרביעי, גידול של 22% בהשוואה לרבעון המקביל, ועל הכנסות של 1.67 מיליארד דולר, גידול של 2% בהשוואה לאשתקד. בתחום הקמעונאות, שאליו נכנסה פעילות ריטליקס, דיווחה NCR על הכנסות של 536 מיליון דולר — גידול של 9% בהשוואה לרבעון המקביל. החברה ציינה כי הצמיחה הושפעה מפעילות ריטליקס שתרמה 86 מיליון דולר להכנסות הרבעון האחרון ורווח תפעולי של 14 מיליון דולר. לשנה כולה רשמה הפעילות של ריטליקס הכנסות של 298 מיליון דולר ורווח תפעולי של 53 מיליון דולר.

מנכ"ל ריטליקס לשעבר, שוקי שפר מנכ"ל ריטליקס לשעבר, שוקי שפר מנכ"ל ריטליקס לשעבר, שוקי שפר

 

סטארט־אפ בן 130 - שומרים על רלבנטיות

ריטליקס אינה חברה צעירה בנוף הקמעונאות הממוחשבת. החברה הוקמה ב־1982 על ידי בארי שקד ובראיין קופר, שהובילו אותה מחברת סטארט־אפ לחברה בוגרת הנסחרת בבורסת תל אביב ובנאסד"ק. בשנת 2008 השתלטה קרן פימי על החברה, ובמהלך 2009 רכשה קרן אלפא את אחזקות מייסדי החברה בהשקעה של 45 מיליון דולר. בעקבות הרכישה מינתה אלפא את שוקי שפר לתפקיד מנכ"ל ריטליקס במקומו של בארי שקד. מרבית משקיעי ריטליקס שרכשו את מניות החברה בשער של 16 דולר, הרוויחו פרמיה נאה על ההשקעה של אלפא שבה נמכרו המניות בשער של 30 דולר.

קינגספילד הגיע לישראל לרגל חגיגות שנה לרכישת החברה. ריטליקס שהעסיקה במעמד הרכישה כ־800 עובדים בישראל, מעסיקה היום למעלה מ־1,000 עובדים. "כיום אנחנו מחפשים עובדים רבים נוספים ושוכרים מקומות נוספים באזור רעננה מאחר שהמקום הזה כבר לא מספיק לנו. יש לנו יותר מ־100 משרות פתוחות שנשמח לגייס אליהן עובדים", אומר קינגספילד.

קינגספילד הגיע ל־NCR עם רכישת חברת רדיאנט על ידי NCR, שהיתה עד אז הרכישה הגדולה ביותר של NCR. קינגספילד שיושב במטה החברה בג'ורג'יה - אטלנטה, מאמין שיש לריטליקס תפקיד חשוב במהפך שעוברת NCR כיום. "מכל החברות שפועלות בתחום המחשוב, אנחנו כנראה הוותיקים ביותר. אנחנו סטארט־אפ בן 130 שנה שמצוי בלבו של מהפך אסטרטגי שמטרתו לשנות את פני החברה", אומר קינגספילד.

NCR מוכרת בעיקר בגלל מכשירי הכספומט השונים שהיא מייצרת, תחום שבו החברה היא הגוף הדומיננטי ביותר בעולם. "החברה שלנו פרוסה ב־160 מדינות ברחבי העולם. כבר בתחילת דרכנו, ובשונה ממרבית החברות בארה"ב, הבנו את גודל ההזדמנות שיש בעולם, ולכן מיהרנו להתפשט החוצה.

"ריטליקס יכולה להיות חלק חשוב בשינוי שאנחנו עוברים מחברה המוכרת בעיקר כספקית מכשירים אוטומטיים לחברה שיש לה גם פעילות תוכנה ענפה. עם רכישת ריטליקס קיבלנו מותג חזק מאוד בשוק התוכנה הקמעונאית. עכשיו אנחנו צריכים לקחת את המותג החזק הזה ולהשקיע בו הרבה יותר ממה שהשקיעו בו עד עכשיו. לריטליקס היתה מגבלה ביכולתה להשקיע בפיתוח, אבל לנו יש המשאבים ואנחנו כבר משקיעים בפיתוח טכנולוגיה. מאז נכנסנו לחברה, השקענו מיליוני דולרים ואנחנו מתכוונים להשקיע עוד הרבה בתקופה הקרובה", אומר קינגספילד. "קיבלנו ברכישה כוח אדם איכותי בתחום הקמעונאות ולא רק אנשי פיתוח, אלא גם אנשי תמיכה, שיווק וכל הקשור למעגל מכירת הפתרונות שלנו".

החזון הטכנולוגי - חלק מכל השרשרת הקמעונאית

"בעינינו מרכז הפיתוח כאן בישראל יהיה הלב והנשמה של חטיבת התוכנה הקמעונאית שלנו. הפעילות ברעננה תהיה מרכזית בעתיד ל־NCR שמתכוונת להעמיק כאן את פעילותה". קינגספילד אינו יודע אם החברה תרכוש בעתיד חברות נוספות בישראל, אבל אינו פוסל רכישה כזו אם תתאים לשינוי שעוברת החברה בתחום.

"בפעילות שלנו חיברנו רבים מאנשי ריטליקס לניהול הבכיר בחברה", אומר קינגספילד. לריטליקס מנגד, הגיע שחקן חיזוק מ־NCR — אלי רוזנר שמנהל את פעילות החברה בישראל, אחרי שעבד ב־20 השנים האחרונות בתפקידים שונים ב־NCR.

לדעת קינגספילד, גם העתיד הטכנולוגי של NCR מבטיח. לטענתו, ריטליקס הבינה נכון את החזון הטכנולוגי של התחום הקמעונאי. "המערכת של החברה מאפשרת לחבר כיום כל אחד מהמכשירים הפעילים או שייכנסו בעתיד לשוק. אני יכול לחבר כל מערכת אחרת שתרצה להיכנס לרשת הקמעונאית. אני רואה חיבור שבו הלקוח יתנהל מול המערכת שלנו, החל מהשלב שבו הוא בוחר את המוצר בביתו ומזמין אותו ועד לשלב שבו הוא מגיע לחנות לקחת אותו".

תגיות