אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפיראטים באים להרוס את הכדורגל!

הפיראטים באים להרוס את הכדורגל!

ככה לפחות מאיימים בספרד. זה לא יקרה, הכדורגל ישרוד גם אם כל האנשים בעולם יצפו במשחק דרך האינטרנט

14.02.2014, 17:13 | אוריאל דסקל

בשל האבטלה הגואה והמשבר הכלכלי המתמשך, מספר הצופים בכדורגל בפיי-פר-וויו יורד בספרד מדי שנה. לכן, כדי להעלות את ההכנסות מזכויות שידור מ-752 מיליון יורו כיום ל-1 מיליארד יורו ב-2017, ב"לה ליגה" מתכננים מספר צעדים: לצמצם את הפער בין ריאל מדריד וברצלונה לשאר הליגה, להעלות את ההכנסות ממכירת זכויות השידור בחו"ל, לגרום לממשלה לוותר על חוק שמחייב שידור משחק אחד בערוץ פתוח ולהילחם נגד "פיראטיות" - כלומר צפייה של משחקים מספרד באינטרנט.

קראו עוד בכלכליסט

אתלטיקו מדריד. צריכה לדאוג למוצר שלה, צילום: רויטרס אתלטיקו מדריד. צריכה לדאוג למוצר שלה | צילום: רויטרס אתלטיקו מדריד. צריכה לדאוג למוצר שלה, צילום: רויטרס

 אנריקה קרסו, נשיא אתלטיקו מדריד ומפיק סרטים, הדגיש את החשיבות ב"מלחמה נגד פיראטים". "הפיראטים יהרסו את הכדורגל", הוא אמר. והזכיר שתעשיית הסרטים נפגעת מכך שפיראטים רשעים מעלים סרטים לאינטרנט - שאנשים מורידים בחינם וצופים בביתם.

לפני הסכם השידורים הראשון של סקיי עם הפרמיירליג, בהתאחדות לכדורגל האנגלית הזהירו ש"יותר מדי כדורגל בטלוויזיה יהרוס את הכדורגל". ובן, זה לא קרה. הליגה האנגלית הכפילה את ההכנסות שלה בעשרות מונים מאז. הדומיננטיות של ברצלונה-ריאל מדריד הרבה יותר הורסת את הכדורגל הספרדי מאשר "הפיראטים" הנוראים שצופים במשחקי הלה ליגה בסטרימינג לא חוקי על המחשב שלהם.

פיראטים לא יכולים להרוס תעשיות שיש להן ביקוש. הם לא הרסו את תעשיית הקולנוע ולא הרסו את תעשיית המוזיקה. אנשים עדיין מייצרים סרטים מצוינים וגם מוזיקה נהדרת. הם פשוט מרוויחים כסף בצורה קצת אחרת.

תעשיית הסרטים השקיעה הרבה יותר בבתי הקולנוע כדי להפוך את חוויית הסרט להרבה יותר נוחה וטובה עבור הלקוחות. במוזיקה יותר ויותר להקות מפרסמות את היצירות שלהן בחינם ברשת במטרה להרחיב את בסיס המעריצים שלהם ושאלו יגיעו להופעות שלהם (בתשלום).

הפיראטים לא יהרגו את הכדורגל. הוא פשוט יגרמו לו לחשוב אחרת. המשחק צריך לדעת איך להתמודד עם השינויים הטכנולוגיים והשינויים התרבותיים. בספורט האמריקאי כבר עושים את זה היטב. ל-NBA יש את "הליג פאס", (כ-70 דולר בשנה כדי לצפות בכל משחק באינטרנט) והליגה עדיין חתומה על הסכמי זכויות שידור לאומיים בשווי של יותר מ-970 מיליון דולר. ב-NFL יש את "הרד-זון" - ערוץ שב-55.9 דולר לחצי שנה אפשר לראות את כל האירועים החשובים בכל המשחקים - בשידור ישיר. ל-NFL יש גם זכויות שידור בשווי 20 מיליארד דולר.

אנריקה קרסו לא צריך לדאוג מפיראטים. הוא צריך לדאוג לאיכות המוצר שהוא רוצה למכור - "לה ליגה". בעיקרון, ככל שאתה מייצר יותר חשיפה למוצר (הטוב) שלך - סיכוי טוב יותר שתצליח להביא יותר ספונסרים, יותר אוהדים לאצטדיון ובסופו של דבר גם יותר כסף מהטלוויזיה, שנואשת לתכנים טובים בשידור ישיר.

איך מוצר יכול להיהרס אם כל העולם רוצה אותו?

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות