אברי קציר ודניאל דוידוביץ' קיבלו את הזיכיון לשיווק פומה במגזר החרדי
שני היזמים שרכשו לאחרונה את ילדותי ומחזיקים ברשת הדיסקאונט למוצרי תינוקות בייבי סטאר ישווקו את פומה תחת חברה בשם בלאק אנד ווייט שפתחו לטיפול במותג
קראו עוד בכלכליסט
מדובר במהלך שיווקי מעניין, שכן השניים הם המפיצים הבלעדיים של המותג המתחרה נייקי במגזר החרדי. נייקי משווק על ידי השניים באמצעות חברה נפרדת בשם "מידות טובות", שמפעילה גם חנות בשם זה בבני ברק. במקביל השניים משווקים את המותג בסיטונאות ל־150 חנויות במגזר.
לדברי קציר ודוידוביץ', במגזר החרדי, בניגוד למגזר הכללי, אין רשתות ספורט, והמכירות מתרכזות בחנויות פרטיות בלבד. "עד לפני כמה שנים, הצרכנים באוכלוסייה החרדית קנו נעלי ספורט לא ממותגות", מספר קציר. "כשנכנסנו למגזר החרדי עם נייקי לפני חמש שנים, היה מאוד קשה לשכנע את הסיטונאים להכניס את המותג לחנויות, כי החרדים לא הכירו אותו. הם הכירו רק את ריבוק ואת ניו בלאנס".
כעת השניים מתכוונים להחדיר את פומה לכל הסיטונאים שעובדים איתם. "עד היום פומה לא שווק באופן מאורגן במגזר, וכאשר הם פתחו את הנציגות בישראל הם פנו אלינו בבקשה שנשווק את המותג. הייחוד של פומה הוא בפנייה לשוק הילדים, והמותג צפוי לפגוע במכירות של נמרוד ופפאיה במגזר החרדי".
המותג נייקי מוכר במגזר החרדי בלבד בסכום של 20 מיליון שקל בשנה. קציר ודוידוביץ' מצפים להגיע עם פומה למכירות של 12 מיליון שקל בשנה הראשונה.
לשאלה מדוע מבעלי הזיכיון של נייקי ופומה במגזר הכללי לא משווקים גם במגזר החרדי, משיב קציר: "הם לא יודעים איך לשווק לאוכלוסייה הזו. צריך לדעת איך לשווק לחרדים, זה סוג אחר של התמחות".
אורנה יפת
תגובה אחת לכתיבת תגובה