אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Roojoom מגייסת 600 אלף דולר ליצירת מדיום חדש לשיטוט ברשת

Roojoom מגייסת 600 אלף דולר ליצירת מדיום חדש לשיטוט ברשת

החברה מפתחת מערכת שיודעת לחבר תכנים מאתרים שונים כדי ליצור סיפור מתעדכן לפי נרטיב ספציפי - למשל, התגלגלות של משבר בינלאומי מתוקשר. את הסבב הובילו משקיעים מקבוצת האנג'לים 2B Angels

06.03.2014, 11:55 | אסף גלעד

עד היום התרגלתם לצרוך דפי אינטרנט בנפרד, או לשלבם בזה ליד זה בטאבים שונים. חברה ישראלית חדשה תאפשר לכם לשוטט בין אתרים לפי סיפור קבוע מראש.

קראו עוד בכלכליסט

הסטארט-אפ Roojoom, יוצא המאיצים של Junction ומיקרוסופט, מגייס 600 אלף דולר מקבוצת האנג'לים 2B Angels - שהבולטים בה הם רונן סמוכה ואהרל'ה כהן. בגיוס השתתפו ממשקיעים פרטיים נוספים.

רוג'ום בנתה תוכנה מבוססת רשת שמאפשרת להצמיד מספר עמודי אינטרנט שונים בזה אחר זה כדי להוביל את הקורא לפי נרטיב מסוים. היא מאפשרת, למשל, לאסוף דפי חדשות על שלבים שונים בהתפתחות המשבר באוקראינה מאתרים שונים ולסדרם בזה אחר זה בכדי לספר את התגלגלות המתח בין רוסיה לאוקראינה במרוצת השבועות האחרונים.

כמו הרוג'ומים (רוגמים בעברית), תלי האבנים המציינים אבני דרך אותם ניתן למצוא באתרים היסטורים ופרה-היסטורים, גם הרוג'ום ה'וובי' הוא בעצם אסופת עמודי אינטרנט שהשילוב ביניהם הוא אמירה מסומת.

רונן סמוכה, אחד האנג'לים הבכירים בקבוצת 2B Angles, יצטרף לדירקטוריון החברה לאחר תקופה ארוכה בה שימש כמנטור של צוות היזמים.

יחס ההמרה השתפר פי 5

בחודשים האחרונים גיבשה רוג'ום את המודל העסקי שלה בכדי לקרוץ לעסקים המעוניינים לבסס את נוכחותם ברשת. רוג'ום מספקת מערכת וובית המאפשרת ליצור מצגת עסקית המבוססת על דפי האינטרנט של החברה או דפים אחרים מהרשת. מצגות אלה יכולות לשמש כמדריכים לשימוש במוצר או השירות.

מבנה סרגל הניווט של רוג מבנה סרגל הניווט של רוג'ום מבנה סרגל הניווט של רוג

בין הלקוחות שכבר אימצו את המוצר של רוג'ם נמנים מיקרוסופט ונצ'רס, והסטארט-אפים הישראליים קלריזן ו-eToro שמשתמשים במצגות שלה כדי להוביל את המשתמש בין דפי רשת או להציג מדריכי שימוש ותוכן שיווקי. לשירות הצטרפו גם כמה בנקים ואתרי תוכן שאת שמם סירבה החברה להסגיר. למרות השימוש המסחרי לצורך יצירת מצגות שיווקיות, הטכנולוגיה מתאימה גם לאתרי תוכן. במקרה זה, מאפשרת רוג'ום לשלב פרסומות על גבי האתרים הנצפים.

הטכנולוגיה ליצירת אותה מצגת אינטרנטית היא קלה להרכבה ואמורה להיות ויראלית. מצגת שכזו ניתנת להפקה תוך חמש דקות ומעלה לטענת החברה את יחס ההמרה פי 5, כלומר גורמת ליותר משתמשים לבצע פעולות מסיומות כמו הורדת תוכנה, השארת פרטי התקשרות או רכישה. עוד טוענים ברוג'ום כי בעוד שגולש מבלה 20-40 שניות בקריאת דף תוכן, זמן ההתקשרות של הקורא עם רוג'ום עומד על 9 דקות, עם כל העמודים יחד. ממוצע מספר דפי האינטרנט המאוגדים יחד במסגרת 'רוג'ום' אחד מגיע כיום ל- 8, כאשר בחברה ממליצים על 7-5 דפים למצגת שכזו. לפי הסטטיסטיקה של החברה, 20% מהקוראים מגיעים עד לעמוד האחרון במצגות.

דפדפן על דפדפן

כל רוג'ום ניתן גם להפצה כלינק באמצעות המייל או ברשתות חברתיות והוא ניתן לשילוב בניוזלטרים. לחיצה עליו פותחת דפדפן פנימי שפותח בחברה, שמשתלב בדפדפן הקיים של המשתמש. בצורה זו, מאפשרת רוג'ום שילוב של פרסומות על גבי המצגת או התוכן המוצג באמצעותה, ומספק לה שליטה עליו.

החברה נוסדה בידי יזמים מנוסים יוצאי 888, קלטורה ודאבל וריפיי - יובל שמש (מנכ"ל), רמי רקנאטי (מנהל המוצר) ואור מאירוב (סמנכ"ל טכנולוגיות). החברה ממוקמת באופן לא שגרתי בדירה שכורה במרכז תל אביב ומעסיקה כיום 7 עובדים.

תגיות