אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'נרל מוטורס: המכוניות שנקראו לריקול בטוחות לנהיגה צילום: בלומברג

ג'נרל מוטורס: המכוניות שנקראו לריקול בטוחות לנהיגה

עם זאת יצרנית הרכב טרם נתנה מענה מלא לבעיית כיבוי הרכב שעלולה להיגרם כתוצאה ממכה אפשרית של ברך הנהג

18.04.2014, 21:49 | שירות כלכליסט

יצרנית הרכבים ג'נרל מוטורס המתמודדת עם כשלים במערכת ההתנעה של כמה מדגמי הרכב שלה שגרמו למספר תאונות קטלניות, טוענת שהרכבים בטוחים לנהיגה וזאת בהסתמך על 80 סוגי מבדקים. אולם יצרנית הרכב טרם נתנה מענה לבעיית כיבוי הרכב שעלולה להיגרם כתוצאה ממכה מברך הנהג. כך מדווחת סוכנות רויטרס.

מומחי בטיחות ומהנדסים אומרים שעצם העובדה ש-GM נמנעה מלבדוק את עניין כיבוי המנוע מפריך את טענותיה של החברה בדבר בטיחות רכבי הריקול. כבר ב-2004 התריעו מהנדסים בחברה שדי במכה קלה מברך הנהג לגרום לסיבוב המפתח במצת ההתנעה ולכיבוי האוטו. לפחות 13 אנשים נהרגו בתאונות דרכים בשל הכשל המדובר.

מרי בארה מנכ"לית ג מרי בארה מנכ"לית ג'נרל מוטורס | צילום: בלומברג מרי בארה מנכ"לית ג

חברת GM וכן המנכ"לית מרי בארה אמרו כי כל 2.6 מליון הרכבים שהושבו לחברה במסגרת הריקול, בטוחים לשימוש, זאת כל עוד משתמש הנהג במפתח בודד במצת ההתנעה.

ג'נרל מוטורס טענה בבית המשפט בטקסס כי ערכה 80 מבדקים לרכבים כאשר היה רק מפתח בודד במצת. בין המבדקים - נסיעה על פני מהמורות עמוקות במהירות גבוהה ונסיעה מהירה בדרכים משובשות.

"על בסיס 80 מבדקים נפרדים בכללם מספר מבדקי נהיגה מחמירים כגון מעבר מעל מסילת רכבת במהירות גבוהה, נסיעה על גבי סלעים, מהמורות ודרכים מרוצפות, הגענו למסקנה שרכבי הריקול בטוחים לנהיגה כל עוד ישנו מפתח אחד במצת. תוצאות כל המבדקים, כמתואר בתצהיר של החברה לבית המשפט, מדברות בעד עצמן", אמר דובר GM ג'ים קיין.

תגיות