אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יצרני המזון נפגשו כדי לתכנן קמפיין משותף למקרה שתפרוץ שוב מחאה צרכנית צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

יצרני המזון נפגשו כדי לתכנן קמפיין משותף למקרה שתפרוץ שוב מחאה צרכנית

בפגישה השתתפו נציגי חברות המזון הגדולות והבינוניות, ובהן שטראוס, אסם ויוניליוור. הקמפיין של היצרנים מתוכנן להבליט את חלקה של הממשלה בעליית מחירי המזון

26.03.2014, 07:03 | נורית קדוש

מנהלי חברות מזון מובילות נפגשו שלשום במטרה לתכנן קמפיין להתמודדות עם התפרצות מחודשת של מחאה צרכנית, כך נודע ל"כלכליסט". הפגישה התקיימה במשרדי קוקה־קולה ישראל והשתתפו בה נציגי חברות המזון הגדולות והבינוניות, ובהן שטראוס, אסם ויוניליוור. מנכ"ל קוקה־קולה איציק תמיר הוא יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים.

קראו עוד בכלכליסט

הקמפיין של היצרנים מתוכנן להבליט את חלקה של הממשלה בעליית מחירי המזון. לדברי בכיר בענף שנציג של החברה שלו השתתף בפגישה, "כמו שהציבור מבין היום שהממשלה היא שאחראית לכך שמחירי הנדל"ן גבוהים וביכולתה להפחיתם, כך הגיע הזמן שיבינו שהממשלה אחראית גם לכך שמחירי המזון כאן גבוהים ביחס לעולם".

יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, איציק תמיר, צילום: עמית שעל יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, איציק תמיר | צילום: עמית שעל יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, איציק תמיר, צילום: עמית שעל

לדבריו, במסגרת הפגישה נידונה הדרך להסביר את התרומה שיש למע"מ ולעלויות נוספות על המחירים לצרכן. מנכ״ל שהשתתף גם הוא בפגישה טוען כי לא מדובר בהיערכות למחאה אלא בקמפיין לשיפור תדמית התעשייה, "כי בתקופה האחרונה משמיצים אותה ומתייחסים אל היצרנים כאל חבורת רמאים שרק רוצה לסחוט כסף. אין לנו כוונה להטיל בוץ בממשלה, אלא לבקש שתיתן את חלקה להפחתת מחירי המזון".

חששם של היצרנים ממחאה חוזרת מנומק בירידה ברכישת מוצרי מזון, שעשויה להעיד על הצטברות מחודשת של זעם ציבורי. פרט לכך, בתעשיית המזון חשים בתקופה האחרונה תחת מתקפה בעקבות חוק המזון שמגביל את הספקים הגדולים, ולנוכח הצהרות הממשלה שתטפל במחירי המזון הגבוהים, בין היתר באמצעות פיקוח על הרווחיות והרחבת היבוא.

תגיות

61 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

61.
אחרי 8 שנים ולימודים באוניברסיטה חזרתי להורים כמו כלב לחסוך את השכירות.
לא משתתף במחול השדים הזה. היי... יצרני מזון, שומעים משהו? אם תמשיכו להיות יקרנים (ובטח שתמשיכו, הרי בעלי המניות לוחצים דרבנן) - פשוט נפחית בקניית מזון מעובד ונקנה יותר פירות וירקות. קוקה קולה? מי לעזאזל קונה את זה?... מים! חטיפים של אוסם? רעל!... בוטנים, אגוזים, שקדים, צימוקים! כל כך הרבה תחליפים יש לזבל שאתם מוכרים. כבר מזמן הפסקתי לקנות מותגים. לא תלמה, לא אסם, לא שטראוס ולא תנובה ולא כל חברה חזירית שמעצבנת אותי. מידי פעם לקנות אתכם זה בסדר, אבל שום דבר יותר מזה. תמותו נבלות חזיריות ועושקות. מקווה שתפשטו רגל כשהציבור יתרושש (מרושש כבר) ופשוט לא יהיה לו כסף לקנות את הזבל שאתם מוכרים.
ביולוג ירושלמי , שוק דיור? איזה שוק דיור?  |  31.03.14
58.
כל כך מתאים למנהלי המפעלים חסרי ההשכלה והכישורים הניהוליים/אנושיים
אצלי ואצל חברים שלי בעבודה כל פעם שיש בעיה תמיד ויכוחים אינסופיים, מריבות על שטויות ואי פתרון של בעיות פשוטות במשך שנים, בדרך כלל המצב מחמיר עם הזמן מדובר על אנשים חסרי השכלה ותרבות, עם יכולות ניהול של עולם שלישי אפילו משכורת של מהנדס לא שווה את העברת מרבית שעות היום במחיצת אנשים כאלו לכן, תאמינו לי שהחוסר יכולות של המנהלים האלו עולות לכם הרבה יותר מהממשלה והרבנים (כשרות), ולכן אל תאמינו לקמפיינים מונפצים ועצה לצעירים : רק הייטק, תברחו מהלואו-טק כמו מאש, המקום הכי גרוע לאדם משכיל הנו בכלוב של מפגרים
מהנדס מזון  |  26.03.14
לכל התגובות