אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב: השימוש הפרסומי שעושה פייסבוק בתמונות קטינים - לגיטימי צילום: Shutterstock

ארה"ב: השימוש הפרסומי שעושה פייסבוק בתמונות קטינים - לגיטימי

בית דין בקליפורניה דחה תביעה נגד השימוש שעשתה פייסבוק בתמונות של ילדים במסגרת שירות הסיפורים הממומנים - אחד מכלי הפרסום שהפעילה. זאת, על רקע תוכניתה להרחיב את השימוש בגולשים ככלי עזר לפרסום

27.03.2014, 11:54 | עומר כביר

בית משפט פדרלי בקליפורניה דחה בקשה לתביעה ייצוגית נגד פייסבוק, שהוגשה בטענה שהרשת החברתית הגדולה בעולם עושה שימוש לא ראוי בשמותיהם ובתמונותיהם של קטינים - כך דיווחה אמש (ד') סוכנות רויטרס.

קראו עוד בכלכליסט

ההחלטה היא הספיח האחרון, לעת עתה, של תביעה שהוגשה לראשונה ב-2011 ובמרכזה עומד שירות הסיפורים הממומנים (Sponsored Stories) - שירות פרסומי שהציג בפיד של המשתמש פוסט או קישורים לעמודים מסחריים, בהתאם לפעולות שביצעו חבריו. בין היתר, נשען הפרסום על לייקים, שביצועם שילב את תמונת המשתמש במודעה.

פייסבוק תמשיך להרוויח מהלייקים שלכם - ושל ילדיכם פייסבוק תמשיך להרוויח מהלייקים שלכם - ושל ילדיכם פייסבוק תמשיך להרוויח מהלייקים שלכם - ושל ילדיכם

תביעה זו הסתיימה באוגוסט שעבר בעסקת טיעון, במסגרתה שילמה פייסבוק פיצויים בסך 20 מיליון דולר והתחייבה לספק למשתמשים שליטה רחבה יותר באופן שבו התכנים שלהם משותפים. בינואר הודיעה פייסבוק על ביטול הסיפורים הממומנים כמוצר פרסום נפרד, ושילוב התכונות שאפיינו אותם בכלל מוצרי הפרסום של החברה - ובכך למעשה הרחיבה את תפוצת המוצר הבעייתי תוך שהיא יוצרת מצג שווא של מחיקתו.

הקטינים הסכימו לפרסום

בעתירה שהוגשה בפברואר טענו התובעים שהסדר הטיעון שנחתם באוגוסט עדיין מתיר לפייסבוק לעשות שימוש בתמונות ילדים ללא קבלת אישור מתאים. הורים יכולים אמנם לבקש מהרשת החברתית להסיר תמונת ילד מסיפור ממומן - אך לדבריהם, על פייסבוק להימנע מלהציג את התמונה מלכתחילה ללא אישור מתאים.

אתמול דחה בית המשפט את ערעור זה, לאחר שפסק שהקטינים נתנו את הסכמתם כשנרשמו לפייסבוק, בהתעם להצהרת הזכויות של הרשת החברתית. “התובעים לא הציגו עובדות או תיאוריות משפטיות שלפיהן הם זכאים להחלטה כי הצהרת הזכויות אינה ניתנת לאכיפה", נפסק.

מפייסבוק נמסר בתגובה לרויטרס: “אנחנו שבעי רצון מכך שהחלטת בית המשפט אישרה שתנאי השימוש בפייסבוק תקפים לכל המשתמשים וביססה את ההסכמה לפרסם את שמם ואת תמונת הפרופיל שלהם לצד תוכן פרסומי".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות