אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאומי קארד: גידול של 3% בהכנסות - תשיק כרטיס "דביט" לזיכוי מיידי וללא עמלה צילום: רפי דלויה

לאומי קארד: גידול של 3% בהכנסות - תשיק כרטיס "דביט" לזיכוי מיידי וללא עמלה

חברת כרטיסי האשראי שבשליטת לאומי העמידה בשנת 2013 אשראי של 2.3 מיליארד שקל - גידול של 25% ביחס לשנה הקודמת - וגבתה עליו ריבית ממוצעת של 8.6%

27.02.2014, 11:52 | תומר ורון

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד סיימה את שנת 2013 עם גידול של 11% ברווח הנקי ל-200 מיליון שקל. כך מדווחת היום החברה הבת של בנק לאומי.   

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות לאומי קארד חברה צמחו ב-3% לכמיליארד שקל, כשהיקף הרכישות של הציבור בכרטיסי האשראי של החברה הסתכם ב-60.4 מיליארד שקל – צמיחה של 8% בהשוואה ל-2012.

עם פרסום הדוחות הכספיים הודיע מנכ"ל החברה, חגי הלר, כי עוד השנה תוציא לאומי קארד כרטיס מסוג "דביט", המאופיין בחיוב מיידי. שימוש בכרטיס זה מאופיין בחיוב מיידי של הלקוח במעמד הרכישה ללא כל עמלה, וזיכוי בית העסק בתוך יומיים-שלושה מיום העסקה. "ראינו שיש ביקוש לכרטיס דביט בציבור", אמר הלר בשיחה עם "כלכליסט". "הממונה על הגבלים העסקיים, ועדת לוקר, המפקח על הבנקים, כולם רוצים לראות כרטיס חיוב מיידי אמיתי – לקחנו החלטה אסטרטגית ונוציא את הדבר לפועל. אני לא חושב שזה מוצר שיתאים לכל הציבור אבל חלק מהציבור בהחלט ייהנה ממנו", אמר הלר.

כיום קיימים בישראל כרטיסי דביט המחייבים את הלקוח במעמד הרכישה אך מזכים את בית העסק רק בתחילת החודש העוקב, כמו כרטיסי האשראי הרגילים (חיוב נדחה) המקובלים בארץ.

חברת כרטיסי האשראי מדווחה על כ-1.9 מיליון כרטיסים פעילים, שמתוכם כ-590 אלף הנם כרטיסים חוץ-בנקאיים הקשורים למועדני לקוחות - לדוגמה הכרטיס שמוציאה לאומי קארד בשיתוף עם שופרסל.

לאומי קארד העמידה ב-2013 אשראי של 2.3 מיליארד שקל – גידול של 25% בהשוואה לשנה הקודמת. הריבית השנתית הממוצעת שגבתה החברה על אשראי זה עמדה בשנת 2013 על 8.6%.

מנגד, לאומי קארד הפרישה בתקופת הדוח 10 מיליון שקל בגלל הפסדי אשראי. "הריבית שאנחנו מציעים היא ריבית נמוכה מאוד ביחס לסיכון שאנחנו לוקחים על עצמנו", הוסיף הלר.

בעקבות הוראה של הממונה על הגבלים ירדה בשנים האחרונות העמלה הצולבת והיא תתייצב בקרוב על 0.7%. משמעות הירידה של העמלה הצולבת היא שכעת הגוף הסולק את העסקה משלם פחות לחברה המנפיקה את כרטיס האשראי שאיתו נעשתה העסקה. על פי הדוחות, הרווח של לאומי קארד מפעילות הסליקה זינק ב-44%, נתון שמצביע על כך שהחברה השאירה אצלה כחצי מהירידה בעמלה בכדי לפצות על השחיקה בפעילות ההנפקה, שכאמור נפגעה.

התפתחות נוספת שעשויה היתה לתרום לזינוק בפעילות הסליקה היא הגדלת כמות בתי העסק שסולקים עם לאומי קארד. בעקבות חוק ישראכרט, שוק הסליקה בארץ נפתח לתחרות בכך שאיפשר לבתי העסק העובדים עם חברות לאומי קארד וכאל לסלוק גם כרטיסים של ישראכרט - פעולה שנאסרה עליהם טרם החוק. איבוד המונופול של ישראכרט פתח את השוק לתחרות ואכן בפעילות הסליקה, כפי שעולה מהדוחות השנתיים, רשמה החברה רווח נקי של 62 מיליון שקל.

"הצלחנו להגדיל את הכמות של בתי עסק שסולקים איתנו גם באמצעות הורדת עמלות בתי העסק וגם כי הצענו ערך מוסף לבתי העסק", ציין הלר.

חברות כרטיסי האשראי הן חברות-בנות של הבנקים והן נעזרות באחרונים כדי להפיץ את כרטיסיהן. לאומי קארד העבירה במהלך 2013 לבנק האם לאומי תשלום של 71 מיליון שקל על הפצה ושיווק של כרטיסי החברה. לשם השוואה, חברת כרטיסי האשראי כאל, משלמת לבנק דיסקונט ולבנק הבינלאומי 211 מיליון שקל.

עלות שכרו של המנכ"ל הלר הסתכמה בשנת 2013 ב-2.9 מיליון שקל. עלות שכרם של חמשת הבכירים בחברה הסתכמה ב-8.5 מיליון שקל.  

חגי הלר מנכ"ל לאומי קארד חגי הלר מנכ"ל לאומי קארד חגי הלר מנכ"ל לאומי קארד

תגיות