אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קנשו מגייסת 20 מיליון דולר מקרן של מיט רומני צילום: יובל חן

בלעדי לכלכליסט

קנשו מגייסת 20 מיליון דולר מקרן של מיט רומני

קרן ביין קפיטל משקיעה בחברה שפיתחה מערכת לבדיקת היעילות של פרסום ברשת. הערכות: הגיוס נעשה לפי שווי של מאות מיליוני דולרים

07.04.2014, 08:35 | מאיר אורבך ואסף גלעד

חברת טכנולוגיית הפרסום הישראלית קנשו (Kenshoo) גייסה 20 מיליון דולר מקרן ההשקעות הפרטית ביין קפיטל בבעלותו של המועמד לנשיאות ארה"ב לשעבר מיט רומני, כך נודע ל'כלכליסט". בסבב הגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים, סקויה ישראל וסקויה ארצות הברית, המושקעת בחברות ענק כגון וואטסאפ ולינקדאין.

קראו עוד בכלכליסט

סבב זה, שקנשו טרם הכריזה עליו באופן רשמי, מביא את סכום הגיוסים של החברה הישראלית לכ־64 מיליון דולר. עם המשקיעים המאוחרים שלה ניתן למנות כמה קרנות ענק כגון טנאיה, לשעבר קרן ההשקעות של ליהמן ברדרס, וארטס אליאנס. עם המשקיעים הראשונים שלה ניתן למנות גם את מנכ"ל 888 לשעבר גיגי לוי, עמוס טלמור ועוד.

מנכ"ל קנשו, יואב יזהר-פראטו, צילום: יובל חן מנכ"ל קנשו, יואב יזהר-פראטו | צילום: יובל חן מנכ"ל קנשו, יואב יזהר-פראטו, צילום: יובל חן

ביין קפיטל פעילה בישראל מאז השקעתה בחברת הקטלוגים המקוונים שופינג.קום שנרכשה בידי ebay ב־2005 תמורת 634 מיליון דולר. מאז השקיעה הקרן בחמש חברות נוספות ובהן ObserveIT ו־Redis Labs.

קנשו פיתחה מערכת אוטומטית לבדיקת יעילות הפרסום, והיא מאפשרת למפרסם לדעת בדיוק מה קורה בכל רגע במקומות החשובים ברשת - גם במנועי חיפוש דוגמת גוגל, בינג ויאהו וגם ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר ופורסקוור. החברה מנטרת בזמן אמת את התנועה ברשת, בוחנת מה הגולשים מחפשים במנועי החיפוש, אילו פרסומות זוכות לפופולריות בפייסבוק ומהם הנושאים החמים ברשת.

היא מתריעה על כך בזמן אמת ובאופן אוטומטי ללקוחותיה המפרסמים, ומאפשרת להם לשנות את הקמפיין בתוך שברירי שניות כדי להפחית את עלותו ולהגביר את יעילותו. האלגוריתם של קנשו יכול לזהות, למשל, שמודעה המשווקת נעל מסוימת תהיה פופולרית עבור גברים מעל גיל 45 יותר מנעל אחרת. גיוס ההון התבצע לצורך פיתוח מערכת חדשה, המאפשרת למנהלים להקצות תקציבי פרסום כוללים ולנבא את התשואה על ההשקעה.

בשיחה עם "כלכליסט" אמר יואב יזהר־פראטו, מנכ"ל החברה, שהגיוס נעשה לפי שווי גבוה מאוד של החברה שמוערך במאות רבות של מיליוני דולרים. "עכשיו החברה מתרכזת בהרחבת הפעילות שלה בכל התחומים ונערכת להנפקה לקראת הרבעון השלישי של 2015". הוא סירב להתייחס לשווי שעל פיו תונפק החברה, אך לפי מקורות המקורבים לחברה, הנפקה בעוד יותר משנה צפויה להתקיים רק לפי שווי של 1-1.5 מיליארד דולר אם חלון ההנפקות ייוותר פתוח.

"אנחנו חברה עם קצב גידול שנתי של 30%-40% בכל שנה ורווח גולמי של כ־85%. תקציבי הפרסום שעוברים דרכנו מגלגלים -5 מיליארד דולר", אמר יזהר־פראטו. "החברה קיבלה עד היום שלוש הצעות לרכישה ולכולן סירבה", אמר. "בחרנו משקיעים שאינם ממהרים לעשות אקזיט, ולכן אנחנו יכולים לבנות את החברה לגודל הראוי". החברה מעסיקה כיום 430 עובדים, מחציתם בישראל.

קנשו (Kenshoo)

נוסדה: 2006

עובדים: 340

גייסה עד כה: 64 מיליון דולר

משקיעים: סאקויה ישראל, טנאיה, ביין קפיטל ומשקיעים פרטיים

מייסדים: יואב יזהר־פרטו, אלון שפר וניר כהן

תחום: פיתוח טכנולוגיה לפרסום

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות