אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב: וולוו S60 החדשה - רכב מנהלים עם שרירים

יבואני המותג השבדי שעבר לידיים סיניות מציעים את אחד הדילים המשתלמים במאבק על כיסו של הצרכן האמיד. עם עודף מ־200 אלף שקל, וולוו S60 החדשה מספקת ביצועי כביש מצוינים, תיבת הילוכים מלוטשת ואפילו עיצוב חיצוני מפתיע, שמעניק לרכב השמרני מראה כמעט כוחני

23.03.2014, 23:23 | תומר הדר

בענף הרכב הישראלי מתחוללת בימים אלה מלחמה של ממש על כיסו של הצרכן האמיד: רכבי ה"מנהלים", כלומר מכוניות משפחתיות גדולות כמו יונדאי I40 ומאזדה 6, שמחירם כ־170 אלף שקל, הופכים יותר מאובזרים ויותר מפנקים. תוספות כמו בקרת שיוט, בקרת אקלים, מערכות לשמירת מרחק וגגות נפתחים, שפעם היו נחלתם של רוכשי מכוניות פאר בלבד, הפכו לציוד סטנדרטי.

קראו עוד בכלכליסט

במקביל, הג'יפונים הגדולים - מאזדה CX5, יונדאי IX35 ודומיהם - מתמודדים גם הם על אותה נישה, של מחירים שנעים בין 170 ל־180 אלף שקל. נוסף לכך, בשנה החולפת הצטרפו לשוק גם מכוניות מנהלים קטנות, כגון אאודי A3 סדאן, שמחירן הוא מעט יותר מ־180 אלף שקל. לנוכח כל אלה, נישת המכוניות המשפחתיות המפוארות דוגמת אאודי A4, וולבו S60 וב.מ.וו סדרה 3 נותרה מעט מוזנחת.

וולוו S60. התאוצה מתבצעת בשקט, התיבה אף פעם לא מתבלבלת בין ההילוכים וולוו S60. התאוצה מתבצעת בשקט, התיבה אף פעם לא מתבלבלת בין ההילוכים וולוו S60. התאוצה מתבצעת בשקט, התיבה אף פעם לא מתבלבלת בין ההילוכים

הפתרון של יבואני הרכב לשינויים בשטח הם מיצוב ותמחור מחודש של רכבי המנהלים, אך כאן טמון מוקש: הרכב צריך להיות במחיר אטרקטיבי, כלומר כזה שיהיה תחרותי ביחס למכוניות המנהלים העממיות מתוצרת המזרח הרחוק, אך גם להיות גבוה יותר ממחיר מכוניות המנהלים העממיות הקטנות של היבואן. בנוסף, הרכב חייב להיות מאובזר באופן שיהפוך אותו לאטרקטיבי ביחס למתמודדות העממיות.

בוולוו הולכים על בטוח - ובצדק

אחת הדוגמאות הבולטות למגמה הנוכחית היא וולבו S60 החדשה. המחיר של גרסת ה־2.0 ליטרים טורבו של הדגם עומד כעת על 199 אלף שקל - כ־25 אלף שקל יותר ממחיר האחות הקטנה, V40. אלא שבעוד ל־V40 מנוע טורבו בנפח 1.6 ליטרים, הרי ש־S60 מצוידת במנוע טורבו חדש של 2.0 ליטרים.

ביבואנית טוענים שמבחינת תמורה, קשה להשוות בין S60 לבין מתחרותיה הישירות. הם צודקים: S60 משאירה קצת עודף מ־200 אלף שקל בעוד סדרה 3 של ב.מ.וו עולה עשרות אלפי שקלים יותר עם מנוע בנפח 1.6 ליטרים בלבד, ולאאודי A4 מנוע בנפח 1.8 ליטרים, שחלש מזה שלS60 באופן מהותי. על הנייר יש לוולוו נוסחה מנצחת.

פעם וולוו יצרה מכוניות רופסות. בהתחלה הן נראו כמו קופסאות וגם נסעו כמו קופסאות. אחר כך הן היו עגלגלות, ונסעו כמו עגלגלות. עכשיו וולבו S60 נראית קרבית. יש לה חרטום מאיים שמזכיר את החרטום של מאזדה 6. וולוו ומאזדה היו שותפות בעבר, באמצעות פורד, אך היום מותג הרכב השבדי שייך לג'ילי הסינית. במסגרת הדימוי החדש, על מכסה המנוע של S60 יש שתי בליטות, כמו של מכוניות ספורט - מהיום כדאי להיזהר מהטיפוס העצבני בוולוו ברמזור.

גם הצדדים עברו פיסול מחדש, ול־S60 יש כעת ירכתיים כוחניות. S60 באמת נראית כוחנית, אבל לא יותר מדי כוחנית - וולוואים אף פעם לא יהיו יותר מדי שריריים. בכל זאת, לא צריך להפחיד את השכנים. מבפניםS60 נשארת וולוו: תא הנוסעים איכותי מאוד, אך נטול מעוף. זה לא שמשהו חסר בו, אבל בוולוו עדיין בונים מכונית לאנשים שלא אוהבים אתגרים. כל כפתור אמנם נגיש וכל מתג זמין, אך אין כאן שאר רוח: הוולוו בנויה כך שכל אחד יוכל להבין אותה, אך עיצוב הפנים בה משעמם.

