אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איפה הפולקע של הצוללת?

איפה הפולקע של הצוללת?

סטודיו העיצוב אוטוטו השיק ארבעה פיתוחים חדשים, אחד מהם חולט תה שינסה להתחרות בלהיט הקודם של הסטודיו, חולט התה "הצוללת הצהובה"

16.02.2014, 09:13 | יונת נחמני ותמרה וולמן

סטודיו אוטוטו הישראלי, שאחראי לגאדג'ט לחליטת תה "הצוללת הצהובה", שהפך ללהיט בינלאומי ונמצא באוסף מוזיאון תל אביב ומוזיאון המומה בסן פרנסיסיקו, השיק ארבעה פריטים חדשים, שנחשפו לציבור בתערוכת העיצוב Ambiente שננעלה בפרנקפורט בשבוע שעבר.

פולקע. כדי שעשבי התיבול לא יתפזרו במרק פולקע. כדי שעשבי התיבול לא יתפזרו במרק פולקע. כדי שעשבי התיבול לא יתפזרו במרק

השנה השתתפו לראשונה 12 מעצבים ישראלים בתערוכה, שנחשבת לתערוכה הבינלאומית החשובה בעולם למוצרי צריכה, אובייקטים שימושיים ודקורטיביים ומתנות מעוצבות. יותר מ־4,700 מציגים מכ־80 מדינות השתתפו בה, והביתן הישראלי, שהקים מכון היצוא, מוקם בחטיבת ה"צעיר וטרנדי" (Young & Trendy).

הצוללת הצהובה. להיט בבריטניה הצוללת הצהובה. להיט בבריטניה הצוללת הצהובה. להיט בבריטניה

הפריטים החדשים שעיצבו אורי סעידי ודניאל גסנר, שהקימו את אוטוטו ב־2004, הם "סערה בכוס תה" (Umbrella בשמו החו"לי), גם הוא מתקן לחליטת תה, הפעם בצורת מטרייה, שינסה להתחרות בהצלחה הסוחפת של קודמו; "פולקע", שוק עוף מסיליקון כתום, שנועד לאגד עשבי תבלין ולמנוע מהם להתפזר בסיר הבישול; "סיבובית מצויה" (Flower Power באנגלית), שמאפשרת להשאיר חרך לשחרור אדים בין הסיר למכסה; ו־"Paper Peg" - שדכן סיכות שהוא גם אטב, העושה סדר על שולחן העבודה.

סערה בכוס תה. העלים בתוך המטרייה סערה בכוס תה. העלים בתוך המטרייה סערה בכוס תה. העלים בתוך המטרייה

"התגובות בבלוגים לעיצוב, כמו Designboom או Trendhunter, טובות מאוד, והתחיל באזז גדול באינטרנט", מספר סעידי. "מלאי המוצרים שלנו לחו"ל כבר חוסל, וכרגע אנחנו בשלבי ייצור של הסדרה השנייה לשוק הבינלאומי". על התערוכה מספר גסנר: "קיבלנו הרבה תגובות נחמדות לפולקע. אנשים התרשמו גם מהמוצר עצמו וגם מהשם, שחלקם הכירו את משמעותו ולאחרים היינו צריכים להסביר. אפילו רשת חנויות מכווית התעניינה בו".

"הצוללת נמכרה טוב באירופה, והבריטים, מטבע הדברים, קנו אותה בכמויות גדולות", מוסיף סעידי. "אנחנו מקווים שגם המטרייה תיכנס לאותו פלח שוק. לגבי הפולקע והסיבובית, יהיה מעניין לראות את התגובה של השוק אליהם. בישראל ובאירופה מבשלים בצורה דומה, כך שזה כנראה ילך, אך הבישול באסיה שונה וייתכן שזה לא השוק לפריטים האלה. לגבי השדכן אנחנו די רגועים - הוא מתאים לכל מקום".

בסטודיו עובדים כרגע על עשרה מוצרים בשלבים שונים של פיתוח. "תהליך ההבשלה של הרעיונות שלנו דומה קצת לפינג פונג", מסביר סעידי. "מישהו מביא משהו מהבית ואז מתלבטים יחד מה עושים עם זה, איך משנים ומשפרים. לכן המוצר הסופי הוא בעצם עבודה של כולם. הסיבובית המצויה, למשל, היתה אמורה להיות שבשבת. משם באה ההשראה, אבל בגלל אילוצים טכניים צורתה שונתה לפרח".

הפריטים החדשים יעלו 49 שקל בחנויות המוזיאונים, ברשת סוהו ובחנויות העיצוב.

תגיות