אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נתיבי ישראל צפויה לפטר את רמט מבניית מחלף שקרס בסופה צילום: עידו ארז ynet

נתיבי ישראל צפויה לפטר את רמט מבניית מחלף שקרס בסופה

לכלכליסט נודע שהמהלך נובע מכך שבנתיבי ישראל גילו שהעבודות יושלמו באיחור ובעלות גבוהה מהמתוכנן, ועל כן יימסרו לקבלן אחר. רמט: "אם נסולק מהפרויקט - נפנה להליכים משפטיים"

23.02.2014, 08:37 | ליאור גוטמן

חברת נתיבי ישראל - מעצ לשעבר - צפויה לפטר היום את חברת רמט מהשלמת העבודות על מחלף דרור, כך נודע ל"כלכליסט". ההחלטה צפויה להתקבל בהנהלת החברה כבר היום, לרבות חילוט כספי ערבות של רמט שהופקדו מבעוד מועד בהיקף של כ־25 מיליון שקל, זאת לאחר שהבינו שהעבודות יושלמו באיחור ובעלות גבוהה מדי ביחס למתוכנן. אם המהלך יושלם - העבודות יימסרו לקבלן אחר שישלים את בניית המחלף.

קראו עוד בכלכליסט

שקיעת מחלף דרור, צילום: עידו ארז ynet שקיעת מחלף דרור | צילום: עידו ארז ynet שקיעת מחלף דרור, צילום: עידו ארז ynet

מחלף דרור מחבר בין כביש 4 (כביש חיפה־תל אביב הישן) לכביש 553, ומטרתו לצמצם את עומסי התנועה באזור השרון. רמט - שפועלת תחת חברת אל־הר שבבעלות קרדן נדל"ן, זכתה במכרז ביולי 2011. עלות העבודות עד כה נאמדת בכ־380 מיליון שקל, את מחציתם השקיע הקבלן ואת המחצית השנייה השקיעה חברת נתיבי ישראל בהכנת תשתיות.

בדצמבר האחרון חנך שר התחבורה ישראל כץ את המחלף, ואמר ש"מחלף זה הוא דוגמה לשילוב מוצלח של פתרונות למכוניות, אוטובוסים, רכבת שתעבור בעתיד במרכזו, אופניים והולכי רגל. כל אלה יפעלו בבטיחות זה לצד זה, תוך שהם משתלבים בסביבה ירוקה".

למרות ההשקה המפוארת, המחלף לא נפתח לתנועת כלי רכב והושק למעשה בלי כוונה לפתוח אותו לציבור. הסופה שפקדה את המדינה בסוף 2013 עשתה בו שמות והתברר שהכביש עלול לסכן את הציבור, ומועד הפתיחה נדחה לפברואר ואז לאפריל. בנתיבי ישראל אמרו אז ש"מזג האוויר הסוער גרם לנזקים לתשתיות. באזור השרון בו ממוקם המחלף ירדה בשלושה ימים כמות משקעים ממוצעת של חודש שלם. כתוצאה מכך, נגרם נזק לכביש 553 במחלף דרור, שבנייתו טרם הושלמה".

מרמט נמסר ש"החברה ממשיכה בעבודות ההקמה ופועלת לתיקון הליקויים. הניסיון להטיל את מלוא האחריות על החברה בלבד משולל יסוד. החברה נמצאת חודשים ספורים מהשלמת הפרויקט ומסירתו, וזאת חרף העובדה שנתיבי ישראל מקשה על הביצוע ואינה מעבירה תשלומים שאין מחלוקת שמגיעים לחברה. במשרדי החברה לא התקבלה בקשה לחילוט הערבויות ולסילוק מהפרויקט ואם תתקבל, החברה תפנה להליכים משפטיים".

מנתיבי ישראל סירבו להגיב.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
חבל שרק עכשיו נזכרו לסלק את הקבלן
ולא עשו את זה יום לאחר שהכביש שקע. למה חיכיתם חודשיים? כולם פה תקועים בפקקים בלתי נסבלים והפקידים בירושלים משחקים. חבל שאין אפשרות בישראל להגיש תבעות אישיות נגד פקידי ממשלה, שרים וקבלנים, שפעולות שלהם גורמות לנזקים לציבור.
אלה , קדימה צורן  |  24.02.14
9.
כשלים בפרויקט מחלף דרור
מבלי לשחרר את רמט מאחריותה - רצוי מאוד שגם חב' נתיבי ישראל/מע"צ תפשפש בקרביה . איפה היה הפיקוח ? באיזה חומרים השתמש הקבלן ומי אישר לו לעשות כן ? איפה בדיקות המעבדה המתחייבות מאופי כזה של עבודה ? ואולי יש כאן כשל תכנוני - בדיקה שחייבת להיעשות ע"י גורם נייטראלי שיפרסם מסקנותיו ברבים . אנחנו - אזרחי המדינה שהמחלף נבנה מכספם - חווים חוויות כאלה חדשות לבקרים בפרויקטים רבים המתבצעים ברחבי הארץ ולא נראה שמישהו מתרגש מכך . לאחרונה נפתח גשר חדש בכניסה הדרומית לעכו וגם שם חוזרת על עצמה אותה תופעה : בכניסה לגשר וביציאה ממנו יש הבדלי מפלסים וגם בנהיגה איטית מורגשת "קפיצה" חזקה בכל פעם שעוברים בה. ייטיב משרד התחבורה לבדוק הנושא לעומקו , להסיק מסקנות ולפרסמן - כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד .
יניב מהצפון , צפון הארץ  |  24.02.14
לכל התגובות