אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'ושוע אלאמו מחלק ציונים לזמרים ישראלים צילום: עמית שעל

ג'ושוע אלאמו מחלק ציונים לזמרים ישראלים

השמענו לאלאמו, גורו פיתוח קול לונדוני שהשתתף ב"פופ איידול" וב"דה וויס", הקלטות של 12 זמרים ישראלים. מי לא עבר אצלו את האודישן?

23.03.2014, 09:03 | מאיה נחום שחל

כשהמוזיקאית והמורה לפיתוח קול ארמת ארנהיים לקחה כמה שיעורים אצל ג'ושוע אלאמו, גורו פיתוח קול מלונדון, היא מיד הבינה שהיא חייבת להביא אותו לישראל. "זה היה מדהים", היא אומרת, "בכל פעם שאני פוגשת מישהו שמציע משהו חדש ואחר בתחום, אני מזמינה אותו לארץ".

אלאמו (36) השתתף בכמה תוכניות ריאליטי ובהן "פופ איידול", "Just the two of us" ו"טריני וסוזנה", אך את עיקר פרסומו קנה כמאמן קול מקצועי בגרסה הבריטית של "דה וויס". לבקשת "כלכליסט" הסכים אלאמו להאזין האזנה עיוורת ל־12 זמרים ישראלים, חלקם שופטי ריאליטי בעצמם, ולהחליט אם היו גורמים לו להסתובב.

שירי מימון, "השקט שנשאר"

"היא טובה. יש לה צבעים יפים בקול, איזון, וניגוד טוב ונשלט בין הקול השקט לקול הגבוה. מנעד טוב בלי לאבד שליטה בצבעים. אני אוהב שלא צריכים להשתמש בהרבה אפקטים בהקלטה, כי שומעים את הקול". עברה.

 , צילום: אריאל בשור צילום: אריאל בשור  , צילום: אריאל בשור

מרינה מקסימיליאן, "Maurin"

"היא נהדרת. היא יודעת מה היא עושה וזה טוב. הייתי צריך להקשיב לה קצת עד שזה הגיע, אבל היא שולטת בכל ובקול". עברה. 

 , צילום: מוטי לבטון צילום: מוטי לבטון  , צילום: מוטי לבטון

קרן פלס, "מבול"

"היא טובה. היא התחילה לא משהו, אבל היא מספרת סיפור. היא לא מזייפת, ההיגוי שלה טוב ויש דמות מאחוריה. היא נותנת להרגיש את הקול שלה". עברה.

 , צילום: ערן יופי כהן צילום: ערן יופי כהן  , צילום: ערן יופי כהן

הראל סקעת, "ואת"

"הוא מעולה והקול שלו נפלא. אפשר לשמוע את הצבעים השונים, איך הוא משחק עם הגבהים, הוא ממש ממש טוב, הכי טוב עד עכשיו. הוא נותן לך להרגיש את המוזיקה. הוא מרגיש כל דבר שהוא שר, וזה מה שאני מחפש. יכולה להיות לזמר טכניקה הכי טובה בעולם, אבל אם הוא לא גורם לאנשים להרגיש, זה לא שווה. הוא יודע לעשות את זה". עבר.

  , צילום: ערן גרנות צילום: ערן גרנות   , צילום: ערן גרנות

שרית חדד, "בחום של תל אביב"

"אני אוהב אותה מאוד. הבחורה הזאת והראל סקעת הם שני הפייבוריטים שלי. אם היה לי לייבל, הייתי מחתים את שניהם מייד". עברה.

  , צילום: אלעד גרשגורן צילום: אלעד גרשגורן   , צילום: אלעד גרשגורן

ריטה, "עד שתעזוב"

"לגברת הזאת יש סטייל שונה. בשיר בפרסית ששמעתי פחות אהבתי את הוויברציות בקול, אבל אני מבין שזה שייך לסוג המוזיקה. ללא ספק הייתי מסתובב אליה, אני אוהב את המוזיקה שלה ואת המנעד העצום שלה". עברה.

 , צילום: מאיר פרטוש צילום: מאיר פרטוש  , צילום: מאיר פרטוש

מירי מסיקה, "לשם"

"היא מיוחדת, היא משחקת עם הקול - בשבילי זה וואו. לחלוטין הייתי מסתובב אליה". עברה.

  , צילום: ערן גרנות צילום: ערן גרנות   , צילום: ערן גרנות

רמי פורטיס, "שקיעתה של הזריחה"

"הוא אולי כוכב בדרכו שלו, ואולי השואו שלו מעיד על משהו אחר, אבל אין לו קול של זמר טוב. לא הייתי מסתובב אליו". לא עבר.

  , צילום: שאול גולן צילום: שאול גולן   , צילום: שאול גולן

אביב גפן, "סוף העולם"

"יש רגעים שהוא אפילו זייף, שיצא מהצליל. הוא שר מאוד מהאף, וההפקה מכסה בהרבה אפקטים על הקול שלו. הוא לא זמר טוב טכנית, אבל אם אנשים אוהבים את זה הם אוהבים את זה. אני יכול להבין שהוא כוכב, אבל יש לו הרבה עבודה לעשות". לא עבר.

  , צילום: אלעד גרשגורן צילום: אלעד גרשגורן   , צילום: אלעד גרשגורן

נינט טייב, "Crazy"

"היא טובה, אבל לקח לי כמה שניות להבין את זה. אני ממש אוהב אותה, הקול שלה פנטסטי. היא זמרת שהייתי מחתים מיד. אם היא שרה ככה את 'קרייזי' באנגלית היא יכולה להיות זמרת בינלאומית". עברה.

  , צילום: יריב כץ צילום: יריב כץ   , צילום: יריב כץ

שלמה ארצי, "ירח"

"אני אוהב מאוד את הקול שלו ואת הטון שלו, אבל לא הייתי מסתובב אליו. בשיר הזה יש צבע אחד, אף על פי ששומעים שהוא טוב. באמת, הוא סופר סטאר בישראל?". לא עבר.

      , צילום: אוראל כהן צילום: אוראל כהן       , צילום: אוראל כהן

מוקי, "אלוהים"

 

"לא הייתי מסובב את הכיסא בגלל שזה לא מתאים לתוכנית שמבוססת על קול, אבל הייתי מאוד רוצה ללכת להופעה שלו, כי אני אוהב את האנרגיה שלו. אף על פי שהקול שלו לא מדויק תמיד, הוא מעניין מאוד ויש לו מוזיקה טובה". לא עבר.

 , צילום: ערן יופי כהן צילום: ערן יופי כהן  , צילום: ערן יופי כהן

למצוא את הייחוד

ג ג'ושוע אלאמו | צילום: עמית שעל ג

"התחלתי בגיל 19 כזמר בלהקה שהיתה חתומה בסוני", אומר אלאמו."הסתובבנו בעולם וזה היה כמו אוניברסיטה, למדתי וצברתי נסיון.

"לימוד פיתוח הקול הגיע בטעות כמעט: קיבלתי הזדמנות לאמן להקה שהיתה כמו One Direction של הימים ההם והרגשתי וואו! הקואצ'ינג היה דבר שונה מכל מה שעשיתי, והיה ברור לי שזה הדבר שאני הכי רוצה לעשות. למדתי מדעי הקול כדי להבין איך ומאיפה בכלל הוא בוקע. בעבר היה למורים לפיתוח קול ניסיון, אבל חסר להם הידע המדעי. כיום אנחנו משלבים ניסיון עם לימוד אנטומיה ושרירים שונים של הקול, והמדע נותן לנו תמונה מדויקת איך הדברים מתפקדים".

תגיות