אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סערה בענן: אמזון, גוגל ומיקרוסופט מנהלות מלחמת מחירים צילום: shutterstock

סערה בענן: אמזון, גוגל ומיקרוסופט מנהלות מלחמת מחירים

שלוש ענקיות מחשוב הענן: אמזון, גוגל ומיקרוסופט החלו במלחמת מחירים. המטרה: להרוויח לקוחות, לגדול במהרה ובעיקר - להכין את עצמן לכניסתה של ענקית התקשורת סיסקו לתחום

31.03.2014, 14:56 | רפאל קאהאן

השבוע האחרון ראה את תחום מחשוב הענן הופך לזירת קרב עקובה מדם. גוגל הודיעה בשבוע שעבר כי היא מתכוונת להוריד את מחירי שירותי הענן שלה, זאת בניסיון למשוך לקוחות מאמזון ומיקרוסופט. מספר ימים לאחר מכן, מודיעה אמזון אף היא על הוזלת מחירי השירותים שלה וכיום (ב') אף בישרה על קבלת הרשאה ממשרד ההגנה האמריקאי (DOD) בארה"ב. מה שהופך אותה לספק שירותי הענן הראשון שמקבל הסמכה רשמית לשימוש במערכות בטחוניות.

קראו עוד בכלכליסט

הורדת המחיר של גוגל על פי אתר ביזנס אינסיידר נעות מ-30% ועד ל-85%. אחסון הענן של גוגל יעלה 2.6 סנט לג'יגה בייט, מחיר הנמוך ב-68% עבור מרבית הלקוחות. שירותי Compute Engine של גוגל יעלו 32% פחות. לעומתה, אמזון הודיעה על הוזלה נוספת בשירותי AWS ברמה של כ-50% בערך.

גוגל ואמזון החלו במלחמת מחירים בתחום מחשוב הענן גוגל ואמזון החלו במלחמת מחירים בתחום מחשוב הענן גוגל ואמזון החלו במלחמת מחירים בתחום מחשוב הענן

אולם למרות שעל פניו נראה כי אמזון יוצאת מנצחת כרגע, הדברים הם לא בדיוק כפי הנראה. המחירים הנמוכים אליהם התחייבה אמזון דורשים מהלקוח תשלום מראש לשלוש שנים, אולם מחיריה של גוגל אינם דורשים התחייבות, ומודל התמחור המוזל מתבסס על אספקת שירותי מחשוב לפי דרישה. כלומר הצרכן יכול לשנות את הרכב השירותים הנצרכים על פי דרישותיו ללא התחייבות.

שוחחנו עם שרון וגנר, מנכ"ל חברת קלאודין המתמחה בהשוואת מחירי מחשוב ענן. וגנר הסביר כי למרות שעל פניו מודל התמחור של אמזון נראה פחות גמיש הוא טומן בחובו יתרון ללקוח בדמות גישה לחומרה החזקה ביותר שניתן לקבל ב-AWS. כך שלמעשה מדובר ב"תשלום על כרטיס במחלקת תיירים וקבלת שדרוג אוטומטי למחלקת עסקים". וגנר גם הסביר שמודל התמחור מעניין מבחינת פשטות וגמישות, זאת לעומת המודל של אמזון שמתבטא ביחס מחיר/ביצועים עדיף.

מיקרוסופט משקיעה באייפד, IBM מתכוננת וסיסקו תוקפת

ומה לגבי מיקרוסופט? החברה השיקה במהלך סוף השבוע את יישומי אופיס עבור האייפד ובינתיים לא הודיעה על שינוי במודל התמחור שלה למרות שהייתה הראשונה להוזיל את מחיריה כבר בתחילת שנה שעברה. הסיבה לכך יכולה להיות הניסיון שלה להשכיח את התחייבותה להשוות את מחיריה לאלו של אמזון.

אם נוסיף על כך את כניסתה הרשמית של סיסקו לתחום, שהודיעה על כך מוקדם יותר בשבוע שעבר, הרי שמדובר בשוק שהופך לאיטו לזירת קרב עקובה מדם. הענן של סיסקו יתבסס על אספקת תשתיות לספקי שירות קטנים וכן על אספקה ישירה של שירותי ענן ללקוחותיה הגדולים ביותר. ג'ון צ'יימברס מתכחש אם כך להבטחתו מלפני שלוש שנים שהחברה לא תיכנס לתחום.

אולם המעבר המסיבי של ארגונים וחברות לענן מחייב את ענקית התקשורת להתמודד עם מציאות חדשה. ההכרזה על הענן שלה לוותה בהתחייבות להשקיע כמיליארד דולר על מנת ליצור מודל שמכנים בחברה "ענן מקושר" (InterCloud), אולם לא ברור מה יהיו היתרונות שלו ביחס להצעות של אמזון, גוגל ומיקרוסופט.

בל נשכח שגם IBM החלה להשקיע בתחום הענן בעיקר דרך פתרון ה-Softlayer שרכשה לפני מספר חודשים בעבור יותר מ-2 מיליארד דולר. הוסיפו על כך את התחייבותה של ג'יני רומטי, מנכ"לית IBM להשקיע יותר ממילארד דולר בתחום ותקבלו את התחום החם ביותר בעולם המחשוב הארגוני מזה שנים.

תגיות