אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נילסן: 76% מסל הצריכה של הישראלים ב-2013 - התייקר צילום: אוראל כהן

נילסן: 76% מסל הצריכה של הישראלים ב-2013 - התייקר

בין המוצרים שהתייקרו בצורה חדה בולטים הבירה שהתייקרה ב-11%, חלב עמיד ב-10%, מנות בשריות קפואות שעלו ב-9% והלחם שהתייקר ב-8%. סך ההוצאה השנתית למשפחה עמדה בשנה החולפת על 17,478 שקל

17.02.2014, 12:05 | נורית קדוש

עליות המחירים החדות שביצעו מרבית יצרני המזון בסוף 2013 הביאו להתייקרות 76% ממוצרי הצריכה הנמכרים בישראל. עליית המחיר הממוצעת עמדה על 3%, אולם חלק ניכר מהמוצרים המובילים עלו ב- 6%. ההתייקרויות החדות הובילו לצמצום הצריכה בשנה החולפת, שבאה לידי ביטוי במספר קטן יותר של מוצרים שנרכשו בתמורה לתשלום גבוה יותר. מנתוני נילסן לסיכום 2013 ניתן להעריך כי בעוד רשתות השיווק שאמורות היו להעלות את המחירים בהתאם להתייקרויות שהעבירו הספקים, נראה כי אלו העלו בשיעור ניכר יותר את המחירים וגרפו לכיסם חלק מהתוספת.

בין המוצרים שהתייקרו בצורה חדה בולטים הבירה, שהתייקרה ב-11%, חלב עמיד ב-10% וכך גם משקאות חריפים ומזון לבעלי חיים - 10%, מנות בשריות קפואות עלו ב-9% הלחם התייקר ב-8% וכך גם מנות בשריות מצוננות וסלטי מעדניה- 8%, שימורי דגים התייקרו ב-7% וכך גם תחליפי בשר וביצים. ירקות קפואים, גבינה מלוחה ומאפים קפואים עלו ב – 6%.

מרבית המוצרים התייקרו ב-2013, צילום: אוראל כהן מרבית המוצרים התייקרו ב-2013 | צילום: אוראל כהן מרבית המוצרים התייקרו ב-2013, צילום: אוראל כהן

לא רק המותגים המובילים העלו מחירים, כי אם גם המותג הפרטי של הרשתות התייקר בשנת 2013 בכ-4%. כתוצאה מכך, ירדה לראשונה מזה 5 שנים כמות המוצרים במותג הפרטי שנמכרו ב- 5.8%.

הצרכנים סבלו בשנה החולפת לא רק מעליות מחירים חדות, אלא גם מכך שמבצעי ההנחות התמתנו בהשוואה לתקופת המחאה. בעוד בשנת 2011 כ-25% מהמכר נמכר תחת מבצע, בשנה החולפת ירד שיעור המכר במבצע ל- 21% בלבד.

בניסיון להתמודד עם העליה במחירים, פעלו הצרכנים גם לצמום מספר הביקורים בחנויות והקטינו ב- 0.5% את תדירות הביקור בחנויות המזון. בכל קניה ירדה כמות המוצרים בסל ב- 2.3% ל- 14.9 פריטים בלבד. סך ההוצאה השנתית עלתה ב- 1.1% למשפחה בשנה החולפת ל- 17,478 אלף שקל.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה