אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה תהיה הפרסומת הסקסיסטית של 2013?

מה תהיה הפרסומת הסקסיסטית של 2013?

קמפיין הדואר בו קשישה מעודדת שודד לערוך חיפוש על גופה, פרסומת סקסיסטית למשקפיים עם בר רפאלי או קמפיין לשמן זית. לקראת יום האשה הבינלאומי, ארגון ויצו מפרסם את עשר הפרסומות הפוגעניות ביותר

26.02.2014, 14:51 | כתב כלכליסט

ארגון ויצו מפרסם היום את זהותן של עשר הפרסומות הפוגעניות ביותר כלפי נשים, שהגיעו לשלב הגמר בקמפיין השנתי של הארגון "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי". במסגרת הקמפיין, שמתקיים זו השנה השישית ברציפות, לציון יום האישה הבין-לאומי, מדורגות הפרסומות הפוגעניות ביותר על ידי ועדת שיפוט מקצועית.

אות הקלון השנתי למפרסם הפוגעני ביותר יוענק בשבוע הבא (5.3) באירוע שתקיים ויצו בסינמטק תל אביב ויעסוק בהשפעת הפרסום הסקסיסטי על בני הנוער.

בין עשר המפרסמים הסקסיסטיים של 2013 ניתן למצוא את:

דואר ישראל (גליקמן נטלר סמסונוב) ובה קשישה מעודדת שודד לערוך חיפוש על גופה, תוך כדי גילויי "הנאה" מהפעולה הפולשנית והאלימה כלפיה;

קמפיין לקידום קניון דיזיין סנטר (ברוקנר/נטע/יער) בכיכובו של אסי עזר, אשר מציג ריב בין בני זוג שחמותיהם דואגות ללבות אותו תוך הצגת סטראוטיפים פוגעניים על נשים;

מודעת שמן זית של "חלוצה" (ארואטי ברמן GPS) המציגה אישה לבושה בבגדי חאקי חושפניים. סגנון לבושה, האופן שבו היא קוטפת זייתים וסוחטת בתשוקה שמן, מיני ופוגעני.

מודעת שמן זית של "חלוצה" מודעת שמן זית של "חלוצה" מודעת שמן זית של "חלוצה"

כחלק מהניסיון לעורר את עולם העיתונות היו השנה שני קמפיינים פרובוקטיביים - האחד ביוזמת המגזין "טיים אאוט"(זניט מדיה) להעלאת המודעות לסם האונס, עם הסיסמא "תשמרי על הכוס שלך", המופנית כלפי נשים וצעירות בלבד. אם תשמרי על הכוס שלך, לא תאנסי.

קמפיין של טיים אאוט קמפיין של טיים אאוט קמפיין של טיים אאוט

השני הוא של עיתון "הארץ" בו מוצג זוג צעיר המקיים יחסי מין בתנוחות שונות ובמהלכם האישה מושווית למוצר צריכה. היא אובייקט מיני, אין לה מה לומר ואינה חשובה. בודקים את "הביצועים שלה" כמו כל מוצר.

קמפיין לכדור נגד כאב ראש, נורופן (ענבר מרחב ניסן) מציג גרסה גברית וגרסה נשית ובה מונצחים סטריאוטיפים מגדריים בהן הנשים חלולות ומתעניינות רק בביגוד והגברים בעסקים;

פרסומת עבור המוצר סנו JET (דרורי שלומי), בה האמא המושלמת היא זו שאובססיבית לניקיון ומקדישה את מירב זמנה בהברקת הבית, תוך "חינוך" הבנות הקטנות שזה תפקידה;

קמפיין למותג המשקפיים "קרולינה למקה"(ראובני פרידן IPG) שהלביש את הדוגמנית בר רפאלי בבגדי עור ובאוזני שפנפנת פלייבוי, עושה שימוש בתנוחות מיניות ומעביר מסר פוגעני. הדוגמנית מתחככת בכורסא, מפתה, נמצאת שם רק כדי לספק את המבט הגברי;

בר רפאלי בפרסומת למותג המשקפיים, צילום: אייל נבו בר רפאלי בפרסומת למותג המשקפיים | צילום: אייל נבו בר רפאלי בפרסומת למותג המשקפיים, צילום: אייל נבו

"נעלי אלדו" (פרסום עצמי) הציגו דוגמנית בעלת חזות צעירה במיוחד אשר רומזת לצרכן בדבר רצונה לקיים מין אנאלי;

רמיזות מיניות רמיזות מיניות רמיזות מיניות

רשת ניו פארם (מקאן אריקסון) הציגה אף היא מודעה המנציחה דימויים נשיים שליליים, ובה אישה שדואגת להתאפר ולהיות יפה לפני שכבאי מגיע לחלצה משריפה.

קמפיין לניו פארם קמפיין לניו פארם קמפיין לניו פארם

בשנה שעברה הוענק האות לראשונה למפרסם ממשלתי, לקמפיין "כל אחד מביא אחד" של לשכת הפרסום הממשלתית, עבור משרד התיירות בכיכובה של נעה תשבי, שקרא לישראלים להזמין אנשים מכל העולם לביקור בישראל. בשנים קודמות הוענק האות לקמפיין החזיות של FIX גיבור סברינה של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, קמפיין השקה ל"קניון ארנה", לפרסומת של מי עדן בהשתתפות בר רפאלי ולפרסומת לסבון כלים Fairy בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי בנאי.

ועדת השיפוט לבחירת אות הקלון מורכבת מנציגות של חברות כנסת, ממומחיות מגדר ותקשורת, נשים אקטיביסטיות, נשות אקדמיה, עיתונות ומשפט. הוועדה סקרה מאות אלפי פרסומות ממדיות מגוונות (טלוויזיה, עיתונות, שלטי חוצות ועוד), ומתוך 50 שעלו לקו הגמר דירגה את המבזות ביותר.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
גם גולדסטר גועל
עשו ועדיין עושים פרסומות שמראות נשים בוכות באמצא שהן כביכול משחקות כדורגל.לא ברור...נשים לא שותות בירה!?כי לפי איך שזה נראה מפרסמי הפרסומת הזו חושבים שלא...אז כדאי שיבינו שהם הפסידו קהל לקוחות נשי רחב מאוד לאחר הפרסומות האלה..הפסקתי לקנות מהם .פרסומת גועלית שמכווןנת לאגו הגברי ושחכה שפגעה באגו הנשי ..וכך גם ברווחים שלהם
דנה , מרכז  |  19.05.14
לכל התגובות