אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל צים לעובדים: "צעדי המחאה של הוועד עלולים לטרפד את הסדר החוב" צילום: אלעד גרשגורן

מנכ"ל צים לעובדים: "צעדי המחאה של הוועד עלולים לטרפד את הסדר החוב"

ועד העובדים של צים הכריז על סכסוך עבודה עם החברה על רקע הסדר החוב וצעדי ההתייעלות שמבקשת החברה להנהיג. לדברי המנכ"ל רפי דניאלי, "אין מנוס מלהתאים את ההסכמים הקיבוציים בחברה למצב הספנות בעולם ושל החברה בפרט"

17.03.2014, 15:34 | גולן חזני

המאבק בין הנהלת צים לוועד העובדים של החברה עולה מדרגה. הבוקר (ג') שלח רפי דניאלי, מנכ"ל צים מכתב לעובדי החברה בו הוא יוצא נגד הצעדים של ועד העובדים ומזהיר אותם כי הם יביאו לטרפוד הסדר החוב בחברה ומאיימים למעשה על פעילותה. 

קראו עוד בכלכליסט

דניאלי מבהיר כי אין בכוונתו לפגוע בעבודה המאורגנת ובנציגי העובדים, כלומר הוועד אבל אין מנוס מלהתאים את ההסכמים הקיבוציים בחברה למצב הספנות בעולם ושל החברה בפרט. הנהלת צים מבקשת להוציא לפועל צעדי התייעלות שבצידם פיטורים של 200-150 מעובדי המטה של צים בישראל, מתוך 750 עובדים, לאחר שבעולם צומצם מספר העובדים ב-500.

ועד העובדים של צים הכריז על סכסוך עבודה עם החברה על רקע הסדר החוב וצעדי ההתייעלות שמבקשת החברה להנהיג. העילות לסכסוך העבודה הן ההחלטה להעביר את פעילות המחשוב של החברה לגרמניה במקום שלושה מוקדים עד היום בארה"ב, הונג קונג וישראל, הקמת מרכז דוקומנטציה, העסקת עובדים במיקור חוץ וקליטה של עולים בחוזים אישיים. הסעיפים האחרונים מנוגדים להסכם הקיבוצי הנוכחי שקיים עם העובדים.

נקודה מהותית אחרת היא מניית הזהב שאותה מבקשת צים מהמדינה לבטל, ואילו הוועד מתנגד לביטולה. דניאלי טוען במכתב לעובדים, כי כבר ב-2 בפברואר כינס אותם להצגת הצעדים שנעשו בחברה ואילו שבדרך, וכי הציג כבר אז את הכוונות לגבי מניית הזהב, מבלי שהדבר עורר תגובת נגד כלשהי. "מה קרה מאז שצריך להכריז על סכסוך עבודה"?, שואל דניאלי במכתב ומשיב "כלום".

אניית צים בנמל חיפה, צילום: אריאל ורהפטיג אניית צים בנמל חיפה | צילום: אריאל ורהפטיג אניית צים בנמל חיפה, צילום: אריאל ורהפטיג

"מניית הזהב לא נועדה להגן על העובדים אלא על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל", ממשיך המנכ"ל. לכן זה לא המכשיר שבאמצעותו מיישבים אי הבנות בין ועד העובדים וההנהלה. כמו כן, בהותרת מנית הזהב, לא תובטח המשך העסקתם של עובדי החברה. ההיפך הוא הנכון.

"הדיאלוג עם ועד העובדים בפרק זמן זה התייחס לתרומת ציבור העובדים להצלחת ההסדר, לאחר שכל הגורמים האחרים תרמו מאות מיליוני דולרים להסדר החוב הפיננסי. לצערי הרב, בחר הוועד להפנות עורף למו"מ והודיע על סירובו להגיע להמשך פגישות המו"מ. כאילו, שהתעלמות מהצורך במו"מ, תשנה את מצבה של החברה ותעלה אותה על דרך המלך", טוען דניאלי.

לגבי הטענה של ועד העובדים כי מדובר בהסדר חמישי שנעשה בשנים האחרונות ואין ביכולתם של העובדים לתרום יותר, מציע המנכ"ל "לשאול את נושי החברה לגבי מספר הפעמים שנדרשו להכניס שינויים בהסכמים עקב המצב הכלכלי. מוזר שהם מבינים את הצורך ואילו חברי ועד העובדים המייצגים את עובדי החברה, שזה ביתם, נאחזים בהסכמי עבודה שאינם מתאימים לעומק המשבר וחמור מכך אינם מציגים את העובדות בצורה מלאה ומפורטת".

לסיום מזהיר דניאלי כי "ההפסדים של החברה הם עצומים (מאות מיליוני דולר בשנה), ללא הסדר החוב אין תכלית לחברה ואין לה עתיד, לכן העובדים הם הראשונים שצריכים לתמוך בהסדר החוב, על כל מרכיביו, כולל ביטול מנית הזהב. לא ניתן לבחור חלקים מהסדר החוב, כי כך נוח לנו, כי כך אנו רוצים".

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
עוון אבות על בנים
מר רפאלי היקר לא ראינו ולו ברמיזה את אחריות הבעלים וההנהלה להתהוות המצב הקיים. העובדים לא היו שותפים להצטיידות המגלומנית של החברה ,ההנהלה לא עמדה בפרץ כשמשפחת עופר אילצה את ההנהנלה להחכיר במחירים מופרזים את אוניותיה לא ניר גלעד ,לא אתה ולא אף אחד ממנהליך הבכירים לא נתן דוגמא אישית בויתור על חלק משכרכם ,או הבונוסים השמנים שקיבלתם. אבות (ההנהלה) אכלו בוסר ושיני בנים (עובדי צים ) תיקהנה........... פשוט ניהול למופת אחד שבאמת איכפת לו מהחברה ,שלצערי הולכת ומתפוררת מול עינינו
מניצולי האוניה הטובעת צים , דרום  |  17.03.14
1.
"טול קורה מבין עֵינֶיךָ"!
מהכרות עם הענף נראה לי מנכ"ל צים וההנהלה הבכירה שלו לרבות סמנכלים חסרי הבנה ספנותית תרמו תרומה שמשמעותית מאד להפסדי צים התגובות של דניאלי בעיתונות לא ראויות .עזובו את העובדים. השגיאות הגדולות של צים היו ברמה האיסטרטגית. בין היתר 1. נעשו מינויים שגויים לאורך כל המבנה ההיררכי של צים . 2. ראיה שגויה של ענף הספנות . 3.חיסולו ,סורסו ונשלחו לפנסיה מוקדמת כמעט בכפיה כל המנהלים הבכירים ודרגי הביניים אשר השמיעו אזהרות. גרמת לזליגת כל הידע והניסיון המקצועי של צ ים החוצה . 4. התמקדדתם בפלחי שוק של לקוחות אשר מבחינת האינטרסים שלהם כלקוחות החלישו את צים במקום לחזק אותה . לפני כמה ימים העפתם אגב בצדק מנהל אשר גנב דלק מרכב החברה והעביר לרכב פרטי שלו .אבל מה עושים כל המנהלים הבכירים הנוסעים בגיפים זוללי דלק במקום ברכבים צנועים יותר - האם אין זו התנהלות הגומה לגניבת דלק ? אז תפסיק לסמן את העובדים כאשמים ותיקח אחריות .
האנאליסט  |  17.03.14