אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
העובדים קוצצו, והבונוס למנכ"ל HOT זינק פי 3.3 צילום: אוראל כהן

העובדים קוצצו, והבונוס למנכ"ל HOT זינק פי 3.3

כוח האדם ב־HOT צומצם ב־47% ב־2013, הקבוצה איבדה עשרות אלפי מנויים ועברה להפסד. ובכל זאת, עלות שכרו של הרצל עוזר דווקא גדלה ב־58%

16.03.2014, 07:10 | אופיר דור

שנת 2013 לא היתה פשוטה כלל לקבוצת HOT. במהלך השנה נכנסה החברה לעימות עם עובדי המערך הטכני על רקע ההחלטה להעביר את העסקתם לחברות קבלן. השביתות ושיבושי העבודה שעליהם הכריזו הטכנאים הובילו למשבר שירות בחברה, כשלקוחות נאלצו להמתין זמן ממושך לטיפול בתקלות. המאבק מול הטכנאים ומול ארגון כוח לעובדים, שניסה להפוך לארגון היציג בחברה, פגע גם במותג של HOT, שאף פעם לא הצליח להתנער לגמרי מתדמית של נותן שירות בעייתי. הסכסוך הוביל לירידה חסרת תקדים במנויי החברה: HOT איבדה 27 אלף מנויי אינטרנט ו־24 אלף מנויי טלוויזיה.

קראו עוד בכלכליסט

גם לפעילות הסלולרית של הקבוצה היו חודשים קשים: HOT mobile אמנם גדלה ב־6% בכמות המנויים, אך במשך חודשים ארוכים פיגרה בגיוסים אחרי המתחרה גולן טלקום. בנוסף פעילות הסלולר נותרה הפסדית, ורשמה EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) שלילי של 108 מיליון שקל, על רקע התחרות האגרסיבית בשוק הסלולר.

הפסד נקי של 62 מיליון שקל

 

קבוצת HOT סיימה את 2013 בהפסד של 62 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 79 מיליון שקל ב־2012. המעבר להפסד נבע מהוצאות חד־פעמיות שהיו ל־HOT בעקבות ביטול חוזה שכירות באיירפורט סיטי והעברת משרדי mobile HOT למטה החברה ביקום. הוצאה חד־פעמית גדולה נוספת נגרמה כתוצאה מביטול ההסכם לאירוח פעילות HOT mobile על רשת פלאפון והמעבר לפרטנר, שכלל מתן פיצוי לפלאפון. לפי HOT, המהלכים הללו עלו לה 186 מיליון שקל.

יו"ר HOT הרצל עוזר, צילום: אלי דסה יו"ר HOT הרצל עוזר | צילום: אלי דסה יו"ר HOT הרצל עוזר, צילום: אלי דסה

למרות כל אלה, עלות שכרו של יו"ר HOT הרצל עוזר (שכיהן עד לפני כחודש גם כמנכ"ל HOT) דווקא עלתה ב־58% - מ־3.89 מיליון שקל ב־2012 ל־6.15 מיליון שקל ב־2013. הסיבה לכך נעוצה בבונוס שלו שזינק ב־330% - מ־1.2 מיליון שקל ב־2012 ל־4 מיליון שקל אשתקד.

עיקר הבונוס של עוזר (3 מיליון שקל) התבסס על מדד אחד בלבד - הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA). למרות יציבות בהכנסות, הרווח התפעולי התזרימי של הקבוצה זינק ב־12% ל־1.66 מיליארד שקל, בשל הירידה החדה בהוצאות השכר, כתוצאה מהעברת המערך הטכני ומערך השירות לחברות קבלן. בסוף 2013 היו בקבוצה 2,236 משרות בלבד בהשוואה ל־4,273 משרות בסוף 2012 - ירידה של 47%.

מיליון שקל נוספים קיבל עוזר כבונוס מיוחד, כיוון ש־HOT mobile הגיעה לנתח השוק שאפשר לה לקבל בחזרה את הערבויות הבנקאיות, שהעמידה למשרד התקשורת עם זכייתה במכרז לקבלת רישיון סלולרי.

בעלי השכר הנמוך צומצמו

למרות הגידול החד בעלות שכרו של עוזר, הפער בינו לבין עלות השכר הממוצעת בחברה לא גדל בהרבה ועמד על פי 27 לעומת פי 23 ב־2012. הסיבה המרכזית לכך היתה עלייה בשכר הממוצע בחברה, שעמד אשתקד על כ־19 אלף שקל לחודש לעומת 14 אלף שקל ב־2012. עם זאת, לא מדובר בנסיבות משמחות - השכר הממוצע גדל משום ש־HOT הוציאה ממצבת העובדים שלה את בעלי השכר הנמוך ביותר - טכנאים ונציגי שירות.

שיפור או דרדור?

הפער בין מנכ"ל HOT לעובדיו לא גדל משמעותית ב־2013. עם זאת, שכרו של המנכ"ל עלה השנה בשל בונוס נדיב, בעוד שהשכר הממוצע בחברה עלה בשל קיצוץ מסיבי של בעלי שכר נמוך

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

29.
ל-26- פלצני ...הוט חברה פרטית-נקוה .המשך לקשקש בזנב לשווא ולנסות למכור לנו לוקשים
נוט חברה פרטית של בעל מיזם פרטי -נקודה !!הוט חברה פרטית שנסחרת בבורסה (לא בישראל) למשקיעים שמעונינים להשקיע במניותיה !! יש מבין טרולצ'יק ? הוט חברה פרטית - כמו גולן טלקום זאת שמעסיקה אותך להמיץ את כוולם ולזרוע שינאת חינם בכל כתבה על כוולם .
@@@@@@@  |  23.03.14
27.
ל-26- הנך טרולצ'יק שמתחזה " לצדיק"אבל לא משכנע באמינותך ...ודאגתך ...הפסק לזהם מסכים כאן
תגובתך מעידה המון עליך . חופש הביטוי נתון לכווולם !! מי הסמיך אותך לקבוע כאן מי כותב למה ומה ? למה מוטרד כבודו כל כך ומזלזל באנטליגנציה שלנו הקוראים ? ספר לנו מי מעסיק אותך תמורת 10שח לשעה לזהם מסכים כאן בכל כתבה ..?
מנוי כלכליסט  |  23.03.14
26.
אם אי פעם תרצו לראות כיצד נראה מנגנון משופשף של תגובות ממומנות, תחזרו לכאן
כל תגובה שמצדדת בחברת הוט נראית כקודמתה- מלאה עצבנות וטעויות עובדתיות (כל סימני הקריאה בעולם לא יבטלו את העובדה שהוט חברה ציבורית על כל המשתמע מכך) ולא מתמודדת עם הטיעונים היפים שהועלו פה. לא יעזור דבר, חברה שמתנהלת כך לאורך שנים, תשלם את המחיר העסקי המתבקש. יקומו לה מתחרים טובים ואז המעבר יהיה המוני. נקווה שבהמשך יופנו משאבי החברה לרווחת העובדים הזוטרים (שבהחלט ראוי לתמוך בהם) במקום למגיבים מטעם שהיחידים שקונים את אותנטיות התגובות שלהם זה הם עצמם.
נודניק , נודניקלנד  |  22.03.14
לכל התגובות