אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סלינגר מרחיבה את מעגל מפיצי הביטוח צילום: אבי אוחיון, לע"מ

סלינגר מרחיבה את מעגל מפיצי הביטוח

המפקחת על הביטוח פרסמה טיוטת הצעה לפיה גם גורמים שאינם סוכני ביטוח או משווקים מורשים יוכלו להציע ללקוחות ביטוחים. המכירה בפועל תיעשה על ידי החברות או הסוכנים, כך שחברות הביטוח עשויות להידרש לכפל עמלה

10.04.2014, 10:31 | רחלי בינדמן

דורית סלינגר המפקחת על הביטוח פרסמה היום טיוטת הסדרה שתאפשר גם לגורמים שאינם סוכני ביטוח או משווקי ביטוח מורשים להציע ללקוחות ביטוחים.

הסייג הנכלל בשינוי קובע כי הליך המכירה הסופי של המוצר יעשה על ידי חברת הביטוח, סוכני ביטוח או יועצים פנסיונים.

סלינגר הסבירה כי הכנסת גורם נוסף שיכול להציע ללקוחות פוטנציאליים ביטוחים יקל על חברות הביטוח ויוזיל עלויות. בה בעת, על פי סלינגר גם המפיצים החדשים שנכנסים למעגל המשווקים יוכלו לקבל עמלה עבור הצעה ללקוח שהסתיימה במכירה. המשמעות היא שחברת הביטוח עשויה בעצם להידרש לשלם עמלה לשני מתווכים - הגורם המפיץ וסוכן הביטוח המורשה.

סלינגר פועלת להגברת התחרות ויעול מערך ההפצה בכמה ערוצים. במסגרת זו פרסמה לפני כשבועיים טיוטת דוח ממצאי ביקורת שערך אגף הביטוח ושוק ההון באוצר בשנים 2011–2013 בקרב בעלי רישיון של משווק פנסיוני. הביקורת בחנה את אופן התנהלותם של סוכני ביטוח בעת שיווק מוצרי פנסיה ועמידת בהוראות החוק.

הדוח מצא, בין השאר, כי סוכני ביטוח מציגים עצמם כיועצים אובייקטיביים בניגוד לחוק, לא מבררים עם הלקוח מידע בסיסי כדי להתאים עבורו מוצר פנסיה, ומתחייבים לבלעדיות בשיווק מוצרים של חברות ביטוח שמעבירות אליהן רשימת לקוחות פוטנציאליים. הפיקוח הפיץ את הדו"ח לקבלת תגובה של מנהלי חברות הביטוח, לשכת סוכני הביטוח, פורום מנהלי ההסדרים הפנסיוניים ומערך הייעוץ הבנקאי. 

דורית סלינגר, צילום: אבי אוחיון, לע"מ דורית סלינגר | צילום: אבי אוחיון, לע"מ דורית סלינגר, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה