אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל מגייסת שותפים לטכנולוגיית iBeacon

אפל מגייסת שותפים לטכנולוגיית iBeacon

מערכת iBeacon מיועדת לחנויות וקניונים, ומאפשרת ניווט פנימי וזיהוי משתמשים. אפל תגייס את השותפים דרך תכנית Made for iPhone ותאפשר גם ליצרני אנדרואיד להשתתף

26.02.2014, 16:39 | רפאל קאהאן

בצעד לא אופייני, החלה אפל בגיוס פומבי של שותפים עבור טכנולוגיית ה-iBeacon שלה. בהודעה מהיום (ד'), נמסר כי אפל תגייס יצרנים ושותפים טכנולוגיים דרך תוכנית ה-MFI (Made For iPhone) שלה שהושקה במקור עבור האייפון והאייפוד.

קראו עוד בכלכליסט

השותפים מקבלים אישור על כך שמוצריהם תואמים את הדרישות של טכנולוגיית ה-iBeacon. באופן לא צפוי, אפל פתחה את התכנית לכל מי שמעוניין כולל יצרני מכשירים מבוססי אנדרואיד, ומתנה את ההצטרפות בחתימה על הסכם NDA, שמאפשר לשותפים הנבחרים לקבל את המפרט הטכני של iBeacon.

משדר iBeacon משדר iBeacon משדר iBeacon

ההשתתפות בתכנית אינה כרוכה לעת עתה בתשלום, אולם אם הטכנולוגיה תהפוך לפופולרית, אין מן הנמנע כי אפל תחל לדרוש דמי שימוש. הטכנולוגיה עצמה משתמשת בטכנולוגיית בלוטות' בשם Bluetooth LE, שאינה צורכת חשמל כמו הבלוטות' הרגיל. טכנולוגיה זו מוטמעת ברוב המכשירים שהושקו בשנה האחרונה ושכוללים בלוטות' בתקן 4.0.

ה-iBeacon עצמו הינו התקן קטן שניתן להטמיע בכל מקום. הרעיון הוא לאפשר תקשורת "דחיפה" (Push), כך למשל בעלי חנויות יוכלו לשלוח הודעות על מבצעים או עדכונים ללקוחות בתחום החנות או מסביבה. לא ברור אם המידע של המשתמש חשוף גם הוא לקריאה על ידי המשואה.

הטכנולוגיה עצמה הוצגה במהלך השקת מערכת ההפעלה iOS 7 שנערכה בשנה שעברה. כ-200 מיליון מכשיריה של אפל מסוגלים לשמש כמשדר וגם מקלט. משואות ייעודיות כבר מיוצרות על ידי מספר חברות קטנות. פייפל וקוואלקום כבר הודיעו כי הן מתכננות טכנולוגיה מתחרה, מה שעלול להלהיט את התחרות בתחום.

טכנולוגיית ה-iBeacon היא עוד דוגמה קונקרטית לתחום אינטרנט הדברים שנחשב לעתיד עולם התקשורת. השימושים הפוטנציאליים כוללים את תחום הקמעונאות, התחבורה, החינוך, הבריאות, הניווט ובעצם כל תחום שכולל אינטראקציה עם קהל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות