אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תערוכת הסלולר בברצלונה 2014: לבושים להצלחה, כמעט

ברצלונה 2014

תערוכת הסלולר בברצלונה 2014: לבושים להצלחה, כמעט

תערוכת המובייל השנתית היתה הפעם הראשונה שבה חברות מרכזיות התמקדו באביזרי מחשוב לביש, אך למרות זאת התחושה היא שהמהפכה עדיין לא כאן: מדובר במוצרי נישה ועדיין לא בכאלה שמסוגלים לסחוף אחריהם את ההמון

02.03.2014, 13:38 | עומר כביר, ברצלונה

אם נתאר את תערוכת המובייל MWC שנסגרה בסוף השבוע בברצלונה במילה אחת בלבד, היא תהיה "כמעט". כמעט מהפכה, כמעט פריצת דרך, כמעט הרגע שכולנו מצפים לו. כמעט, אבל עדיין לא. כי למרות כמה ניסיונות מצד השמות הגדולים בעולם הטכנולוגיה, הבשורה על המהפכה הבאה של עולם המובייל, מהפכת המחשוב הלביש, לא יצאה מברצלונה.

קראו עוד בכלכליסט

זה זמן רב שעולם הטכנולוגיה בכלל, ועולם המובייל בפרט, בשלים למהפכה הבאה. מהתרשמות לא מחייבת, נראה שהדוכנים שהציגו מוצרי מחשוב לביש בביתני החברות שהציגו השנה בברצלונה היו העמוסים והמבוקשים ביותר. לא פעם אף נאלצתי לחכות עד שאחת מעמדות הבדיקה של המוצרים תתפנה, בשעה שבדוכנים של מוצרים אחרים לא היו חסרות עמדות התנסות. הקהל, כך נראה, משתוקק לגלות ולשחק עם מוצרי מחשוב לביש חדשים, ומצפה גם הוא למהפכה הבאה, ובצדק.

ארבע שנים חלפו מאז המהפכה האחרונה, עם השקת האייפד של אפל שבישר את עליית הטאבלטים ותחילתו של עידן הפוסט PC - אך מאז לא קרה הרבה. הסמארטפונים הפכו למשוכללים וגדולים יותר, תחום הטאבלטים הבשיל והם הפכו למוצר סטנדרטי וסמסונג עלתה לגדולה עם סדרת גלקסי. יצרניות כמו HTC, בלקברי ונוקיה התרסקו על הקרקע, אבל שום מהפכה טכנולוגית מהותית לא אירעה.

דוכני תערוכת הסלולר בברצלונה. הציפיות היו גבוהות, אך לא הוצגו מוצרים מהפכניים דוכני תערוכת הסלולר בברצלונה. הציפיות היו גבוהות, אך לא הוצגו מוצרים מהפכניים דוכני תערוכת הסלולר בברצלונה. הציפיות היו גבוהות, אך לא הוצגו מוצרים מהפכניים

חברות הטכנולוגיה השונות מודעות לציפייה הזו היטב, וחלקן לפחות רוצות גם להיות אלו שיובילו את המהפכה החדשה, לעשות לתחום המחשוב הלביש את מה שאפל עשתה לתחום הסמארטפונים והטאבלטים. גוגל מנסה לעשות את זה עם גוגל גלאס, סמסונג חשפה לפני חצי שנה שעון חכם, גלקסי Gear, ובתערוכה בברצלונה הטרנד בלט ביתר שאת כשיותר חברות החלו לכוון את מאמציהן לכיוון שוק המחשוב הלביש. חלק מהחברות טבלו בתערוכה בהססנות את אצבעות כף הרגל במים הקרים, בעוד אחרות ביצעו קפיצת ראש אמיצה בתקווה שלא מדובר במים רדודים.

סמסונג: הציגה שלושה שעונים לקהלים שונים

מבין חברות הטכנולוגיה הגדולות, סמסונג היא זו שמניחה את ההימור הגדול ביותר על השולחן. הביקורות הצורבות והכישלון המסחרי של הדגם הראשון של השעון החכם שלה לא הרתיעו אותה.

שעוני סמסונג החדשים: גיר Fit מימין, גיר 2 משמאל שעוני סמסונג החדשים: גיר Fit מימין, גיר 2 משמאל שעוני סמסונג החדשים: גיר Fit מימין, גיר 2 משמאל

להפך: החברה מכפילה את ההימור ובברצלונה השיקה שלושה דגמי שעונים חכמים חדשים: שתי גרסאות משודרגות לגיר, גיר 2 וגיר 2 Neo הפשוט יותר, וגרסה ספורטיבית, גיר Fit. המכשירים כולם מהווים שיפור משמעותי לעומת השעון המקורי, הן מבחינת העיצוב (זה של ה-Fit אף יכול להיקרא אופנתי) והן בכל הנוגע לממשק משתמש. בכל זאת, ממשחק קצר בהם נוצר הרושם שזה עוד לא זה, ושהמוצרים אולי יהפכו להצלחה בקרב גיקים ומשוגעים לדבר, אבל הן עדיין רחוקים מלהתקבל בחום על ידי המיינסטרים.

