אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלייה של 2% באומדן העלות של פרויקט מטוסי F-35 צילום: בלומברג

עלייה של 2% באומדן העלות של פרויקט מטוסי F-35

העלייה, בהיקף של 7.9 מיליארד דולר, מיוחסת בין השאר להתייקרות של המנועים שמייצרת פראט אנד וויטני, ושל הייצור במפעל של לוקהיד מרטין. ישראל היא בין המדינות שחתמה על הסכם לרכישת המטוס

19.04.2014, 20:16 | בלומברג

עלות הפיתוח והייצור של מטוסי F-35 מתוצרת לוקהיד מרטין עלתה ב-1.9% בשנה שחלפה והיא מוערכת כעת ב-398.6 מיליארד דולר. כך עולה מהערכות של הפנטגון שנמסרו לקונגרס. העלייה, בהיקף של 7.9 מיליארד דולר, מיוחסת בין השאר להתייקרות של המנועים שמייצרת פראט אנד וויטני, ושל העבודות במפעל של לוקהיד מרטין במרילנד.

הנתונים האמורים הם חלק מדו"ח שמוסר הפנטגון לקונגרס מדי שנה; בדו"ח, המתייחס ל-77 מערכות נשק, נקבע כי עלותם המצרפית עומדת על 1.62 טריליון דולר; ב-2013 התייחס הדו"ח ל-78 מערכות נשק - וקבע כי עלותם תעמוד על 1.66 טריליון דולר.

F-35. גידול בעלויות, צילום: בלומברג F-35. גידול בעלויות | צילום: בלומברג F-35. גידול בעלויות, צילום: בלומברג

לפי הדו"ח, שהוגש לקונגרס היום, עלות המוערכת של התפעול והתמיכה במטוסי F-35 של חיל האוויר האמריקאי ב-55 השנים הקרובות מסתכמת ב-1.02 טריליון דולר - ירידה של 8.7% לעומת הדו"ח ב-2013. עלות רכישת המטוסים זינקה ב-71% מאז 2001 - אז חתם הפנטגון על חוזה עם לוקהיד לרכישת מעל 2,400 מטוסים. הקונגרס אישר עד כה הוצאה של 83.2 מיליארד על רכישת מטוסי F-35.

הגידול בעלויות הייצור של המטוס עשוי לגרום לכך שחלק מהמדינות שתכננו לרכוש את המטוס, בהם איטליה, קנדה וטורקיה, יבצעו הערכה מחדש לגבי תוכניותיהן; מדינות נוספות שחתמו על חוזים לרכישת המטוס -  ישראל, סינגפור, יפן ודרום קוריאה - עשויות להיפגע אף הן מההתייקרות.

בספטמבר 2008 אישר משרד ההגנה האמריקני את עסקת מכירתם של 25 מטוסי F-35 לחיל האוויר הישראלי. שווי העסקה, הכוללת אופציה לרכישת 50 מטוסים נוספים בשנים הקרובות, נאמד ב-15.2 מיליארד דולר.

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
למה זה חשוב לי!!!
כדי לממן את המטוס החמוד הזה מדינת ישראל תפסיק את הפרויקטים הבאים: - טיפול ורפוי חולים חשוכי מרפא (הם בין כה וכה מתים) -הפסקת פרויקטים של תחבורה ציבורית כמו רכבות עירוניות כבישים חדשים וכו (בין כה וכה כולם גרים או יגורו בסוף בתל אביב) -חינוך תיכוני חינם (בין כה וכה מבחני ההשוואה עם העולם מראים שאנחנו אחרונים אז אין בהם צורך יותר) -תמיכה בנזקקים (יש מספיק עמותות שיעשו זאת במקום המדינה) -פיתוח וחידוש שאר הצבא (חיל האוויר עושה גם כך את עיקר העבודה במלחמות ואין צורך בשאר הצבא) -תשלומי פנסיה (הפנסיונרים לא תורמים דבר למדינה ואין מהם תמורה ממשית)
פיילוט פראוד , חיל אוויר  |  20.04.14