אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל: האקרים אוהבים לתקוף עיתונאים וארגוני מדיה

גוגל: האקרים אוהבים לתקוף עיתונאים וארגוני מדיה

מומחי אבטחה של גוגל מצאו כי 21 מתוך 25 ארגוני החדשות הגדולים בעולם סבלו מתקיפות סייבר. על פי הערכות של חוקרים בתחום, מאחורי רוב ניסיונות הפריצה עומדות מדינות

30.03.2014, 14:29 | רפאל קאהאן

מחקר שהוצג במהלך כנס ההאקרים בלאק האט ביום שישי על ידי מומחי אבטחה של גוגל טוען כי כ-21 מתוך 25 ארגוני החדשות הגדולים בעולם נפגעו ממבצע סייבר מתוכנן היטב. כך, על פי דיווח של סוכנות רויטרס. לטענת החוקרים, מבצעי הפריה בוצעו בידי מדינות ולא בידי האקרים פרטיים.

קראו עוד בכלכליסט

החוקרים סיפרו במהלך ראיון כי הפריצות שימשו בעיקר לגניבת מידע אישי. החוקרים, שיין האנטלי ומורגן מרקיז-בואר, סירבו לחשוף את שיטות המעקב של גוגל, אך סיפרו כי ענקית האינטרנט מבצעת מעקב מתמשך אחר גורמים ממשלתיים שמנסים לתקוף את משתמשי ג’ימייל ושירותים אחרים.

רוב התקפות הסייבר נגד עיתונאים מוזמנות על ידי ממשלות, צילום: shutterstock רוב התקפות הסייבר נגד עיתונאים מוזמנות על ידי ממשלות | צילום: shutterstock רוב התקפות הסייבר נגד עיתונאים מוזמנות על ידי ממשלות, צילום: shutterstock

חוקר אבטחת המידע אשקן סולטני כתב בטוויטר כי 9 מתוך 25 אתרי החדשות המובילים משתמשים בשירותי הדואר של גוגל. עיתונאים וחברות תקשורת משמשות באופן שוטף מטרה להאקרים, פורבס, הניו יורק טיימס והפייננשל טיימס למשל, ספגו מתקפות של "הצבא האלקטרוני הסורי" בשנה האחרונה. ארגון זה זוהה לא מכבר כקשור לגורמים רשמיים באירן, סוריה ולבנון. בנוסף הוכח כי חלק מפעילותו משמשת גם ארגוני טרור כגון החיזבאללה.

האנטלי הסביר כי האקרים סיניים זוהו כעומדים מאחורי ניסיונות פריצה למספר חברות תקשורת מערביות. הניסיונות התבססו על משלוח של שאלון מקוון מזוייף שנשלח לעובדים באותן חברות. השיטה הפופולרית בקרב ההאקרים כוללת שיומש בנוזקות או בהתקפות פישינג המתבססות על אתר מזוייף.

שיטות ישנות, מטרות חדשות

החוקרים הוסיפו כי למרות שאין מדובר בשיטות חדשות, הרי שהגילוי העיקרי הוא היקף ההתקפות על תחום המדיה והתקשורת. עוד טוענים החוקרים כי היקף ההתקפות גבוה בעשרות המונים מהיקף ההתקפות שדווחו. זאת ועוד לטענת החוקרים ארגוני מדיה אינם ממהרים לזהות את ניסיונות התקיפה ורובם מגיבים באיטיות רבה יותר מאשר ארגונים בתחומים אחרים.

“למעשה חברות המדיה רק מתחילות להתעורר”, הסביר האנטלי. "עד כה עיתונאים הגנו על עצמם באופן עצמאי”. “אנו רואים עלייה גבוהה במודעות של העיתונאים לבעיה, הם מבינים שמדובר בסוגיה חשובה”, סיכם.

תגיות