אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תוקנה התקלה בכרטיסי אשראי ברשתות שיווק צילום: shutterstock

תוקנה התקלה בכרטיסי אשראי ברשתות שיווק

התקלה בין מערכות המחשוב של ריטליקס למערכת האשראי הבנקאית - שבא, מנעה במשך כמה שעות מצרכנים לשלם בכרטיס אשראי בחלק מרשתות השיווק, בהן מגה ושיווק השקמה. רמי לוי: "נגרם לנו נזק אדיר"

13.02.2014, 12:24 | נורית קדוש

תוקנה התקלה בתקשורת בין מערכות המחשוב של ריטליקס לבין מערכת האשראי הבנקאית - שבא, שמנעה במשך כמה שעות מצרכנים לשלם בכרטיס אשראי בחלק מרשתות השיווק. ריטליקס היא מערכת המחשוב הנפוצה ברשתות השיווק הגדולות ומכאן שהתקלה מונעת אפשרות לשלם בכרטיסי אשראי ברשתות שיווק גדולות.

עגלות מלאות שננטשו בסופרים, צילום: אוראל כהן עגלות מלאות שננטשו בסופרים | צילום: אוראל כהן עגלות מלאות שננטשו בסופרים, צילום: אוראל כהן

התלות של רשתות השיווק כך ניתן היה למנוע את התקלה במערכת האשראי מיליוני שקלים רבים היו יכולים להיחסך למגה, רמי לוי וקמעונאים נוספים אם לא היו תלויים ברכיב האשראי של חברת שבא, המורכב ברוב הקופות הפועלות בישראל מאיר אורבך, תגובה אחתלכתבה המלאה

השב"כ והגורמים המעורבים במערכת הביטחון האחראים על מערך הגנת הסייבר החלו בבדיקת מקור התקלה. מבדיקה ראשונית עולה כי ככל הנראה מדובר אך ורק בבעיה תפעולית

"נגרם לנו נזק אדיר, לקוחות זועמים גילו אחרי שסיימו לאסוף את כל המוצרים שלא יוכלו לשלם בכרטיס אשראי ונטשו את העגלות״, אמר רמי לוי מרשת שיווק השקמה. לדבריו, מאז שהתברר כי מדובר בתקלה ארצית של מערכת כרטיסי האשראי, הרשת הודיעה בכריזה אחת למספר דקות כי התשלום באשראי לא יתאפשר עד לתיקון התקלה, כדי שהצרכנים לא יאספו מוצרים מעבר לסכום שיש בידם במזומן.  

התקלה היתה גם בתחנות הדלק של פז, אך היא תוקנה כעבור זמן קצר. 

קופאית באחד הסופר מרקטים בעת התקלה, צילום: אוראל כהן קופאית באחד הסופר מרקטים בעת התקלה | צילום: אוראל כהן קופאית באחד הסופר מרקטים בעת התקלה, צילום: אוראל כהן

מ-NCR (שרכשה את ריטליקס) נמסר הבוקר כי "בשעות הבוקר זוהתה תקלה בתקשורת בין קופות ריטליקס לש.ב.א. ולאחר בדיקה נמצא כי מקור התקלה בקובץ העדכון היומי שהועבר הבוקר מש.ב.א." בחברנ הבטיחו לעדכן מחדש את הקובץ, על מנת להשיב את התקשורת לסדרה".

התקלה שמנעה מלקוחות לשלם באמצעות כרטיסי אשראי ברשתות השיווק גורמת להן נזק ישיר של מניעת מכירות שמוערך במאה אלף שקל בדקה, כך העריך שי סימקין, מנכ"ל ברוקר הביטוח האודן ישראל ומוביל תחום סייבר בהאודן העולמית. הוא ציין כי רשתות שיווק שאין ברשותן ביטוח נגד תקלות מחשב וסייבר לא יפוצו בעבור הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמים להן.

 

 

תגיות