אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל תשיק מנוע המלצות תוכן שיתחרה באאוטבריין וטאבולה צילום: עמית שעל

גוגל תשיק מנוע המלצות תוכן שיתחרה באאוטבריין וטאבולה

שתי החברות הישראליות, ביחד עם Zemanta האמריקאית, שולטות בצורה כמעט מוחלטת בשוק שירותי המלצות התכנים באתרי תוכן וקניות. כניסת גוגל לזירה עשויה להשפיע על תוכניות ההנפקה של אאוטבריין

18.02.2014, 15:09 | אסף גלעד

אאוטבריין וטאבולה הישראליות במתח - שריף גוגל מגיע לעיר: אתר VentureBeat חשף כי ענקית החיפוש צפויה להשיק בחודש הבא שירות המלצות תוכן לאתרים שיתחרה בזה של שתיהן ובשל Zemanta האמריקאית. שלושתן נחשבות לשליטות שוק מנועי ההמלצות לאתרי תוכן.

קראו עוד בכלכליסט

מנוע ההמלצות החדש הוא גורם משמעותי בו תצטרך אאוטבריין הישראלית להתחשב לקראת הנפקתה המתוכננת בניו יורק, לפי שווי מוערך של כמיליארד דולר.

על הכוונת: הקוראים הקבועים

אתרי חדשות הגדולים דוגמת CNN ,USA Today או Time מציגים כיום בפני הקוראים מנועי המלצות לכתבות בתוך האתר או מחוצה לו תוך שילוב טכנולוגיות של אאוטבריין וטאבולה. מנועי ההמלצה מכילים גם המלצות לכתבות מקצועיות באתרים מסחריים או כתבה המקודמת על ידי חברה מסחרית. בהכנסות מפרסום זה מתחלקות חברות ההמלצה עם אתרי החדשות.

אלדד מניב, נשיא טאבולה, צילום: נמרוד גליקמן אלדד מניב, נשיא טאבולה | צילום: נמרוד גליקמן אלדד מניב, נשיא טאבולה, צילום: נמרוד גליקמן

על פי VentureBeat, גוגל מעוניינת לשווק את השירות החדש לאתרי תוכן וחדשות וכבר פנתה לכמה מהם. במייל שהגיע לידי האתר כתב נציג גוגל: "המהנדסים שלנו עובדים על מנוע המלצות שנמצא בגרסת בטא ויציג לקוראים המלצות לכתבות נוספות לאחר שסיימו לקרוא כתבה. זוהי דרך טובה לעודד קוראים נאמנים לקרוא עוד עמודי אינטרנט".

גוגל טרם נכנסה לשוק ההמלצות על כתבות, למרות שהיא משרתת אתרי תוכן רבים כבר כיום באמצעות רשת מודעות הפרסום AdSense. ואכן, תחום ההמלצות לכתבות שמגלגל כיום לפי ההערכה 200-300 מיליון דולר בשנה נחשב לזירה כמעט נטולת מתחרים עבור אאוטבריין וטאבולה שהגיעה אחריה. לפי ההערכה, רשמה אאוטבריין כ-120 מיליון דולר הכנסות מהמלצות ממומנות ב-2013.

גוגל ויתרה על הרכישה

המלצות תוכן הפכו לתחום לוהט ובשנה האחרונה השיקו יאהו ופייסבוק מוצרים דומים בהם ניתן דגש על קידום כתבות תוכן. פייסבוק, למשל, השיקה את Paper המקדם כתבות המומלצות על ידי חברים, ומעלה בפיד הפייסבוק הרגיל כתבות של אתרי חדשות, אם כי לא באופן ממומן.

ההחלטה של גוגל להקים מנוע המלצות לכתבות משל עצמה יכול להעיד על כך שהיא ויתרה למעשה על רכישת אאוטבריין או טאבולה. ועם זאת, גוגל גם ביצעה ניסויים במיפוי בזמן אמת של תנועה בטרם רכשה את Waze ב-1.1 מיליארד דולר, כך היא עדיין יכולה להתחרט.

תגובת אאוטבריין

"מזה שבע שנים אנו עובדים עם אתרי האינטרנט כדי לספק לקהל הקוראים שלהם המלצות תוכן. אלו הם שבע שנים של השקעה במוצר שלנו, שיפור מתמיד של האלגוריתמים, חקירה ועיבוד של נתונים וחדשנות מתמדת עבור השותפים שלנו. זה היה וימשיך להיות המיקוד שלנו. גוגל היא חברה נהדרת עם מוצר חיפוש טוב ורשת פרסום איתנה, אך זה שונה מאוד מלהיות פלטפורמת גילוי תוכן מתקדמת. בעוד שטוב לראות שהיא בבירור מזהה את הערך בהגשת המלצות תוכן לגולשים, אנו לא רואים בה מתחרה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות