אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אכזבה למטומי של אילן שילוח: נדחתה ההנפקה שתוכננה בבורסת לונדון

אכזבה למטומי של אילן שילוח: נדחתה ההנפקה שתוכננה בבורסת לונדון

הסיבה - היקף הגיוס ממשקיעים אירופים לא מאפשר להם להוות 25% ממחזיקי המניות בחברה, כנדרש על-ידי רשות ני"ע בבריטניה

03.04.2014, 22:53 | ניר צליק ואסף גלעד
בעלי המניות של ‏מטומי החליטו לדחות את ההנפקה שתוכננה להתקיים בבורסה הראשית בלונדון על אף שהחברה הצליחה בגיוס של למעלה מ-100 מיליון דולר ממשקיעים אמריקאים, אירופים וישראלים מהמובילים בעולם. זאת מאחר והיקף הגיוס ממשקיעים אירופים אינו מאפשר להם להוות 25% ממחזיקי המניות בחברה, כנדרש על- ידי הרשות לניירות הערך הבריטית על מנת להיסחר בבורסה הראשית בלונדון - כך נמסר הערב מהחברה.

קראו עוד בכלכליסט

ההנפקה נדחית גם בשל התרסקות מניות סקטור האד-טק בכ-25% בשבועות האחרונים (קריטאו, רוקט פיול ובלינקס, יומי, טרמור), לצד ירידות חדות של יותר מ-10% בסקטור האינטרנט ובמניות האינטרנט הגדולות, דוגמת פייסבוק, טוויטר ולינקדאין.

במטומי טוענים כי הביקוש למנייה היה גבוה בקרב משקיעים איכותיים, והיה מספיק בכדי לצאת להנפקה במחיר אותו ביקשה. ולמרות זאת החליט דירקטוריון החברה שלא להמשיך בתהליך בשלב זה, ולחשוב על חלופות נוספות. מטומי תכננה לגייס כ- 100 מיליון דולר בבורסה לפי שווי חברה של כ-500 מיליון דולר אחרי הכסף.

בורסת לונדון, צילום: רויטרס בורסת לונדון | צילום: רויטרס בורסת לונדון, צילום: רויטרס

בנוסף, נפילת מניות קינג (קנדי קראש) ב-20% ביום שלאחר הנפקת החברה, ונפילות של כ-70% מהמניות שהונפקו בשבועיים האחרונים, מרתיעות משקיעים מלהשקיע בחברות חדשות ולא מוכרות - נמסר.

החברה תבחן מחדש את האפשרות להנפיק כאשר תנאי השוק יאפשרו זאת.

שווי מוערך - 500-400 מיליון דולר

בחודש שעבר פורסם, כי חברת הפרסום הדיגיטלי הישראלית מטומי (Matomy) שבשליטת אילן שילוח מתקדמת בצעדים לקראת הנפקה בלונדון וגיוס של 100 מיליון דולר. השווי המוערך בהנפקה צפוי לעמוד על כ-400-500 מיליון דולר לפני הכסף, כאשר מספר המניות שצפויות להימכר בהנפקה עומד על כ-35% ממניות החברה. את ההנפקה יובילו מריל לינץ' ו-UBS.

במסגרת מכתב הכוונות, חשפה מטומי את הכנסותיה ורווחיותה בשנים האחרונות. את שנת 2013 סיימה החברה עם הכנסות של 193.5 מיליון דולר, עלייה של 61.1% ביחס להכנסותיה בשנת 2012 שהסתכמו ב-120.1 מיליון דולר. הרווח הנקי בניכוי מחיקות, פחת, הפחתות ומסים (EBITDA) הסתכם ב-13.1 מיליון דולר לעומת 9.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

מנכ"ל החברה, עופר דרוקר מסר בהודעה: "זוהי מכשלה טכנית, ולמרות שהיא מאכזבת היא לא תעצור אותנו מלשאף להיות אחת מהמובילות בתחום השיווק באינטרנט בעולם".

תגיות