אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רוצים לעבוד ביוטיוב? כך תתקבלו לעבודה

רוצים לעבוד ביוטיוב? כך תתקבלו לעבודה

אתר הוידאו הגדול בעולם מעניק למין האנושי שעות של הנאה. כך הוא מגייס את העובדים הטובים ביותר, כי מישהו צריך לדאוג שנצפה בסרטוני חתולים, לא?

13.04.2014, 17:11 | בתיה וייסמן

הנה ארבע עובדות מעניינות על יוטיוב שאולי לא ידעתם:

1. כ-100 שעות של סרטונים מועלים מדי דקה (!) לאתר.

2. כמיליארד משתמשים צופים ב-6 מיליארד שעות של סרטונים כל חודש (כמעט שעה לכל בן אדם בכדור הארץ).

3. הנתון האחרון הכפיל את עצמו בשנה האחרונה.

4. כ-40% מהצפייה באתר מתבצעים דרך מכשירים סלולאריים.

אתר שיתוף וידאו הגדול בעולם הוקם ב-2005 ע"י שלושה עובדים לשעבר מ-PayPal, ואחרי פחות משנתיים נקנה ע"י גוגל. מאז יושבת החברה, שעובדים בה אלפי עובדים כיום, במטה גוגל בסאן-ברונו, קליפורניה. אך בבנין נפרד משלה (ובמילים אחרות – גרים אצל ההורים, אבל עם כניסה נפרדת). הבניין כולל בריכת שחייה, מגרש מיני גולף, מגרש כדורסל, חדר כושר מדוגם ואפילו קפיטריה משלה - כמו שתוכלו לראות בסרטון הבא:

איך זה לעבוד ביוטיוב? תלוי את מי שואלים. חלק מהעובדים מעידים על תרבות ארגונית צעירה ותוססת, "באווירת סטארט –אפ". חדרי הישיבות, לדוגמא, נקראים על שם סרטונים פופולאריים ששברו שיאי צפייה. חדר ישיבות אחד נקרא David After Dentist, והשני Double Rainbow. כל זה מתקיים במקביל לעובדה שהם נהנים מתשתיות מבוססות של תאגיד האם - גוגל. מאידך, בעמוד החברה באתר Glassdoor מדווחים עובדים רבים על בלאגן לא קטן בסדרי העבודה של החברה, שנובע, כנראה, מגודלה העצום. וכן, גם הם שונאים את הפרסומות.

חיים בסרט, מטה יוטיוב בקליפורניה ארה"ב חיים בסרט, מטה יוטיוב בקליפורניה ארה"ב חיים בסרט, מטה יוטיוב בקליפורניה ארה"ב

הגיוס של YouTube: הולכת לפי הספר (של גוגל)

כיצד, אם כך, נראה תהליך גיוס העובדים של החברה? אי אפשר למצוא בו שכלולים וחידושים מיוחדים, והדגש מושם בעיקר על התאמה ומחויבות לארגון. התהליך יכול לארוך בין שבוע לחודש והוא כולל כשלושה שלבים. כמעט כל השלבים משתמשים בפלטפורמות שונות של גוגל לצורך התקשורת.

1. שלב הראיון הטלפוני

לאחר הגשת קורות החיים, המגייס/ת יצרו קשר עם המועמד ויקבעו עמו ראיון טלפוני. לרוב, הנ"ל יתבצע דרך Google+ hangout (פלטפורמת הוידאו של גוגל) מול מנהל הצוות, או המגייס/ת. אורך הראיון נע בין 30-40 דקות, כשמטרתו היא להכיר את המועמד דרך שאלות רקע ומעבר על קורות החיים שלו.

בין השאלות הנפוצות – "למה תרצה לעבוד אצלנו?", "תאר פרויקט מאתגר שעבדת עליו בתפקיד קודם", ו"מהי שפת התכנות האהובה עליך - ולמה?".

