אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ח"כ חיים כץ: "סוכני ביטוח גוזרים קופונים על אנשים חלשים" צילום: נועם מושקוביץ'

ח"כ חיים כץ: "סוכני ביטוח גוזרים קופונים על אנשים חלשים"

בעקבות חשיפת כלכליסט על תמרוץ סוכנים לגייס לקוחות בדמי ניהול גבוהים, מציע כץ לאסור על מעבר ממוצר למוצר לתקופה של חמש שנים

06.03.2014, 08:18 | רחלי בינדמן

ח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, שהיה בין מובילי הרפורמות להורדת דמי הניהול בשוק הפנסיה, תוקף בראיון ל"כלכליסט" ואומר: "סוכני ביטוח בוחרים אנשים פרטיים וחלשים, שאין להם מושג בקופות גמל ובקרנות השתלמות, מספרים להם סיפורים וגוזרים עליהם קופונים. צריך להפסיק את זה". 

קראו עוד בכלכליסט

דבריו של כץ נאמרו בעקבות חשיפת "כלכליסט" בשבוע שעבר על מבצע של הראל ביטוח שהציעה לסוכנים בונוסים חד־פעמיים עבור העברת לקוחות למוצרי הפנסיה של הראל, בתנאי שיעשו זאת בדמי ניהול גבוהים. כץ הדגיש כי אינו חושש מלחצים פוליטיים שמפעילים הסוכנים ואמר: "אני לא רואה אותם ממטר. אף אחד לא יכול לאיים עליי".

הפתרון לתופעת ניוד הלקוחות ממוצר פנסיה אחד למשנהו, כדי לזכות את הסוכנים בעמלה, טמון, לדעת כץ, בהגבלת מעבר מקופה לקופה לחמש שנים. "יכולת המעבר מקופה לקופה כבר הפכה למשהו פראי. צריך למנוע את המעבר הזה", אמר כץ והוסיף: "בעבר אמרתי שצריך לאסור על פרסום תשואות חודשיות של קופות הגמל ושיפרסמו אותן רק אחת לשנה בדיוק מהסיבה הזו. ברגע שהלקוח לא יוכל לעבור מקופה לקופה על בסיס יומי, אז סוכני הביטוח לא יוכלו לשכנע אותו לעשות את זה ולגזור עליו רווחים". כץ אמר עוד כי אינו חושש שהגבלה כזו תפגע בתחרות בענף: "הלקוח צריך להתמקח על התנאים לפני הכניסה ולהבטיח אותם לכל אורך התקופה, ואז לא תהיה בעיה".

חיים כץ , צילום: עמית שעל חיים כץ | צילום: עמית שעל חיים כץ , צילום: עמית שעל

בתגובה לדבריו של כץ אמר נשיא לשכת סוכני הביטוח אריה אברמוביץ': "קשה להאמין שיו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת מתבטא בצורה כל כך פופוליסטית, משמיצה ומתלהמת נגד ציבור סוכני הביטוח שעושה את עבודתו באופן מקצועי עבור המבוטחים והחוסכים. לשכת סוכני הביטוח מצפה מח"כ כץ להפסיק להשמיץ ולבצע מהלך פרלמנטרי שיטפל בנושא ניוד כספי לקוחות שנתקעו בחברות הביטוח עם דמי ניהול גבוהים לאור החלטתה של המפקחת על הביטוח דורית סלינגר". דבריו אלה של אברמוביץ' מכוונים לאיסור שהוטל על החברות להציע ללקוחות ביטוחי מנהלים עם מקדם קצבה מובטח המגן עליהם מהתארכות תוחלת החיים. לקוחות שמחזיקים בביטוחי מנהלים הכוללים מקדם כזה לא יכולים לעזוב אותו ולעבור למוצר מתחרה תוך התמקחות על התנאים, לנוכח איבוד המקדם כתוצאה מכך.

תגיות

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
לא חייבים סוכנים אבל .....
הטרוניה של ח"כ כץ על עמלות גבוהות מוצדקת !!! הדבר נובע מהוספת מתווך בדרך והוא הסוכן. לכן כדאי לחוסכים להגיע לחברת הביטוח לקבלת עמלה נמוכה ללא סוכן, היות ולא כל חוסך יש לו את היכולת לעבוד עצמאית תמיד יכנס לתמונה הסוכן שיגבה עמלה עבור עבודתו וזה לגיטימי. ההצעה לאפשר ניוד כל חמש שנים גרועה לחוסך למשק ולחופש הבחירה של האזרח בקיצור לכל החוסכים !!.
דן ראובן , מתן  |  19.03.14
16.
לפקח על הסוכנים ולא להגביל את הלקוחות !!!!
לאגף שוק ההון כל הסמכות לבקר לבדוק ולפקח על הסוכנים והמשווקים ועל איכות המלצותיהם. האגף אינו עושה את עבודתו ואינו מפקח כל זאת לא סיבה להגביל את זכותו של לקוח לעבור מקופה לקופה. לשיטתו של כץ לקוח שפותה לעבור משיקולים לא ענייניים לא יכול לתקן את המעוות!!!
ועדת ביקורת  |  09.03.14
15.
המטרה ראויה - הביצוע אסון
היום הסוכנים לא מתייחסים ברצינות לחוסכים חלשים, מה לדעתכם יקרה אחרי התקנה הזאת? ברגע שלקוח יהיה חתום ל 5 שנים הסוכן ישכור עובד זול שישתין על הלקוח במדרגות וימנע ממנו להיכנס למשרד. למחשבה קטנה לאדון כץ, הלקוח חתום ל 5 שנים? הרי ההתחייבות לדמי ניהול היא רק לשנתיים
שונא סוכנים  |  09.03.14
לכל התגובות