אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצרכנים הישראלים נעשו נבונים יותר? 50.2% משווים מוצרים לפי תכולת ומחיר צילו: אוראל כהן

הצרכנים הישראלים נעשו נבונים יותר? 50.2% משווים מוצרים לפי תכולת ומחיר

4 שנים לאחר שהתקנות המחייבות הצגת מחיר ליחידת מידה נכנסו לתוקף, רשות ההסתדרות לצרכנות בדקה את הרגלי הקנייה של הישראלים. מנכ"ל הרשות: "מספר הצרכנים שעושים שימוש בתקנות ילך ויגדל"

18.02.2014, 11:27 | נורית קדוש

4 שנים לאחר שהתקנות המחייבות בהצגת מחיר ליחידת מידה נכנסו לתוקף, נראה כי הצרכנים ערים לחשיבותן: מסקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה עולה כי מחצית מהצרכנים בארץ (50.2%) נוהגים להשוות היום את מוצרי המזון שהם רוכשים גם לפי תכולת האריזה וגם לפי מחיר המוצר.

על פי ממצאי הסקר, כל ישראלי חמישי (18.8%) דיווח כי נוהג להשוות בין המוצרים באמצעות המחיר בלבד ואילו 8.7% מהצרכנים הודו כי מה שמניע אותם בבחירה בין המוצרים היא רק ההשוואה בין תכולת האריזות. ניתן לייחס את הממצאים גם להתייקרויות החדות במחירי מוצר הצריכה בשנה החולפת. "התקנות של מחיר ליחידת מידה אשר נכנסו לתוקף בתחילת 2009, הוכיחו את נחיצותן ועובדה כי כבר כ- 50% מהצרכנים נעזרים בהן בביצוע קניותיהם", טוען עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל הרשות. לדבריו, "בעתיד כל הציבור ייעזר בעת קניותיו, גם במחיר ליחידת מידה וכך יוכל לבצע קנייה חסכונית השוואתית ומושכלת יותר".

קראו עוד בכלכליסט

הצרכן הישראלי. 50.2% משווים מחירים לפי תכולת המוצר והמחיר, צילו: אוראל כהן הצרכן הישראלי. 50.2% משווים מחירים לפי תכולת המוצר והמחיר | צילו: אוראל כהן הצרכן הישראלי. 50.2% משווים מחירים לפי תכולת המוצר והמחיר, צילו: אוראל כהן

"אנחנו יוצרים'אקלים של וודאות צרכנית"

נושא נוסף שנבדק במסגרת הסקר קשור לתפיסת הישראלים את ביטול שיטת התמחור באמצעות מטבעות שאינם בשימוש. כזכור, החל מה-1 בינואר 2014 נאסר על הרשתות הקמעונאיות בארץ להציג מחירים עם אגורות בודדות וחלה עליהן החובה לעגל את מחיר המוצרים. מממצאי הסקר עולה כי 47.3% מהישראלים סבורים כי שיטת ההצגה הקודמת, זו שאפשרה לנקוב באגורות בודדות, העלתה את המכירות וגרמה לאנשים לקנות יותר ממה שתכננו. לעומתם, 41.9% מהמשיבים סברו כי לא הייתה לכך השפעה על המכירות. כ- 57% מהצרכנים בישראל סבורים כי האיסור על הצגת המחיר באגורות והחובה לעגל מחירים, יתרמו לכלל הצרכנים בארץ.

לעניין "עיגול המחירים" אמר עו"ד לוינסון כי "חשיבות האיסור על הצגת מחירים באגורות שאינן קיימות אינו רק בכך שאולי יחסכו לצרכן אגורות בודדות אלא ביצירת 'אקלים של וודאות צרכנית', המחיר והעודף יהיו ברורים שקופים ומוחלטים לכל".

תגיות