אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח: אכיפה משטרתית לא מצמצמת תאונות, שיפור בתשתיות - כן צילום: ערן יופי כהן

דו"ח: אכיפה משטרתית לא מצמצמת תאונות, שיפור בתשתיות - כן

לפי דו"ח של בנק ישראל, שבדק את השפעת תשתית הכבישים ושל אכיפת חוקי התעבורה, שינוי באכיפה לא משפיע על ההסתברות לתאונות. ואולם, הפרדה בין נתיבי תנועה מקטינה את מספרן בכ-32%

25.03.2014, 18:56 | ליאור גוטמן

"ההסתברות לתאונות דרכים בכבישים בין-עירוניים פוחתת באופן מובהק בזכות כמה מאפיינים הנדסיים – ביניהם שוליים סלולים רחבים ומפרדה בין כיווני תנועה נגדיים – ועולה עקב עיקול חד ועבודות בכביש. לא נמצא כי השתנות באכיפה המשטרתית משפיעה על ההסתברות לתאונות, אבל אין להסיק מכך כאמור על השפעתה של רמת האכיפה המוחלטת" - כך קובע היום (ג') דו"ח של בנק ישראל שבדק את השפעתן של תשתית הכבישים ושל אכיפת החוק על תאונות הדרכים.

קראו עוד בכלכליסט

עיון במסקנות המחקר מעלה שבנק ישראל ממליץ על שיפור ושדרוג מתמשך בתשתיות התחבורה בישראל כאמצעי היעיל לצמצום מספר ההרוגים והנפגעים בתאונות דרכים. לפי בנק ישראל "נמצא כי תוספת של מטר לשוליים הסלולים מפחיתה את מספר התאונות בכ-15%; הפרדה בין נתיבי תנועה נגדיים מקטינה את מספרן בכ-32%; עיקול חד בכביש מעלה את המספר בכ-21%. ממצאים אלה עולים בקנה אחד עם התוצאות שהתקבלו בעולם. עוד נמצא כי מאפייני ההנדסה באזור המרכז עולים על אלו שבפריפריה".

תאונת דרכים (ארכיון). הנזק למשק מכל הרוג בתאונה - 6.1 מיליון שקל, צילום: ערן יופי כהן תאונת דרכים (ארכיון). הנזק למשק מכל הרוג בתאונה - 6.1 מיליון שקל | צילום: ערן יופי כהן תאונת דרכים (ארכיון). הנזק למשק מכל הרוג בתאונה - 6.1 מיליון שקל, צילום: ערן יופי כהן

יצוין כי דווקא בשנה האחרונה הציבה משטרת התנועה עשרות מצלמות מהירות, ובימים אלו נבחנת הצבה של עשרות מצלמות חדשות.

לפי בנק ישראל, עלות הנזק למשק מהרוג בתאונת דרכים (כולל אבדן כוח העבודה העתידי שלו) היא כ-6.1 מיליון שקל. עלות פצוע קשה מגיעה לכ-1.5 מיליון שקל.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
וואלה באמת היינו צריכים את הדוח הזה על מנת לדעת תוצאה זו... כנסו..
אם הכך הדבר, מדוע משרד האוצר נוהג כלפי התשתיות בצורה נבזית וחסרת אחריות. כבר לפני שנים היו למע"צ תקציבים של מלארדים לשיפור התשתיות ביחס לתקציב חידוש כבישים. אחרי כל שנה, משרד האוצר היה לוקח את הכסף ומחלק זאת מחדש. התוצאה, כבישי ישראל ושיפור התשתיות הורדו בכל שנה וצומצם התקציב, זאת על חשבון משלם המיסים, גבייה מיותרת על מהירות ועוד. כמו כן, קבלני כבישים זוכים במכרזים ומעבירים זאת לקבלני משנה שאינם ראויים לבנות כבישים כלל, אלו מעבירים את העבודה הלאה לעוד קבלנים וכך כביש של 2 ק"מ בלבד לוקח לסיים לאחר 4 שנים. תעשו את החשבון הפשוט, תשתיות גרועות, לא עומדות בשום קני מידה, בזבוז כספים ולבסוף תאונות קטלניות שאף אחד לא נותן את הדעת עליהם מלבד להאשיים את הגורם האנושי שלא הבין כיצד הגיע למצב הזה.
יוסי , תל אביב  |  25.03.14
לכל התגובות