אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ללין שוקלת להפסיק את הקשר עם הזכיין בסינגפור צילום: דניאל אומרד

ללין שוקלת להפסיק את הקשר עם הזכיין בסינגפור

הרשת חתמה ב־2012 על הסכם ל־5 שנים עם הזכיין המפעיל עבורה 3 חנויות בסינגפור. בשנים האחרונות ביטלה ללין הסכמים עם זכיינים באיטליה ושוויץ

13.03.2014, 08:31 | אורנה יפת

קבוצת פוקס שוקלת את המשך פעילותה בסינגפור, שם פועלות שלוש חנויות של מותג הסבונים ומוצרי האווירה. ב־2012 חתמה הקבוצה על חוזה עם הזכיין בסינגפור למשך חמש שנים, וכעת מבשרת החברה כי הצדדים שוקלים את המשך ההתקשרות ביניהם. כך עולה מהדו"ח השנתי של פוקס לבורסה.

ברבעון השני של 2012 יצאה ללין משוויץ, שם הפעילה חנות אחת בבזל, לאחר שהזכיין שלה לא עמד בהתחייבויות מולה. עם פתיחת החנות הודיעה החברה כי החוזה מול הזכיין כולל פתיחה של 20 חנויות במדינה, מה שלא התממש בסופו של דבר. באוגוסט 2013 ביטלה החברה גם את הסכם הזיכיון מול הזכיין שלה באיטליה, חברת AFG3, שאף היא לא עמדה לטענת הרשת בהתחייבויות מולה. לאיטליה נכנסה פוקס עם ללין ב־2012, אז פתחה שתי חנויות ברומא ובבולוניה בהשקעה כספית של מיליון יורו. הרשת הצהירה באותה עת כי היא מתכננת לפתוח במדינה 30 חנויות עד סוף 2018 באמצעות הזכיין.

חנות ללין. מכירות הרשת ב־2013 עמדו על 135.5 מיליון שקל, צילום: דניאל אומרד חנות ללין. מכירות הרשת ב־2013 עמדו על 135.5 מיליון שקל | צילום: דניאל אומרד חנות ללין. מכירות הרשת ב־2013 עמדו על 135.5 מיליון שקל, צילום: דניאל אומרד

בסך הכל מפעילה ללין 88 חנויות בישראל (הנמצאות בבעלות פוקס) ו־18 חנויות בחו"ל הפועלות באמצעות זכיינים. ב־2014 צפויה ללין לפתוח ארבע חנויות ביפן (מעבר ל־11 החנויות שכבר מפעילה הרשת במדינה), ושתי חנויות בקליפורניה (שיפעלו לצד שתי החנויות הקיימות במדינה).

השבוע התברר כי ללין ממשיכה לצמוח. ב־2013 הסתכמו מכירות החברה ב־135.5 מיליון שקל - עלייה של 8.6% לעומת 2012. פעילות ללין בחו"ל אופיינה בשנה האחרונה בעלייה במכירות וברווח הגולמי לצד ירידה של 1.5% בשיעור הרווחיות הגולמית. ירידה זו נבעה מעלייה במכירות לחו"ל המאופיינות בשיעור נמוך יותר של רווח גולמי מאשר בארץ. בעוד שיעור הרווחיות ממכירות המותג בישראל עומד על 72%, בחו"ל הוא מגיע ל־27%.

ללין מתחרה בישראל ברשתות סבון ובודי שופ וכן ברשתות הפארם ובפרפורמריות, אך נחשבת לשחקנית המובילה את הענף בישראל הן מבחינת פריסת החנויות והן מבחינת חוזק המותג. פוקס השקיעה בפרסום ובשיווק של המותג ללין 5 מיליון שקל בשנה החולפת - כחצי מיליון שקל פחות מהסכום שהופנה לשיווק המותג ב־2012.

תגיות