מדריך כלכליסט
כך תגלו אם גוגל הענישה את האתר שלכם
כיצד יתכן שיום אחד אתם נמצאים בראש הדירוג של גוגל ולמחרת פשוט נעלמים ממנו? גוגל מענישה אתרים בצורה ידנית או אוטומטית, במטרה להציג לגולשים תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר. מה ההבדל בין סוגי הענישה השונים?
לא צריכים להיות מומחים בשיווק ברשת כדי לדעת שגוגל משתנה ונהיית מתוחכמת עם הזמן. אלגוריתם החיפוש מתפתח עם השנים וכל שועלי האינטרנט הוותיקים יספרו לכם כמה קשה להציב היום אתר בראש רשימת תוצאות החיפוש, לעומת כמה שהיה קל לעשות זאת בעבר.
פורסם במקור באתר גיקטיים. לקריאה נוספת:
- גוגל מציגה תכונה חדשה וחשובה ל-Translate
- דיווח: אמזון תציג ביוני סמארטפון עם תצוגה ייחודית
- דעה: המהפכה הבאה בתחום הווב כבר כאן
סוגי עונשים: ידני מול אוטומטי
עונש ידני, כשמו הוא, עונש שמתקבל לאחר שצוות הספאם של גוגל עבר על האתר שלכם וזיהה גרף קישורים בעייתי ולא טבעי לאתר שלכם - יכול להיות שמדובר בקישורים נכנסים ובקישורים יוצאים לאתרים אחרים (לכן עליכם גם לבחור בקפידה למי אתם מקשרים ולבדוק את הרלוונטיות של הנושא). אמנם בארץ עדיין לא יצא לי להתקל בעונשים ידניים שהוטלו על אתרים ישראליים, אבל הניסיון מראה שגוגל אכן בכיוון הזה. כבר בחודשים האחרונים גוגל פגעה ברשתות אתרים יווניות, גרמניות, פולניות, אנגליות והזרוע עוד נטויה. אפשר לזהות עונש ידני בקלות - תקבלו הודעה ב-Google Webmaster Tools. לרוב מדובר בהודעה שנראית ככה: שהיתרון היחיד של עונש זה מול עונש אלגוריתמי הוא שלפחות לא קיים המשתנה של חוסר וודאות: אם העונש יבוטל, אתם תדעו על כך לפי ההודעה הבאה: עונש אלגוריתמי כשמו כן הוא - אלגוריתם של גוגל שמתעדכן בכל פעם (לרוב פעם בחודש) ומשפיע בצורה אוטומטית בהתאם לפרמטרים והסיגנלים שנקבעו. בניגוד לעונש ידני, במקרה של עונש אלגוריתמי לא מתקבלת שום הודעה. אם כן – איך אפשר לזהות עונש במקרה כזה? מיקומים: ירידה דרסטית במיקומים של האתר היא אינדיקציה טובה לענישה. עם זאת צריך להדגיש שירידה של מיקום או שניים, גם אם בכל הביטויים, אינה סימן מובהק. כאשר מדובר בירידה כתוצאה מענישה לרוב הירידות יהיו דרסטיות הרבה יותר - לעיתים ירידות של עשרות מיקומים, לעיתים אף לא תראו את התוצאות שלכם ב-top 100 בגוגל. גוגל אנליטיקס: בידקו התנועה האורגנית שלכם דרך הגוגל אנליטיקס. האם אתם רואים ירידה חדה באחד הימים/שבועות? זו לא חייבת להיות ירידה חדה כמו זאת בהכרח, אבל אתם תראו שמדובר בירידה משמעותית שאי אפשר לפספס. יכולים כמובן להיות משתנים עונתיים, אז אל תמהרו להיבהל (חגים, תקופות חופשים ועוד) - כל עסק או אתר והעונתיות שלו. לאחר שיש לכם את התאריך שבו החלה הירידה בדקו את היסטוריית העדכונים האלגוריתמיים של גוגל. האם אתם רואים התאמה בין התאריך של הירידה שלכם ולעדכון כלשהו? ייתכן שנכנסתם לסטטיסטיקה.העדכונים האלגוריתמים המדוברים מכונים עדכון פנדה ועדכון פינגווין. עדכון פינגווין נוגע לרוב בגרף הקישורים של האתר לרוב, משום שהעדכון נוגע גם לאופטימיזציה באתר ולא רק לקישורים) ותוכלו לקרוא עליו בהרחבה בפוסט הזה על הסוגים השונים של הקישורים הבעיתיים. לעומת זאת, עדכון פנדה עוסק ב-onpage, כלומר בכל מה שנעשה בתוך האתר – דפים עם תוכן מועתק או דפים דלים בתוכן, over optimization ובכללי - כל מה שנוגע לתוכן באתר.
סייג אחד אחרון לפני שאתם ממהרים להסיק מסקנות - יש לקחת בחשבון ולבדוק האם התבצעו באותה תקופה שינויים גדולים אחרים: מעבר אתר, שינוי היררכייה של אתר, הסרת תכנים - כל אלו הן דוגמאות לשינויים משמעותיים שיכולים להשפיע על המיקומים ועל הביצועים של האתר, לטוב ולרע.הכותב מתמחה בקידום אתרים ושיווק ומנהל מחלקת ה-SEO בחברת אופרד
2 תגובות לכתיבת תגובה