אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ה-One M8 של HTC מרשים - אבל לא ימכור את עצמו

פרשנות

ה-One M8 של HTC מרשים - אבל לא ימכור את עצמו

מכשיר מצוין זה לא מספיק: HTC הטייוואנית צריכה להתחיל להשקיע בשיווק אגרסיבי ולפנות לשוק הארגוני אם ברצונה לחזור לפסים של צמיחה. אחרת, היא עלולה לדעוך כמו בלקברי או להיבלע בחברות ענק כפי שקרה למוטורולה ונוקיה

27.03.2014, 12:12 | ניצן סדן, לונדון

ה-One M8 שהושק השבוע הוא טלפון מרשים מאוד, דוגמה ומופת לשילוב חכם בין גמישות פלטפורמת אנדרואיד והיצירתיות של HTC. אבל בשנה האחרונה למדנו שכדי לתפוס נתח מכובד מעוגת הסלולר העולמית צריך הרבה יותר מטלפון משובח.

קראו עוד בכלכליסט

במהלך 2013 נחשפו כמה פרשות שהדגישו את מצבה הבעייתי של HTC - ראשיתן בשערוריית הדלפת עיצובי החברה ליצרניות בסין (שבוצעה על ידי לא אחר מסגן נשיא בכיר לעיצוב, שתכנן את מכשיר ה-One המוצלח) וסופן בהצהרת שר וואנג, יו"ר החברה, בגין מיקוד אסטרטגי שגוי שלה על רקע המשך הצלילה בערך מניית החברה - כ-80% בשנתיים האחרונות.

שר וואנג מציגה את מכשיר ה-One M8 , צילום: ניצן סדן שר וואנג מציגה את מכשיר ה-One M8 | צילום: ניצן סדן שר וואנג מציגה את מכשיר ה-One M8 , צילום: ניצן סדן

וואנג אמרה כי HTC התמקדה בשוק מכשירי הפרימיום בעוד עיקר הצמיחה חל בשוק מכשירי הביניים, וכי לא השקיעה די משאבים בשיווק. למעשה, ההתמקדות של HTC במכשירי פרימיום פגעה במכירות: בקטגוריית הביניים הפסידה HTC לסמסונג וליצרניות סיניות כלנובו וחואווי ובקטגוריית הפרימיום לאפל וסמסונג.

גם המאמצים השיווקיים היו לא נכונים: צרכנים באירופה ובארה"ב, שם מקובל להוציא 600 דולר על מכשיר יוקרתי, לא ראו את השם HTC מתנוסס באותיות ענק בשום מקום, והחברה כמעט לא פנתה לשוק הארגוני.

יש להניח שגרסת 2014 של ה-One תביא לנתוני מכירות נאים משל הגרסה הקודמת, אם תשתמש בחבילה השיווקית הנכונה - אך לשם כך יהיה על HTC להגיע אל כל גבעה ולפרסם תחת כל עץ רענן. על החברה לחתוך מחירים כדי להציע את הטלפון לארגונים בתור מכשיר לעובדים; להשיקו במחיר אטרקטיבי בשווקים רבים בו זמנית; ולהחליף את הפאזה של "אנחנו לא כמו כולם" בפאזת "אנחנו טובים יותר מכולם".

 

האם יש בקופתה די משאבים כדי לבצע מהלכים אלו? ימים יגידו. אחרת, לא מן הנמנע שגורלה יהיה כישלון כמו במקרים של נוקיה ומוטורולה, או דעיכה מהירה כמו במקרה העצוב של בלקברי.

הכותב הוא אורח HTC בלונדון

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
רק אפל יכולה היום להרשות לעצמה להחזיק
רק מכשיר אחד ולעשות ממנו רווחים, וגם היא כבר מרגישה את הלחץ. אבל HTC? רחוקה מאוד מהמיתוג של אפל ושל כת המאמינים שלה, ובסביבת אנדרויד יש מספיק מכשירים טובים וחייבים פרסום חזק, מגוון גדול וכן, כנראה גם כמה גימיקים שיווקיים.
משה , תל אביב  |  27.03.14
2.
לדעתי מדובר במכשיר סופר איכותי.
הסיבה שאנשים קונים סמסונג ולא HTC זה כי אנשים הם עדר. אצלי בחברה כל עובד שמגיע זכאי לסלורי לבחירתו (הייטק). הוא מבקש אייפון או מבקש סמסונג. מבחינתם זה כמו שכל טלפון סלולרי זה פלאפון. הם לא מבינים מה זה אנדרואיד, הם לא מבינים מה זה IOS ומה זה אנדרואיד. הם לא יודעים ש HTC זו חברה. הם לא שמעו על זה. ואלו אנשים שיחסית הם מהתחום. HTC עושה מכשירים נפלאים טובים יותר מכל סמסונג S3 או S4 שיש היום. אבל אנשים לא מכירים. רואים את ה ONE שלי ושואלים אותי *אבל של מי זה HTC מי מייצר את הדגם HTC* הנושא השני הוא העובדה שאנדרואיד פשוט מכוערת. לא מלוטשת, רווחים גדולים מדי בין שורות אייקונים ולא נדבר על ווידג'יטים. אתה מוסיף אחד שאמור לתפוס שורה אחת שלמה אבל לא! הוא תופס 2 שורות ומשאיר לך רווחים ענקיים. האייקונים? מכוערים רצח. מי שראה ווטסאפ על אייפון לדוגמא, זה נראה הרבה יותר מלוטש מאשר על אנדרואיד. וכל הלאנצ'רים האלו פשוט מזעזעים. אין אחד שהוא מושלם. שהוא מושלם כמו מע' IOS. וזה מאחד שיש לו אנדרואיד. המון אנשים חושבים ככה ולכן לא קונים אנדרואיד. העובדה שזה זול הרבה יותר מאייפון מחזירה אותם חזרה לקניה למרות שהם מודים שזה בצער רב. אם גוגל לא תפתיע עם גרסה 5 החדשה אני נוטש. נמאס לי מטלפון שרוב האפליקציות שלו נראות כאילו ילד משועמם בן 15 כתב אותם. GUI הכי מכוער בעולם. חפרתי.
27.03.14