2. שלב מבחן בית

השלב השני הוא מעיין "בוחן בית", המוכר למועמדים מתחומים שונים. מועמדים לתפקידי תכנות, למשל, בדרך כלל מתבקשים לפתור שאלות או לכתוב קוד קצר דרך פלטפורמת "Google doc", וכך המראיין והמועמד עוברים ביחד על התשובות - ודנים בהן.

3. שלב הראיון הפרונטאלי

במידה והמועמד עבר את שני השלבים המקדימים הוא יוזמן ליום ראיונות במשרדי החברה (כשלרוב החברה מממנת את הטיסות והלינה). שלב זה כולל בין שלושה לחמישה ראיונות, ולעיתים כוללים ארוחת צהרים צוותית, כך כל הצוות יכול להכיר ולחוות דעתו על המועמד, באווירה פחות פורמאלית. המראיינים יהיו מנהלים לעתיד וקולגות מהצוות המיועד וצוותים מקבילים. מטרת יום הראיונות בחברה היא לבחון יכולות ליבה, לצד שאלות שמתמקדות בתרומה של המועמד לתפקיד, לצוות ולחברה כולה. מהנדסי תוכנה יתבקשו לפתור בעיות תכנות, פיתוח אלגוריתמים ועוד, בדגש על הדרך לפתרון הבעיות ולא רק הפתרון עצמו. מועמדים לתפקידים אחרים ידרשו להכין מבעוד מועד מצגת קצרה ולהציג אותה מול קבוצת מראיינים.

שאלות נפוצות שמועמדים שומעים בראיון הפרונטאלי הן "מהו ערוץ היוטיוב המועדף עליך - ולמה?", "מה היית משנה ביוטיוב?" ו-"תן דוגמא לסרטון ויראלי עכשווי".

אילו עובדים מחפשים ביוטיוב? עובדים יצירתיים ובעלי חשיבה אנליטית, עם כישורים חברתיים, ממוקדי מטרה ושיצליחו לשגשג בארגון "שטוח". החברה שמה דגש על עבודת צוות. מסיבה זו, כנראה לא תמצאו במשרדי החברה מבוך חדרים מבודדים אלא אופן ספייס, שמאפשר עבודת צוות ואינספור הזדמנויות לשיתוף פעולה וסיעור מוחות בין העובדים.

לא אוהבים Open Space? זה לא המקום עבורכם. חלל העבודה של יוטיוב לא אוהבים Open Space? זה לא המקום עבורכם. חלל העבודה של יוטיוב לא אוהבים Open Space? זה לא המקום עבורכם. חלל העבודה של יוטיוב

מה כדאי למועמד שרוצה להתקבל ליוטיוב לעשות? בעיקר שיעורי בית. מעטים האנשים שלא מכירים את האתר ולא צופים בסרטונים כמעט על בסיס יומיומי (אם לשפוט לפי הסטטיסטיקות בראש העמוד). ובכל זאת - לפני ראיון כדאי להתעדכן בסרטונים הפופולאריים העכשוויים ובערוצים השונים באתר, על מנת להיות מוכנים לכל שאלה שלא תבוא. בנוסף, חשוב להכיר את פלטפורמות גוגל השונות, ואף לפתוח חשבון Google+, דרכו מתבצע חלק גדול מתהליך המיון.

שיטה קצת אחרת, אבל מעניינת יותר להתברג בחברה היא להקים מיזמים בתחום שלה – תוכן וידאו. ב-2010 רכשה חברת AOL העולמית את סטארט אפ הוידאו הישראלי 5min. בשנה החולפת, התברגו 3 מקימי החברה לתפקידי מפתח בסניף הישראלי של AOL. מי יודע? אם תלכו בדרך הזו, אולי יום אחד אתם תהיו אלו שיתברגו בצמרת של יוטיוב.

הכותבת היא מנהלת תוכן גיוס עובדים ב-AllJobs

תגיות