אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מריסה מאייר מתכננת להחזיר את יאהו אל תחום החיפוש צילום: בלומברג

מריסה מאייר מתכננת להחזיר את יאהו אל תחום החיפוש

המנכ"לית מקדמת מספר יוזמות בנושא, ביניהן טכנולוגיית חיפוש יעילה יותר וכלי פרסום בתוצאות. ואולם, חוזה שחתמה החברה עם מיקרוסופט מגביל את יכולתה להשיק מוצרים ושירותים חדשים בתחום זה

18.02.2014, 18:09 | נמרוד צוק

כחלק מגל השינויים שהיא עורכת בחברה מאז מונתה למנכ"לית, מריסה מאייר רוצה להחזיר את יאהו לפעילות עצמאית בתחום החיפוש. היא מקדמת מספר יוזמות מקבילות תחת הכותרת "שלושת ה-S", שהם קיצור ל-Stream, Shopping ו-Search.

קראו עוד בכלכליסט

אחת היוזמות, שעוסקת בפיתוח טכנולוגיות החיפוש עצמן, מכונה Fast Break. יוזמה אחרת מתמקדת בצד של הצגת הפרסומות לצד התוצאות, מכונה Curveball. כך, לפי דיווח של אתר re/code על בסיס מקורות בחברה.

מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, צילום: איי אף פי מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו | צילום: איי אף פי מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, צילום: איי אף פי

ואולם, לחברה יש מכשול משמעותי שמרחיק אותה בשלב זה מתחום החיפוש: חוזה לעשר שנים שחתמה ב-2009 עם מיקרוסופט. במסגרתו הוחלף מנוע החיפוש שלה בבינג ופלטפורמת הפרסום - בזו של ענקית התוכנה. זאת, בעוד יאהו הסתפקה בחלק ההכנסות שקיבלה מהשימוש במנוע ונמנעה מהשקעה טכנולוגית בתחום.

כעת רוצה מאייר להשיב לחברה חלק מהשליטה בתוצאות החיפושים ובתזרים ההכנסות, כשהיא משאירה את החיפוש הרגיל בגלישה דרך הדפדפן בידי בינג ומתמקדת בחיפוש במובייל ובחיפוש קונטסטואלי, שאינם נתונים בבלעדיות למיקרוסופט על פי ההסכם.

החברה החלה לאחרונה לגייס מהנדסים מובילים בתחום אלגוריתמי החיפוש, ואף חתמה על הסכם עם אונ' קרנגי מלון שמאפשר לחוקרים במוסד לגשת למסדי הנתונים שלה ולבצע ניסויים בגישה למידע ממכשירים ניידים. חלק מחברות הסטארטאפ שרכשה לאחרונה, למשל Aviate שמפתחת מסך פתיחה דינמי לאנדרואיד שמשתנה בהתאם למיקום ופעילות המשתמש, אמורות להשתלב ביוזמות הללו.

סוג חדש של חיפוש ברשת

"חיפוש קונטסטואלי" הוא תחום חדש יחסית, שמתייחס לאספקת מידע למשתמש לא במענה למילות חיפוש שהוא מקליד מיוזמתו בלבד, אלא בתגובה לנתונים כמו המיקום, השעה ודפוסי הפעילות הקודמים שלו. למשל, הצגת רשימה של מסעדות יפניות שנמצאות בקרבת מקום ופתוחות כעת בתגובה להקלדת מילת החיפוש "סושי" בסמארטפון. "אני מאוד מתרגשת מתחום החיפוש הקונטסקטואלי, כמות המידע שניתן לנצל היא פשוט עצומה", אמרה לאחרונה מאייר בכנס של בנק ההשקעות גולדמן-זאקס בסן פרנסיסקו.

למרות שהוא מספק ליאהו כמעט שליש מהכנסותיה, ההסכם עליו חתמו קודמיה של מאייר אינו חביב עליה; באוקטובר האחרון היא ניסתה ללא הצלחה לעצור את מימוש השלב האחרון שלו - הטמעת שיתוף הפעולה במהדורות המקומיות של יאהו בטייוואן ובהונג קונג. לאחר שבית המשפט כפה עליה לקיים את החוזה, היא הסכימה בלית ברירה להשלים את ההטמעה.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות