אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בנעליים של וורן באפט

בנעליים של וורן באפט

1,100 שקל לנעל שמעניקה "תחושת ריחוף" - אנדרה קריווט, מנהל פיתוח המוצרים של חברת נעלי הריצה ברוקס, מסביר למה לעזאזל הן כל כך יקרות

11.03.2014, 09:27 | רעות ברנע

"בתהליך הייצור של כל נעל נוגעות 220 ידיים", אומר אנדרה קריווט (Andre Kriwet), מנהל פיתוח מוצר עולמי בחברת נעלי הריצה האמריקאית ברוקס. "אנחנו מייצרים רק נעלי ריצה ומתמקדים במה שהרצים רוצים וצריכים".

ברוקס, שנוסדה ב־1914 ונמצאת כיום בבעלות איל ההון וורן באפט, השיקה לאחרונה את סדרת טרנסנד (Transcend) החדשה שלה, שמצטרפת לנעליים המקצועיות והלא זולות שהיא מייצרת. הדגם המדובר האחרון של ברוקס נמכר בישראל ב־1,100 שקל.

אנדרה קריווט. "בתהליך הייצור של כל נעל נוגעות 220 ידיים", צילום: Brooks Studio אנדרה קריווט. "בתהליך הייצור של כל נעל נוגעות 220 ידיים" | צילום: Brooks Studio אנדרה קריווט. "בתהליך הייצור של כל נעל נוגעות 220 ידיים", צילום: Brooks Studio

מדוע מחירי הנעליים גבוהים כל כך?

"ראשית, מדובר בייצור שכולו כמעט נעשה בעבודת יד", אומר קריווט. "לפני כמה חודשים לקחנו כמה מהקמעונאים הגדולים שלנו לסיור במפעלים שמייצרים את הנעליים בסין, והצגנו להם את תהליך הייצור מראשיתו. אם לפני זה היו להם תהיות לגבי התמחור, במהלכו הם הבינו מדוע זה כך. יש תפיסה מוטעית שמכונות עושות את כל העבודה. כמו כן, אנחנו משתמשים בחומרים העשויים בטכנולוגיות יקרות ומשקיעים הרבה כסף במחקר. נכון, תעשיית נעלי הריצה עובדת טוב ומרוויחה כסף, אבל הכסף הזה מושקע בחדשנות ובפיתוח דגמים חדשים".

מה מיוחד בנעלי הריצה החדשות?

"אנחנו רוצים ליצור בכל פעם מחדש את נעל הריצה האולטימטיבית, אבל גם להישאר מעודכנים מבחינת הטרנדים", אומר קריווט. "לפני 5–6 שנים הטרנד בתחום נעלי הריצה היה מינימליזם. אנשים רצו נעליים שיְדמו ריצה ברגליים יחפות בצורה הטובה ביותר, אבל הן לא מתאימות לכולם. הרבה רצים עדיין מעדיפים נעליים נוחות ומרופדות. בגלל הדרישות השונות החלטנו לחלק את נעלי הריצה שלנו לשתי קטגוריות, Feel ו־Float (בעברית: 'להרגיש' ו'לצוף'). הנעל החדשה, טרנסנד, היא מקטגוריית ה־Float, והיא מעניקה חוויה של ציפה. כשהתחלנו לעבוד עליה יצאנו מנקודת הנחה שלא כולם רצים אותו הדבר ולא לכולם יש אותו מבנה כף רגל. לכן במקום שהרץ יתאים את הנעל למבנה כף הרגל שלו, כמו שאנחנו נוהגים לעשות בדרך כלל, הנדסנו נעל שתתאים את עצמה למבנה כף הרגל שלו".

זה נשמע כמו משהו מ"בחזרה לעתיד". איך זה קורה בפועל?

"בנעל יש טכניקה ששמה Guide Rails, מעין מסילות באולינג שממוקמות בשוליה. המערכת הזאת מקיפה את כף הרגל ב־360 מעלות וגורמת לתנועת הרגל להתרחש כמו בתוך מסלול. אם הרץ סוטה, המסילות דוחפות אותו חזרה למסלול. המסילות גם מונעות מכף הרגל להתקפל פנימה או החוצה וכך מצמצמות את הסיכון לפציעות".

מדובר בנעל לריצה על מצע מסוים?

"משום שהנעל מתאימה את עצמה לרץ, היא מיועדת לכל מצע. נכון שלריצה על מסילה במכון הכושר עדיפות נעליים ייעודיות לכך, אך הנעל הזאת אמורה לשמש את כל הרצים, גברים ונשים. היא גם מאובזרת בטכנולוגיית Super DNA, ריפוד בסוליה הפנימית שמעניק נוחות, 25% ריכוך לעומת דגמים אחרים ובלימת זעזועים ברמה גבוהה".

תגיות

35 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
המחירים בארץ במגמת שיפור
נעלי ברוקס עולות בחול בין 50-100$, והדגמים הכי חדשים עולים בין 100-160 כיום. היבואן בארץ מאוד קשוב לטרנד של הזמנת נעליים מחול, ומאוד כדאי לבדוק טוב טוב גם את מחיר בארץ וגם בחול. היום ברוקס בארץ משמעותית יותר זולות מלפני כמה שנים בכל אופן, אם לא יודעים מה לקנות הכי טוב ללכת לאחת החנויות שיש להן מסילה ולרוץ עם כל זוג מעניין כמה דקות בשביל לקבל רושם. אחרי שנעולים על זוג ומידה, לפעמים באמת הרבה יותר משתלם לרכוש בחול.
יואל  |  17.01.17
31.
"220 ידיים"? גם אלף ידיים סיניות לא שוות 1100 שקל לנעליים...
ובקשר להבדל, נכון שהיבואנים בארץ חזירים מגעילים(אבל עדיין הרבה פחות מהבנקים וחברות הביטוח...), אבל אם תחשבו על זה, אי-אפשר למכור באותו מחיר כמו בארה"ב. לא נראה לי שצריך להיות הבדל כזה גדול של 300+ ש"ח (אחרי משלוח ומכס), אבל עדיין הגיוני שיהיה הבדל.
איתן , אשקלון  |  11.03.14
לכל התגובות