עם זאת, תא הנוסעים נוח ומרווח מאוד, ודאי נוח יותר ממכוניות המנהלים העממיות מתוצרת מאזדה ויונדאי. לנוסעים מאחור יש שפע מקום וגם פתחי מיזוג, הנוסעים מקדימה יכולים להתרווח במושבים מצוינים שסובלים ממחסור קל בתמיכה למותני הנהג ורמת הרעש בנסיעה נמוכה מאוד.

גולת הכותרת של S60 היא המנוע. כחלק מתהליך כולל של קיצוץ עלויות תחת כנפי ג'ילי הסינית, החליטו אנשי וולוו לייצר מנוע אחד שישמש בגרסאות שונות את כל דגמי החברה החדשים - בנפח של 2.0 ליטרים עם 245 כוחות סוס. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. התיבה אינה כפולת מצמדים, גם לא תיבה רציפה, כי אנשי וולוו אוהבים ללכת תמיד על בטוח. הם צודקים. ב־S60 צריך רק לבחור נקודה באופק ולכוון. התגובה של המנוע חזקה, ליניארית ומיידית, ההילוכים עוברים היטב, ולוולוו אף פעם אין רגע שבו נדמה שחסר כוח.

אך מה שיותר מעניין היא העובדה שוולוו עושה הכל ללא דרמה מיותרת. אין כאן מלחמות ומאמץ. התאוצה מתבצעת בשקט, התיבה לא מתבלבלת בין הילוכים. אם ראיתם וולוו טסה במהירות גבוהה בכביש 6 ואז לפתע צוברת עוד מהירות ונעלמת בחרישיות אל האופק, זו לא גרסת ביצועים ספורטיבית - זו סתם וולוו שעולה פחות מ־200 אלף שקל.

צריכת הדלק מפתיעה גם בנהיגה נמרצת

 

הנוחות וההתנהגות כאילו לקוחות ממדריך הרכבת מכוניות וולוו שנכתב לפני 50 שנה. מצד אחד, אין כאן התנהגות ספורטיבית מיוחדת; מצד שני, S60 לא ממש נבנתה כדי לייצר התנהגות ספורטיבית, רק התנהגות צפויה להפליא שמאפשרת להתנהל עמה בכבישים בין־עירוניים במידה גבוהה של ביטחון ושקט. בעיר, S60 מתנהגת היטב. אמנם אין לה יכולת לשיכוך מושלם של מהמורות בסגנון מכוניות המנהלים הצרפתיות, אך היא מתמודדת עם בורות באופן משביע רצון בהחלט.

אחרי כל התאוצות האלה, סביר להניח שאת המחיר נצטרך לשלם בתחנת הדלק, אך כאן S60 מפתיעה מאוד. למרות המנוע הגדול, הטורבו והנהיגה הנמרצת, S60 צורכת ליטר של דלק לכל 11 ק"מ. בנסיעה רגועה, היא לבטח תצרוך פחות.

וולוו S60 היא אחד המוצרים הכי מותאמים לרוח התקופה: מכונית מנהלים שמצליחה להיראות ספורטיבית ויוקרתית מבלי למשוך תשומת לב לא נכונה. מנוע ה־2.0 ליטרים מספק ביצועים טובים בהרבה מאלה של רוב המתחרות, והמרווח הפנימי והנסיעה האיכותית הופכים את תוספת המחיר ביחס למכוניות המנהלים ה"עממיות" לכדאית.

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
התרשמות חיובית ביותר
ברשותי רכב דגם S60 T5. תקציר התרשמותי: לרכב מנוע חזק מאוד, הנהיגה בו מקנה תחושת נינוחות ורוגע, לא נתקלתי בשום תקלה ו\או בעיית אמינות. מנגד אינו מצטיין בבידוד של "רעשי הכביש". התייחסות למגיב מס' 4: לא ציינת כיצד ועל סמך מה רשמת את השגותיך שלעיל (האם מתוך ניסיונך, היש ברשותך וולוו, או שבכלל חלמת חלום?).
יפתח שפריר , כפר סבא  |  07.02.16
14.
סטייל או כייף
הוולוו מעוצבת לאנשים שמעריכים עיצוב סקנדינבי. אבל זה בא על חשבון כיף שאפשר לקבל מסדרה 3 גם אם יש לה מנוע פחות חזק . ויש גם דברים קטנים שחסרים בה - מטלים המאפשרים צמיגים אלתקר, כיוון המושב קשה ולא השתנה מאז המילניום האחרון, ותנוחת הנהיגה של הבימרית עדיפה בגלל הנעה אחורית - עוד דבר פעוט שאין ברכבים שהם רק סמי פרימיום...ואגב, הסטיישן יקרה להחריד
d class  |  09.06.14
לכל התגובות