אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: לארי פייג' לא רצה שמוטורולה תפתח טלפון מתקדם צילום: בלומברג

דיווח: לארי פייג' לא רצה שמוטורולה תפתח טלפון מתקדם

תהיתם מדוע מוטורולה התמקדה דווקא במכשירים זולים ופשוטים יחסית כאשר הייתה תחת בעלותה של גוגל? או מדוע מוטו X היה טלפון בינוני כל כך מבחינת חומרה? גורמים בחברה טוענים כי מדובר בהחלטה מכוונת של מנכ"ל גוגל

16.03.2014, 11:44 | נמרוד צוק
אחרי רכישת מוטורולה מוביליטי על ידי גוגל, בשעה שיצרנית הסמארטפונים קיוותה שהמשאבים האדירים של ענקית החיפוש יסייעו לה לייצר ולמכור מכשירים טובים יותר שיחזירו אותה למקום מוביל בענף, המנכ"ל והמייסד של גוגל, לארי פייג', סיכל במכוון את נסיונות אנשי מוטורולה לקדם את פיתוח מכשיר הדגל Moto X. כך טוען אתר The Information, על סמך מקורות במוטורולה ובגוגל.

קראו עוד בכלכליסט

על פי הטענות, אנשי מוטורולה מוביליטי, שראו בחזונם חיבור הדוק בין תחום החומרה והתוכנה שיאפשר להם להתחרות ישירות מול האייפון, גילו כי פייג' אוסר עליהם לעבוד יחד עם צוות מפתחי האנדרואיד. זאת מחשש לפגיעה בשיתוף הפעולה של גוגל עם יצרניות חומרה אחרות, כגון סמסונג, לנובו ו-LG. אנשי מוטורולה גם התקשו לעניין את אנשי גוגל בפרויקטים משותפים.

מייסד ומנכ"ל גוגל לארי פייג מייסד ומנכ"ל גוגל לארי פייג'. לא רצה שמוטורולה תתחרה בסמסונג | צילום: בלומברג מייסד ומנכ"ל גוגל לארי פייג

במוטורולה חשבו כי יוכלו לשלב במוטו X - מכשיר הדגל של החברה, שהיה אמור להיות "אייפון קילר" ופותח על ידי הישראלי ליאור רון - טכנולוגיות שיאפשרו לו להתעלות על מכשירי  המתחרים, כגון טכנולוגיה לזיהוי דיבור טבעי שפותחה באותו הזמן בגוגל. טכנולוגיה זו הייתה מאפשרת למכשיר להגיב למשפטים שלמים בתחביר רגיל ולא רק לפקודות ספציפיות, וכלול אלטרנטיבה טובה יותר לסייעת הדיגיטלית סירי מבית אפל.  אבל בגוגל העדיפו להשאיר את שיתוף הפעולה על אש קטנה, מתוך תפיסה שרכישת מוטורולה נועדה בעיקר להעביר לידי ענקית החיפוש את מאגר הפטנטים של יצרנית הטלפונים.

לטענת אנשי מוטורולה, הם ביקשו מגוגל להעמיד לרשותם תקציב שיווק ופרסום משמעותי לקידום המכירות של המוטו X, בהיקף דומה לזה שסמסונג מוציאה על שיווק דגמים חדשים, ולבצע מהלכים שיעצימו את החיבור בין שני המותגים בקמפיין - אבל פייג' סירב. המכשיר הסופי אומנם כלל גימיק שיווקי חביב, אבל הציע מפרט טכני בינוני ולא זכה למכירות מרשימות.

אנשי מוטורולה עברו לא מעט טלטלות בשנים האחרונות. בתחילת 2011, יצרנית הטלפוניה האמריקאית הותיקה התפצלה לשתי חברות. מוטורולה מוביליטי, שקיבלה לידיה את כל עסקי מכשירי הסלולר הצרכניים, התקשתה לשרוד מול התחרות העזה מול חברות כגון אפל וסמסונג, ולאחר מספר חודשים נמכרה לידי גוגל בסכום של 12.5 מיליארד דולר. החיבור לגוגל לא הועיל למוטורולה כלל במישור העסקי, ונתח השוק שלה צנח מ-2.3% ב-2012 ל-1% בלבד ב-2013. בסוף ינואר האחרון הודיעה גוגל על מכירת החברה (למעט מרבית הפטנטים וחטיבת הטכנולוגיה והפרויקטים המתקדמים) ללנובו הסינית, תמורת 2.91 מיליארד דולר בלבד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות