אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכבו על הדולר: זינוק של 77% ברווח הנקי של דלק רכב בעקבות צניחת הין צילום: יובל חן

רכבו על הדולר: זינוק של 77% ברווח הנקי של דלק רכב בעקבות צניחת הין

הסתכם ב-2013 ב-541.5 מיליון שקל. החברה המייבאת מכוניות מאזדה, פורד ו-BMW מכרה בשנה שעברה כ-25,433 כלי רכב - ירידה של 25% לעומת 2012

17.03.2014, 15:57 | שי סלינס

זינוק חד ברווח הנקי של דלק רכב, העוסקת ביבוא ושיווק מכוניות מאזדה, פורד ו-BMW, ב-2013 בעקבות צניחה חדה בשער הין היפני, כך עולה מדו"חות החברה שבשליטת גיל אגמון (37.5%) שפורסמו היום (ב'). 

קראו עוד בכלכליסט

הרווח הנקי של דלק רכב הסתכם בשנה החולפת ב-541.5 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 305.9 מיליון שקל ב-2012. הגידול כאמור נבע בעיקר מצניחה של 24% בין לעומת הדולר ב-2013..

מחזור המכירות הסתכם בשנה זו ב-3.47 מיליארד שקל, לעומת מכירות של 4.1 מיליארד שקל אשתקד. מחזור המכירות ברבעון הרביעי הסתכם ב-623 מיליון שקל, לעומת מכירות של 871 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הירידה במחזור נבעה מקיטון בכמות כלי הרכב שנמכרו אשר קוזז בחלקו עקב שינוי בתמהיל ובמחירי כלי הרכב שנמכרו. במהלך שנת 2013 נמכרו 25,433 כלי רכב לעומת 33,818 בתקופה המקבילה אשתקד.

גיל אגמון , צילום: יובל חן גיל אגמון | צילום: יובל חן גיל אגמון , צילום: יובל חן

בשנת 2013 נוצרו לחברה הכנסות מימון נטו של 261 מיליון שקל שנוצרו בעיקר כתוצאה משחיקת התחייבויות במט"ח - 214 מיליון שקל ומעליית ערך ההשקעות במובילאיי ובמניית פורד ב-64.7 מיליון שקל.

גיל אגמון, מנכ"ל ובעל השליטה בחברה סיים את השנה עם עלות שכר של 10.35 מיליון שקל ב-2013, אשר הנחיתה אותו ישירות למקום השביעי בטבלת שיאני השכר. עלות השכר של אגמון כמעט הוכפלה, עם זינוק של 93% לעומת שנת 2012, אז נאלץ להסתפק בשכר בעלות של 5.35 מיליון שקל בלבד.

לעומתו, המשנה למנכ"ל, שחר שמש קיבל שכר בעלות צנועה יחסית של 2.3 מיליון שקל עם גידול של כ-3% בלבד לעומת השנה הקודמת, אשר מיקמה אותו הרחק במקום ה-84 בטבלת שיאני השכר.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
הממונה על ההגבלים העיסקיים, שר התחבורה, שר האוצר, בוקר טוב, הגיע הזמן להתעורר
מדובר פה בשוק שהוא לחלוטין שוק לא משוכלל אשר מתאם מחירים . היין נפל ב-24% . איך ייתכן ואין שום הוזלה במחירי הרכב. יש לפתח את היבוא המקביל באופן דחוף ולהוריד את כל החסמים. מספיק שהישראלים נחנקים במחירי הדיור . מדוע הם צריכים גם להיחנק במחירי הרכב. למה אתם מחכים . זה יגמר באחד מהשניים : מחאה אלימה או עזיבה מסיבית של הדור הצעיר, שפשוט נחנק פה במדינה.
ש  |  17.03.14
2.
רווח נקי אחרי הוצאות של כ 20 אש"ח.
ממוצע רווח למכונית כ 20 אחרי כל ההוצאות והמסים, מה שכנראה אומר שיש כאן רווח של כ 80-100% על הרכב ואחר-כך 100% מיסים, וזה אחרי הנחות לליסינג. עיקר המכוניות שהם מוכרים זה מזדה ופורד. במוו זה נישה של כ 1000 רכבים בשנה. חגיגה על חשבונכם, אבל תמשיכו לקנות כמו משוגעים, ולא לנסוע הרבה
כלכלן  |  17.03.14