אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קבלת פנים חמה לגרנובסקי: זינוק של 17% במכירות וילי פוד ב-2013 צילום: אוראל כהן

קבלת פנים חמה לגרנובסקי: זינוק של 17% במכירות וילי פוד ב-2013

הסתכמו ב-336 מיליון שקל. לפי החברה הצמיחה נבעה ממעבר צרכנים שחיפשו אלטרנטיבה זולה למותגי המזון

18.03.2014, 15:56 | נורית קדוש

מיצובה כאלטרנטיבה למותגים היקרים של יצרני המזון הישראלים, סייע לוילי פוד לרשום צמיחה חדה בכל הפרמטרים בשנה החולפת. 

קראו עוד בכלכליסט

מכירות החברה שנמכרה לפני כשבועיים לאלכסנדר גרנובסקי רשמו צמיחה בשיעור 17.4% ביחס לשנת 2012 והסתכמו ב 336 מליון שקל. הצמיחה נבעה ממעבר צרכנים שחיפשו אלטרנטיבה זולה למותגי המזון. וילי פוד רשמה שיפור גם ברווח הגולמי שצמח ב-21.1% ביחס לאשתקד והסתכם ב-83.9 מליון שקל. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות צמח אף הוא והסתכם ב-24.2% מהמכירות לעומת 24.2 אחוז ב-2012. בחברה מסבירים את הצמיחה ברווח הגולמי ובשיעורי בגידול במכירות לצד שינוי בתמהיל המוצרים שנרכשו וכללו מוצרים רווחיים יותר.

הרווח התפעולי של החברה עלה בשיעור חד (24.8%) אף יותר מהגולמי והסתכם ב-28.6 מליון שקל, לעומת 23 מליון שקל אשתקד. הרווחיות התפעולית עלתה מ-8% ל-8.5% מהמכירות. 

 צבי ויוסי ויליגר צבי ויוסי ויליגר  צבי ויוסי ויליגר

שיעור המס האפקטיבי בשנה החולפת היה נמוך (15.6%) מבשנה שעברה (19.8%) והרווח הנקי זינק ב-72.3% ל-54.1 מליון שקל.

כזכור, בתחילת החודש מכרו האחים יוסי וצבי ויליגר את אחזקותיהם (58%) בחברת המזון וילפוד לאלכסנדר גרנובסקי בתמורה ל-268 מליון שקל. האחים ויליגר צפויים להשאר בתפקידם כיו״ר ומנכ״ל החברה במשך שלוש השנים הקרובות. להערכת האחים ויליגר, חוק המזון הצפוי לעבור בשבוע הקרוב בקריאה שניה ושלישית, צפוי לסייע לוילי פוד לשפר את ביצועיה בשנים הקרובות, במסגרת התחרות בשוק המזון בישראל.

לדברי יוסי ויליגר, יו"ר ויליפוד השקעות: "בשנתיים האחרונה למדנו כי כחלק מתוצאות המחאה החברתית, הצרכנים הפכו להיות מודעים יותר לשילוב של מחיר ואיכות, והסיטו את צריכת המותגים המובילים בקטגוריות המזון השונות לצריכת מוצרים כדוגמת המוצרים שאנו משווקים - מוצרי מזון איכותיים שהינם באותה האיכות של המותגים המובילים ובמחירים זולים משמעותית. יצרניות המותגים המובילים מציגות רווחיות גולמית גבוהה משמעותית מהרווחיות הגולמית שלנו, דבר שכמובן מתבטא במחיר על המדף, תוך שהן משקיעות סכומים ניכרים בפרסום ובמיתוג מוצריהן ואשר כתוצאה מכך הצליחו בעבר לגבות מחיר גבוה יותר עבור אותם המותגים שלהן. אנחנו, כחברה שמהווה אלטרנטיבה ליצרניות המותגים המובילים, חרטנו על דגלנו להביא לקהל צרכני המזון בישראל את בשורת המחירים הנמוכים והאטרקטיביים ביותר, כאשר בה בעת אנו שומרים על האיכות הגבוהה של מוצרי המזון שאנו משווקים".

עוד הוסיף ויליגר: "למרות הרווחיות הגולמית הנמוכה יחסית אצלנו בהשוואה ליצרניות המותגים המובילים, שורת הרווחיות התפעולית גבוהה משמעותית וזאת עקב שמירה על מבנה רזה של הוצאות, כך שבשורה התחתונה אנחנו מצליחים גם לספק בשורה לצרכנים בדמות מחיר זול יותר מהמותגים המובילים ובאותה רמת איכות וגם להעניק לבעלי המניות שלנו תשואה נאה על השקעתם".

ויליגר ציין עוד כי :"תוצאות שנת 2013 מהוות המשך ישיר לתוצאות שנת 2012 - שנים בהם הצגנו באופן עקבי צמיחה ניכרת בהכנסות וברווחיות. התמקדות הקבוצה בשיווק מוצרי מזון איכותיים הנמכרים במחירים זולים משמעותית מאלו של המותגים המובילים, שבאה לידי ביטוי בגידול של למעלה מ- 17% בהכנסות שנת 2013 בהשוואה להכנסות שנת 2012, לצד פעולות יזומות בהן נקטנו כדי להתמודד טוב יותר עם תנאי השוק המשתנים, מוכיחים עצמם. בשנת 2014 נמשיך לשים את עיקר תשומת הלב בהמשך מגמת שיפור ההכנסות ושיעורי הרווחיות, ונעשה את הנדרש בכדי להמשיך ולפתח את עסקי ויליפוד, כולל המשך מגמת החדירה לשווקים בחו"ל, בעיקר במגזר המזון הכשר".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות