אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"מצער שסופר־פארם בוחרת לייבא מותג חיתולים מחו"ל"

"מצער שסופר־פארם בוחרת לייבא מותג חיתולים מחו"ל"

מנכ"לית חיתולי בייביסיטר תוקפת את ההחלטה של רשת הפארם להשיק מותג חיתולים פרטי "במקום להכניס לרשת מותג מקומי במחיר נמוך"

04.03.2014, 07:10 | נורית קדוש

"מצער שבמקום להכניס לרשת מותג מקומי ואיכותי במחיר נמוך, שמיוצר במפעל שמעסיק 200 עובדים ישראלים, סופר־פארם בוחרת לייבא מותג מחו״ל". כך אמרה אתמול עינב אדיב־ברר, בעלים ומנכ"לית של DPL, יצרנית חיתולי בייביסיטר, בתגובה לחשיפת "כלכליסט" בדבר השקת החיתולים המתוכננת של סופר־פארם תחת המותג הפרטי שלה לייף.

רשת הפארם מתכננת למכור את החיתולים שייוצרו עבורה בחו"ל במחירים הנמוכים בכ־30% ממחירי המותגים המובילים פמפרס של פרוקטר אנד גמבל והאגיס של חוגלה, ובמחיר מעט גבוה יותר משל חיתולי בייביסיטר, שנמכרים ברשתות השיווק אך לא בסופר־פארם.

אדיב־ברר מייחסת את ההחלטה של סופר־פארם להיכנס לתחום החיתולים עם המותג הפרטי להצלחת חיתולי בייביסיטר שהושקו בסמוך לפרוץ המחאה החברתית בקיץ 2011. "אני מרגישה שהובלתי מהפכה וניצחתי. הובלתי את השוק לשינוי מהותי בקטגוריה. אמרתי שיש מקום למוצר איכותי במחיר הגון ולא צריך לרוץ רק אחרי מותגים יקרים. סופר־פארם לא הכניסו אותנו, וכל פעם היה להם סיפור אחר. הם חשבו שלא נצליח וחיכו לראות מה יקרה, וכשראו שאנחנו מצליחים, החליטו להיכנס לתחום".

אדיב־ברר. "רשת צריכה מותג ביניים" אדיב־ברר. "רשת צריכה מותג ביניים" אדיב־ברר. "רשת צריכה מותג ביניים"

אדיב־ברר לא רואה בכניסת סופר־פארם לתחום איום, וטוענת כי יש לה יתרון על פני הרשת. "אני מחזיקה מפעל בישראל שיכול לבצע התאמות למצב השוק ויכול לפתח חדשנות מוצרית. זה יתרון שאין לרשת". למרות הדברים, אדיב־ברר לא חושבת שהדרך שלה לסופר־פארם נחסמה בפניה כעת באופן סופי: ״אני לא חושבת שנסתם הגולל על כניסת מותג בייביסיטר לסופר־פארם, להפך. הם רואים שיש מעבר צרכנים למותגים זולים יותר ופרוקטר אנד גמבל וחוגלה במלחמות מטורפות, וזה פותח לנו דלת. כדאי לרשת שיהיה לה אותנו כמותג ביניים בין המותגים היקרים למותג הפרטי".

גורמים בפרוקטר אנד גמבל ובחוגלה אמרו אתמול כי החלטת סופר־פארם להשיק חיתולים תחת המותג הפרטי לא תפגע במובילות של מותגי החיתולים שלהם. "החיתולים הממותגים ימשיכו להיות הגורם שמייצר טראפיק בחנויות סופר־פארם, והרשת תידרש להמשיך לתמוך במבצעי המכירות".

עוד אמרו גורמים בענקיות הטואלטיקה כי דווקא הכנסת המותג הפרטי לרשת הפארם תיצור הפרדה ברורה יותר בינו לבין המותגים המובילים. "המותגים יתמקדו בחדשנות מוצרית ויפעלו לפיתוח טכנולוגי שיוביל למוצרים איכותיים עוד יותר. המותג הפרטי בעולם לא מציע את אותה איכות שיש למותגי הפרימיום, כך שהמהלך ייצור בידול ואנו נידרש לעשות עבודה טובה יותר בשכנוע ההורים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות