אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יבואנית סימילאק נכנסת לשוק הדייסות לתינוקות צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

יבואנית סימילאק נכנסת לשוק הדייסות לתינוקות

חברת תחליפי החלב מנסה לייצר לעצמה מנוע צמיחה ותשווק לראשונה דייסות ומחיות במסגרת המותג Beloved. מטרנה שולטת בשתי הקטגוריות באופן כמעט מוחלט

13.02.2014, 08:07 | אורנה יפת

חברת פרומדיקו, יבואנית ומשווקת תחליף החלב סימילאק, נכנסת לראשונה לתחום הדייסות והמחיות לתינוקות, כך נודע ל"כלכליסט". במקביל מרחיבה החברה את פעילותה בתחום ונכנסת לראשונה גם לקטגוריה של ביסקוויטים וחטיפים לילדים. כך תנסה פרומדיקו לייצר תחרות למטרנה מקבוצת אסם ששולטת בשוק הדייסות והמחיות לתינוקות ללא עוררין..

קראו עוד בכלכליסט

פרומדיקו נכנסת לשלוש הקטגוריות תחת שם מותג חדש שהיא בנתה: Beloved. את הדייסות והביסקוויטים ייצר לחברה מפעל מקומי והמחיות מיובאות מאירופה. סדרת הדייסות תכיל חמישה סוגים של דייסות בתוספת דגנים וסדרת המחיות תכלול תשעה סוגי מחיות בטעמי פירות ובגדלים שונים. המוצרים יושקו ברשתות השיווק בחודש מרץ הקרוב.

בכניסה לקטגוריות החדשות מנסה פרומדיקו לייצר לעצמה מנועי צמיחה חדשים לצד תחום תחליפי החלב, שבו היא מהווה שחקנית שניה אחרי מטרנה ולפני נוטרילון. עבור החברה מדובר בתחומים סינרגטיים לתחום תחליפי החלב, שכן תינוקות בגיל ארבעה חודשים מתחילים לצרוך דייסה ובגיל חצי שנה הם עוברים לאכילת מזון מוצק וצורכים גם מחיות, על בסיס ירקות ופירות.

פרומדיקו לא יכולה להשיק את המוצרים תחת שם המותג סימילאק שכן יצרנית המותג האמריקאית אבוט לא מייצרת דייסות ומחיות. על כן תידרש החברה להשקיע לא מעט משאבים בחינוך השוק לצריכת המותג החדש שלה. אמנם לא מדובר בתחום רגיש כמו תחליפי חלב, אך ניסיון העבר מלמד שגם בתחום הדייסות לא פשוט לשחקניות חדשות לצבור נתחי שוק.

תחליפי חלב, צילום: עמית שעל תחליפי חלב | צילום: עמית שעל תחליפי חלב, צילום: עמית שעל

לפני שנה נכנסה שופרסל לקטגוריית הדייסות עם המותג הפרטי שלה. את הדייסות מייצר עבורה מפעל גלעם מקיבוץ מענית, אותו מפעל שמייצר דייסות גם למותג Life של סופר פארם. שופרסל הצליחה לתפוס בשנה הזו נתח שוק זעום של 1.4% אך המותג שלה נמכר רק ברשת. קדמה לה סופר פארם שהשיקה במאי 2011 דייסות תחת המותג הפרטי שלה שתופסות על פי ההערכות 16% ממכירות הדייסות ברשת הפארם.

קטגוריית הדייסות והמחיות נמצאות בירידה בשנים האחרונות. שוק הדייסות גלגל ב־2013 ברשתות המזון בלבד (ללא רשתות הפארמה) סכום של 32.4 מיליון שקל, על פי סטורנקסט. על פי הערכות, בסופר פארם נמכרו באותה שנה דייסות ב־10 מיליון שקל נוספים.

מאז 2010, שבה גלגלה הקטגוריה 37.6 מיליון שקל, צנחו המכירות בה ב־16%. המודעות לחשיבות צריכת דייסה על ידי תינוקות אינה גבוהה בקרב אמהות, וכך גם העובדה שאבקות הדייסה מכילות רכיבים שהתינוק לא תמיד מקבל במזון מוצק.

מטרנה מובילה את קטגוריית הדייסות עם נתח של קרוב ל־80%, ופרומדיקו תידרש ליצירתיות שכן למתחרה יש מותג המוכר לאמהות שלתוכו היא יצקה גם את הדייסות וגם את המחיות. בעולם מחזיקה נסטלה במותג המחיות גרבר שעד 2012 שווק גם בארץ, אך במהלך אותה שנה החליטה אסם, בעלת השליטה במטרנה, למחוק את המותג ולמתג את המחיות תחת המותג מטרנה, ובכך לחזק את כוחה בקטגוריה.

תגיות