אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התחרות בברזים ובכיורים הכריחה את חמת להוריד מחירים ב-2013 צילום: צפריר אביוב

התחרות בברזים ובכיורים הכריחה את חמת להוריד מחירים ב-2013

מכירות קבוצת חמת בשנה החולפת עמדו על 264.6 מיליון שקל, עלייה של 2.2% לעומת שנת 2012

26.03.2014, 12:39 | גיל קליאן
שנת 2013 היתה שנה לא קלה לברזים והכיורים של קבוצת חמת - שסבלו מתחרות גוברת מצד יבואנים ורשתות כמו נגב שמשווקות מותגים ביבוא עצמי. מה שהציל את שורת המכירות של חמת היתה פעילות ליפסקי, שהמשיכה להרחיב את היצע מוצרי הפלסטיק שלה לאמבטיה, וסחבה את הקבוצה כולה לעלייה במכירות.

מכירות קבוצת חמת ב-2013 עמדו על 264.6 מיליון שקל, עלייה של 2.2% לעומת שנת 2012. העליה במכירות נבעה מפעילות ליפסקי. את שחיקת המחירים בשוק הברזים והכיורים ניתן לראות בשורת הרווחיות הגולמית של חמת, שנשחקה מ-33.2% בשנת 2012 לשיעור של 32.6% בשנת 2013. השחיקה בסעיף זה נובעת ישירות מירידת המחירים במוצרי החברה, וכאן השחיקה של החברה היא רווח עבור הצרכן.

יגאל מורן, צילום: צפריר אביוב יגאל מורן | צילום: צפריר אביוב יגאל מורן, צילום: צפריר אביוב

הרווח התפעולי של קבוצת חמת עמד על 43.6 מיליון שקל בשנת 2013, עלייה של 3.3% לעומת שנת 2012. הרווח התפעולי הושפע בעיקר מהשינוי בהכנסות – ושיעורו מההכנסות ב-2013 עמד על 16.5% לעומת 16.3% בשנת 2012. הרווחיות התפעולית כשיעור מההכנסות השתפרה מעט בזכות קיצוץ בהוצאות הפרסום של חמת, וירידה בהפרשות לחובות אבודים.

הוצאות המימון והוצאות המס של החברה ירדו ב-2013 – הוצאות המימון ירדו בגלל הלוואות צמודות לדולר שנשחקו יחד עם שערי החליפין, והוצאות המס ירדו בגלל הכנסות מיסים חד פעמיות שרשמה החברה ב-2012. כך, בשורה התחתונה הצליחה חמת למרות הקשיים בשוק להגדיל את הרווח הנקי ב-16.1% לסכום של 34.8 מיליון שקל.

עלות שכרו של מנכ"ל חמת, יגאל מורן, עמדה ב-2013 על 2.1 מיליון שקל. יהודה כהן, מנכ"ל ליפסקי, קיבל שכר בעלות של 1.2 מיליון שקל.

תגיות