סוני: הבליטה לראשונה את המחשוב הלביש

סוני גם היא שחקנית ותיקה יחסית בתחום המחשוב הלביש, והשעון החכם שלה אף הקדים את זה של סמסונג. בברצלונה היא הוסיפה לליין המוצרים שלה את SmartBand, צמיד חכם בעל עיצוב פשוט אך יעיל, שמנטר פעילות גופנית של המשתמש, מאפשר ליצור סימניות של הזמן, המקום, מזג האוויר והפעילות שהוא ביצע וכן לבצע אינטראקציות פשוטות עם הסמארטפון שאליו הוא מצוות כמו הפעלה או הפסקה של מוזיקה או ניגון תמונה. כל זאת באמצעות מחוות פשוטות מאוד המורכבות מלחיצה על כפתור בצד המכשיר להפעלתו, וטפיחה על פני המשטח שלו לביצוע האינטראקציה. המכשיר עצמו ניתן להלבשה בתוך מגוון צמידים מעוצבים, של סוני ושל אחרים.

סוני SmartBand סוני SmartBand סוני SmartBand

המכשיר אולי פשוט ובסיסי, ובפירוש אינו מוצר שמתיימר להיות מהפכני, אבל לאופן שבו הציגה אותו סוני יש משמעות גדולה יותר. הצמיד והשעון ניצבו במרכז הביתן של החברה על במה עגולה, מוגבהת ובולטת. הצהרה די ברורה באשר לחשיבות שמייחסת החברה למוצרי המחשוב הלביש ומקומם, אם לא במערך המו"פ שלה אז לפחות במערך השיווק שלה. לפני כחצי שנה, לשם השוואה, מוקמו השעונים החכמים של סוני בביתן החברה בתערוכת IFA בברלין בפינה נידחת וקשה לאיתור.

חואווי: הבריקה בצמיד שמתחבר לאוזניית בלוטות'

חואווי הסינית היא המצטרפת החדשה מבין חברות הטכנולוגיה הגדולות לתחום המחשוב הלביש, והציגה גם היא צמיד חכם בתערוכה. הצמיד מודד צעדים ומנטר פעילות גופנית, ומסוגל להציג נתונים על גבי מסך LED פשוט אך נוח לקריאה. גם שם ניתן להחליף צמידים, והמוצר כולל גם טוויסט: הליבה של הצמיד היא בעצם אוזניית בלוטות' לכל דבר שמתיישבת בנוחות בתוך האוזן.

צמיד ה-TalkBand B1 צמיד ה-TalkBand B1 צמיד ה-TalkBand B1

ואוזניות בלוטות' הן, אחרי הכל, מוצר המחשוב הלביש שבאמת הצליח להשתלב בזרם המרכזי (גם אם הן לא בישרו על מהפכה כללית). מדובר בכניסה מהוססת, לא מחייבת ולא שאפתנית, אך כזו ששבה ומצביעה על המגמה של חברות טכנולוגיה גדולות למקד יותר משאבים בתחום זה.

LG: מצביעה על מגמה של סמארטפון קעור

LG הקוריאנית לא חשפה בתערוכה מוצרי מחשוב לביש, אלא בעיקר סמארטפונים ופאבלט חדשים. אבל ה-LG G Flex, הסמארטפון בעל המסך הקעור, זכה למיקום מרכזי ובולט בביתן שלה. לא מדובר אמנם במוצר מחשוב לביש, אבל מסכים גמישים עתידים להיות חלק מרכזי בתחום המחשוב הלביש ובהבלטת המוצר יש לכל הפחות איתות של LG שגם אם היא לא נכנסת לתחום במלוא העוצמה, יש לה יכולת לסייע לחברות אחרות לעשות כן.

מכשיר ה-G Flex הקעור, צילום: איי פי מכשיר ה-G Flex הקעור | צילום: איי פי מכשיר ה-G Flex הקעור, צילום: איי פי

אז אם הציבור רוצה וחברות הטכנולוגיה הגדולות גם הן מגלות עניין, מה בעצם מונע מהמהפכה להגיע? פריצת הדרך הגדולה שתיצור מוצר מחשוב לביש שבאמת יקרוץ למיינסטרים, עם עיצוב שיקי ולא גיקי, קל לשימוש ובעל יכולות שיפתו את רוב הצרכנים ולא רק אוכלוסיית נישה זו או אחרת.

סמסונג קרובה לפריצה הזו, אבל היא עדיין לא שם, ומי יודע מה אפל מבשלת במחשכים. מה שבטוח הוא שהפריצה כנראה קרובה מאוד, והרושם העמוק ביותר מ־MWC הוא שכל השוק מחכה לה בכיליון עיניים. הפריצה הזו כבר כמעט כאן, וכשהיא תגיע סוף סוף, שוק הטכנולוגיה שוב יתניע את עצמו למירוץ מטורף נוסף.

הכותב היה אורח LG בתערוכה

תגיות