אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגיר גייסה 33 מיליון דולר בלונדון לפי שווי של 66 מיליון דולר צילום: יונתן בלום

בגיר גייסה 33 מיליון דולר בלונדון לפי שווי של 66 מיליון דולר

חברת ההלבשה הישראלית מתכוונת להשתמש ב-9 מיליון דולר מתמורת ההנפקה לפירעון חובות לבנקים לאומי והפועלים

13.04.2014, 10:59 | ניר צליק
הלבשה תחתונה (ארכיון), צילום: גלעד קוולרצ הלבשה תחתונה (ארכיון) | צילום: גלעד קוולרצ'יק הלבשה תחתונה (ארכיון), צילום: גלעד קוולרצ

בגיר, חברת ההלבשה הישראלית, השלימה בסוף השבוע גיוס של 33 מיליון דולר בבורסת לונדון (AIM) לפי שווי של 66 מיליון דולר אחרי הכסף. החברה מתכוונת להשתמש ב-9 מיליון דולר מתמורת ההנפקה לפירעון חובות לבנקים לאומי והפועלים.  

קראו עוד בכלכליסט

ברשימת בעלי המניות של בגיר אחרי ההנפקה ניתן למצוא את קרן פימי שמחזיקה בכ-17% מהמניות ואת SG הולדינגס של צביקה בארנבוים שמחזיקה ב-15.3% אחרי ההנפקה. כמו כן מילטון גרופ מאחזקה ב-15.8% והארגריב הייל ב-15.8%.

בגיר עוסקת בעיצוב ובייצור הלבשה מחוייטת לגברים ולנשים, כאשר החברה היא מהיצרנים המובילים בעולם בתחום הפעילות. החברה עצמה נקלעה למשבר בשנת 2011 כאשר אחד מהלקוחות העיקריים שלה, מרקס אנד ספנסר, הפחית את הרכישות מהחברה.

על פי הערכות, את 2013 סיימה בגיר עם מכירות בהיקף של כ-100 מיליון דולר לעומת מכירות של כ-85 מיליון דולר ב-2012. ה-EBITDA עמד על כ-6 מיליון דולרל עומת EBITDA של 3.6 מיליון דולר ב-2012.

שנת 2011 היתה אחת מהשנים הקשות עבור החברה, כאשר הפעילות בגרמניה הגיעה לחדלות פירעון וב-2011 רשמה החברה הפסד של 40.1 מיליון דולר וגירעון של 35.6 מיליון דולר בהון העצמי. פעילות החברה בישראל נמכרה בתחילת 2012 תמורת 14.4 מיליון שקל והבנקים לאומי ודיסקונט ביצעו הקצאת מניות, השתלטו על 20% מהחברה ודיללו את מחזיקי המניות כך שהאחזקה של בי.ג'י.איי דוללה מ־45% ל־36%.

ב-2007 הגיעה קרן פימי, שרכשה אז 50% מפעילות החברה, כשבארינבוים ירד לאחזקה של 45% מהמניות ומפסיק להתנהג כמו בעל שליטה. לפעילות החדשה הוזרמו 77 מיליון דולר. בשנתיים שלאחר מכן ירדו הכנסות החברה, והיא עברה להפסד תפעולי בישראל. גם בפעילות הבינלאומית לא רוותה החברה נחת, כאמור, כאשר הפעילות בגרמניה הפכה לחדלת פרעון.

באפריל 2010 פרש מתפקידו מנכ"ל החברה עופר גלבוע, שנכנס לחברה עם צביקה בארינבוים. שלושה חודשים לאחר מכן החליף אותו דני טרגן, שהגיע מקדנציה מוצלחת כמנכ"ל תמי 4. כחלק מאותה התייצבות הבטיח טרגן לגוון את הלקוחות של בגיר, שכללו בעיקר את מרקס אנד ספנסר הבריטית - שהחלה לעבוד עם בגיר ב־1972 ומאז היתה הלקוח העיקרי של בגיר לאורך השנים (ב־2010 היוו המכירות לקמעונאית הבריטית 36.2% מהכנסות בגיר).

תגיות