אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
19 מנהלים בדואר משתכרים 11 מיליון שקל בשנה צילום: אוראל כהן

19 מנהלים בדואר משתכרים 11 מיליון שקל בשנה

בדירקטוריון הדואר חושבים שמספר הסמנכ"לים בחברה גדול מדי. זה לא מפריע להנהלה לקדם פיטורים של 100 עובדים ארעיים ולהסכים לצמצום מינימלי בלבד בעלויות השכר הגבוהות המשולמות למנהלים

20.02.2014, 06:55 | אופיר דור

אחת הביקורות המרכזיות שמשמיעים חברי דירקטוריון דואר ישראל בפרוטוקול הדיון שנחשף ב"כלכליסט" נוגעת למספר הגבוה של חברי הנהלה בחברה. כיום עומד מספר חברי הנהלת הדואר על 19, והם כוללים בנוסף לסמנכ"לים השונים גם תפקידים כמו מנהלי מרחבים, יועץ משפטי, מבקר פנים ודובר. 

קראו עוד בכלכליסט

הראשון שהעלה את נושא ההנהלה המנופחת הוא יו"ר הדירקטוריון חזי צאיג, שמתייחס למבנה הארגוני של החברה: "יש פה מבנה ארגוני שלא מצאתי בכל חברה אחרת. יש 20 פונקציות תחת המנכ"ל - זה לא הגיוני ולא קיים בשום מקום אחר". עמדה זו זוכה לתמיכה מרוב הדירקטורים בישיבה.

חברת הדירקטוריון מטעם העובדים עליזה לביא העירה כי "טלי (סמנכ"לית הכספים טלי הובר - א"ד) אמרה בדירקטוריון שהתקיים היום שההיקף נכון יחסית לפעילות".

מנתונים שהגיעו ל"כלכליסט" עולה כי עלות השכר הממוצעת של חברי הנהלת הדואר עמדה נכון ל־2013 על כ־53 אלף שקל לחודש. עלות השכר החודשית הכוללת של 18 מ־19 חברי ההנהלה עומדת על 940 אלף שקל לחודש או 11.2 מיליון שקל בשנה.

מוביל טבלת השכר בדואר הוא המנכ"ל חיים אלמוזנינו, שעלות שכרו עומדת על כ־63 אלף שקל. הבאים אחריו הם יו"ר הדירקטוריון לשעבר ששי שילה, שעלות שכרו היא כ־62 אלף שקל, סמנכ"לית הכספים טלי הובר עם עלות שכר של 58 אלף שקל והמשנה למנכ"ל הדואר הרצל בר־מג עם עלות שכר חודשית של 58 אלף שקל.

עוד מככבים בטבלת השכר של הנהלת הדואר: סמנכ"ל התפעול חיים מזעקי שעלות שכרו עומדת על 57 אלף שקל, מנהל בנק הדואר יואל נוה (שהודיע מאז על עזיבתו) עם שכר של 55 אלף שקל וסמנכ"לית מכירות ושיווק רותי קלנר־עקרון עם שכר בעלות של 54 אלף שקל.

סניף דואר ישראל באופקים (ארכיון), צילום: ישראל יוסף סניף דואר ישראל באופקים (ארכיון) | צילום: ישראל יוסף סניף דואר ישראל באופקים (ארכיון), צילום: ישראל יוסף

דיון זה עולה לאור מצבה הפיננסי הקשה של חברת הדואר, שעשויה להגיע לחדלות פירעון כבר בסוף 2014 או בתחילת 2015. הנהלת הדואר כבר הורתה על פיטוריהם של כ־100 עובדים זמניים, קיצוץ חד בתשלום השעות הנוספות לעובדים בארגון, הפסקת הסעות לעובדים, ביטול העסקת ילדי עובדים בקיץ ואי־קליטת עובדים חדשים לחברה.

צעדים אלו היו אמורים לחסוך לחברה כ־53 מיליון שקל ב־2014, אולם לאור פנייה של ועד העובדים לבית הדין לעבודה הם הוקפאו. בעתירה לבית הדין לעבודה טען הוועד כי קיצוץ בשעות הנוספות יביא להפחתה של 20%–50% משכר העובדים בדואר בעוד בשכר הבכירים מוכנה ההנהלה לקצץ רק 400 אלף שקל. בית הדין דרש מההנהלה לחזור למשא ומתן ולא לבצע בשלב זה צעדים חד־צדדיים ללא הסכמת הוועד. כעת כדי להתמודד עם הירידה בהכנסות הדואר, הנהלת החברה ומשרדי האוצר והתקשורת מנסים לגבש תוכנית הבראה שעלולה לכלול צעדים דרסטיים יותר, כמו פיטורי 2,000 עובדים.

בדואר ישראל הזכירו כי "הדואר היא חברה ממשלתית הפועלת בענייני שכר על פי הכללים הנהוגים על ידי רשות החברות הממשלתית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
להחליף את ההנהלה אין כסף בחברה
פשוט די מספיק!!! היום אנחנו מבינים העובדים שאתם ההנהלה רוצים עוד לכן אתם אומרים היתייעלות כנראה המשכורת שלכם לא מספיקה"נכון אתם באים לתקופה של שנה או שתיים רוצים להיתעשר מהר מהר כאשר העובדים המסכנים שחיים על הלוואות לא גומרים את החודש ואתם פששש חוצפה בושה וכלימה פוגעים בחלשים ממה אתם עשויים איזה חומר ? וועד העובדים עושה עבודת קודש אנחנו ואומרים לוועד להמשיך להשיב מלחמממממה אנחנו יחד נעלה את החברה למקום הרבה יותר בטוח . היום השוק מוצף אפשר להביא סמנכלים ב8000 שקלים וגם יותר מוכשרים .
שמעון , באר שבע  |  20.02.14
2.
לי אין בעיה עם השכר שלהם אבל ההתנהלות הכלכלית היא עלובה
ההנהלה מתנהלת כבתוך בועה כלכלית ,אין דין ואין דיין מחירי הדואר שלא מפוקחים הם ביזיון לאינטלגנציה ראו מחירוני EMS שלא מפוקחים שפורסמו לפני חודש וחצי הם יגרמו להמשך גרעון הדואר גם בשנת 2014 . במקום להבין שהדואר עובר טלטלה וצריך לעשות סוויץ בראש ולנסות להרימו מקו המים חשבו בהנהלה להמשיך במדיניות בת היענה ,ובמחשבה שבסופו של יום המדינה תחלץ אותנו ,העיקר שתהיה פעילות לעובדים ומחזור עיסקי גבוה לא חשוב הריווחיות. כך לא מתנהגת חברה ממשליתית שמבקשת גם להרויח לתת תקווה ועתיד טוב לעובדיה המסורים.
שלומי עיני  |  20.02.14
לכל התגובות