אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרסו מוטורס: הרווח הנקי בשנת 2013 גדל בכ-37% לכ-112 מיליון שקל צילום: אסף לב

קרסו מוטורס: הרווח הנקי בשנת 2013 גדל בכ-37% לכ-112 מיליון שקל

למרות ירידה ברבעון הרביעי, נתח השוק של הקבוצה צמח ב-2013 ל-9.4% בזכות עלייה במכירות רכבי רנו. ההכנסות בשנת 2013 צמחו ב-3.3% לכ-2.78 מיליארד שקל

31.03.2014, 11:52 | אסף גילעם

קבוצת קרסו מוטורס יבואנית רכבי רנו, ניסאן ואינפיניטי מפרסמת הבוקר דו"חות חיוביים לרבעון הרביעי ולשנת 2013 כולה. מהדו"חות עולה כי הכנסותיה של הקבוצה בשנה החולפת הסתכמו בכ-2.78 מיליארד שקל, עליה של כ-3.3% לעומת השנה המקבילה. השיפור במכירות חלחל לשורה התחתונה שם הציגה קרסו מוטורס זינוק של כ-37% לעומת השנה המקבילה, עם רווח נקי של 112 מיליון שקל תודות לשיפור ברווחיות בכל מגזרי הפעילות.

מבחינת מגזרי הפעילות, הכנסותיה של קבוצת קרסו בשנת 2013 במגזר מכירת כלי רכב חדשים - פעילות הליבה של הקבוצה - גדלו בכ-8% והסתכמו בכ-1.73 מיליארד שקל זאת בעיקר הודות לעליה במכירת רכבים מתוצרת רנו שזינקו השנה ב-36% (ל-9,522 רכבים). הרווח הגולמי של המגזר הסתכם בכ-259 מיליון שקל - עלייה של כ-18%, הודות לעלייה בהיקף מכירת הרכבים החדשים, תמהיל המכירות לפרטיים, הצלחת הדגמים החדשים והירידה בשער החליפין של האירו. שיעור הרווח הגולמי עלה לכ-15%, בהשוואה לכ-13.7% בשנת 2012.

תודות לשיפור במכירות הרכב נתח השוק של קרסו מוטורס עמד בסוף 2013 על 9.4% (עם מכירת 20,021 כלי רכב), לעומת נתח שוק של כ-7.9% בשנת 2012 (ששיקף מכירות של 17,603 כלי רכב).

ההכנסות ממגזר השירותים הנלווים, הכולל את פעילות המוסכים והחלפים, מערך ה"טרייד אין" ופעילות סוכנות הביטוח של הקבוצה - נחלשו בשנת הדוח לעומת השנה המקבילה ב-6% והסתכמו בכ-487 מיליון שקל. החברה מסבירה כי הקיטון נובע בעיקר מירידה בהיקף בהכנסות מהמוסכים החלפים ומירידה בהיקף ממכירת כלי רכב משומשים. למרות הקיטון בהכנסות ממגזר זה, הרווח הגולמי זינק בכ-58% והסתכם בכ-57 מיליון שקל בעיקר לאור השיפור בפעילות מכירות מערך ה"טרייד אין".

ההכנסות ממגזר הליסינג, במסגרתו מתבצעת פעילות של השכרה והחכרת כלי רכב, תחת המותג "ליס פור יו" (LEASE4U), הציגו עליה צנועה של 1.5% בשנת 2013 והסתכמו בכ-550 מיליון שקל. הרווח הגולמי שהניב המגזר גדל בשיעור גדול יותר של כ-6% והסתכם בכ-109 מיליון שקל כתוצאה משיפור ברווחיות עסקאות החכירה.

ממאזנה המאוחד של קרסו מוטורס עולה, כי הונה העצמי של הקבוצה מסתכם, נכון לסוף שנת 2013, הסתכם בכ-906 מיליון שקל, המהווה כ-35% מהמאזן המאוחד וכ-53% מהמאזן ברמת הסולו.

איציק וייץ מנכ"ל קרסו מוטורס, צילום: אסף לב איציק וייץ מנכ"ל קרסו מוטורס | צילום: אסף לב איציק וייץ מנכ"ל קרסו מוטורס, צילום: אסף לב

מנכ"ל קרסו מוטורס איציק וייץ גרף ב-2013 שכר בעלות של 7.46 מיליון שקל. וייץ נהנה משכר ותנאים נלווים בעלות של 1.9 מיליון שקל (שכר חודשי של 117 אלף שקל), ומענק מזומן של 3.08 מיליון שקל שנגזר מהרווח הנקי. לבסוף קיבל וייץ גם תשלום מנייתי בעלות של 2.45 מיליון שקל.

מנהל תחום הרכב בקרסו מוטורס אבי תמיר נחת הרחק מוייץ, עם שכר בעלות כוללת של 2.44 מיליון שקל, הכולל שכר ותנאים בעלות של מיליון שקל, מענק של מיליון שקל נוספים, ותגמול מנייתי בעלות של 365 אלף שקל.

קרסו מוטורס טרם הודיעה על חלוקת דיבידנדים בעקבות הדו"חות השנתיים. בחודש ספטמבר 2013 הודיעה קבוצת קרסו מוטורס על חלוקת דיבידנד של כ-25 מיליון שקל לבעלי מניותיה, שחולק בחודש אוקטובר, המהווה כ-45% מרווחי קבוצת קרסו במחצית הראשונה של 2013, בעוד שעל פי מדיניות חלוקת הדיווידנד של החברה היא מחלקת לפחות 40% מהרווח השנתי שלה. יחד עם החלוקה האמורה, מסתכמות סך חלוקות הדיווידנד של קרסו מוטורס מאז הנפקת מניותיה לציבור, בחודש יוני 2011, בסכום כולל של כ-163.5 מיליון שקל, לרבות חלוקת דיבידנד של כ-40 מיליון שקל בחודש אפריל האחרון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות