אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צפוף פה, צפוף: מספר כלי הרכב בישראל גדל ב-2.9% ועומד על כ-2.8 מיליון צילום: אוראל כהן

צפוף פה, צפוף: מספר כלי הרכב בישראל גדל ב-2.9% ועומד על כ-2.8 מיליון

נתוני הלמ"ס מצביעים על עלייה במספר כלי הרכב הפרטיים. מותג הרכב הפופולארי ביותר בקרב ישראלים הוא יונדאי ומייד אחריו טויוטה

30.03.2014, 13:37 | תומר הדר

בסוף 2013 נסעו על כבישי ישראל כ-2.85 מיליון רכבים, כך מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה היום (א'). מתוכם, כ-2.33 מיליון כלי רכב הם רכבים פרטיים. מדובר בגידול של 2.9% לעומת שנת 2012. כ-335 אלף הם משאיות. כ-121 אלף הם אופנועים.

קראו עוד בכלכליסט

33.7% מכלי הרכב שנעים בישראל יוצרו ביפן (כגון: מזדה, סובארו, מיטסובישי, טויוטה, סוזוקי והונדה), השומרת על מקומה כארץ הייצור העיקרית. במקום השני נמצאת קוריאה הדרומית עם 12.9%, (יצרנית המכוניות: יונדאי, דייהו, קאיה ושברולט).

הכי פופולארית בקרב הישראלים: יונדאי

נתוני הלמ"ס חופפים לנתוני איגוד יבואני הרכב, לפיהם יונדאי היא המותג הנמכר בישראל. על פי הלמ"ס כ-15.8% מכלי הרכב החדשים שנוספו לכבישי ישראל הם מסוג יונדאי.

יונדאי. עלייה של 15.8% ב-2013 יונדאי. עלייה של 15.8% ב-2013 יונדאי. עלייה של 15.8% ב-2013

למקום השני עברה חברת טויטה, המהווה כ-11% מכלי הרכב הפרטיים החדשים שנוספו ב-2013 זאת לאחר שהיוותה 10% ב-2012 ו-9.2% ב-2011.

מאזדה, שתפסה את המקום הראשון עד לפני שלוש שנים, עברה למקום השישי והיא תופסת נתח של כ-5.2% מכלי הרכב הפרטיים החדשים שנוספו ב-2013, לעומת 5.7% בשנת 2012 ו-9.9% בשנת 2011.

קאיה-(kia) הגדילה את חלקה ל-10.4% בשנת 2013, לעומת 0.9% בשנת 2007 וסקודה הגדילה את חלקה מ-1.4% ב-2007 ל-6.5% ב- 2013.

גילם הממוצע של רכבים בישראל הוא 6.9 שנים בדומה לשנים קודמות. עם זאת, נמשכת העלייה בגיל הממוצע של המשאיות מ-4.8 שנים בשנת 1997 ל-8.8 ב- 2013. בסך הכול כמיליון ו-127 אלף (40%) מכלי הרכב הם כלי רכב חדשים בגיל עד 4 שנים (שנת ייצור 2009 ואילך), כ-882 אלף (31%) בני 5 עד 9 שנים ו-841 אלף (29%) בני 10 שנים ויותר.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
תעשיית הרכב כולל הביטוח השוד הגדול ביותר במדינת ישראל
3000000 כלי רכב שמשלמים - אגרת טסט לשנה, עלויות טסט לשנה, ביטוח חובה, ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף, טיפול שנתי, טיפול הכנה לחורף, תיקוני רכב כולל פחחות וצבע, דלק במחירי שיא - תחשבו ותכפילו בכמות כלי הרכב אנחנו מגיעים לעשרות מיליארדים כבדים של כסף, ובכביש חיפה חדרה אין עדיין תאורת לילה להאיר את הכביש בנסיעה מאז הקמתו לפני כמעט 50 שנה
שמוליק , תל אביב  |  10.07.15
3.
אין ספק שאם הייתה פה תחבורה ציבורית ברמה סבירה הכל היה נראה אחרת
אין הסבר אחר לתאר את המזוכיזם של הצרכן הישראלי שעדיין קונה רכב חדש. המחירים של היבואנים פה הם בשמיים לעומת שכנינו בעולם המערבי ואני גיליתי שכבר משתלם לי לעשות קומבינות כמו לקחת מאלבר עיסקת ליסינג ולקנות מהם את הרכב בסיום העיסקה, כל זה כדי לקנות רכב חדש במחיר יותר נורמלי. מה לעשות? זה המצב
איתי  |  01.04.14